Bakkie van Eff


Eff

Active member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
33
Leeftijd
30
Duus, het is zo ver! Afgelopen week een Rio 180 tweedehands gekocht. Drie dagen bezig geweest om de verschrikkelijke achterwand eruit te halen maar het is gelukt. Net gevuld, nu maar hopen dat morgenochtend niet al mn planten los gewaaid zijn :D
Er komen nog wat ornamenten maar die zijn nog onderweg..
En nu ehm, ja, en nu?
Er moet nog plantenvoeding in (maar hoeveel..)
Hangen nu 2 (vind ik) heeeele felle lampen boven, wil er zeker 1 vervangen.
En verder hoop ik maar dat ik het een beetje goed doe:book:

20180401_224052.jpg
 
Leuk! Klein tipje, die crypto's kun je al scheuren in zeker 10 of meer plantjes met wortels. En de meeste stengels kun je ook uit elkaar pulken. Dan groeit je bak veel gelijkmatiger dicht.
 
Ah oke! Morgen ff verder plukken
 
Het begin is er al Eff nu langzaam verder laten groeien tot een mooie schitterende baken welke bewoners gaan erin komen :S
 
Het begin is er al Eff nu langzaam verder laten groeien tot een mooie schitterende baken welke bewoners gaan erin komen :S

De vissen die nu in mijn 80cm bakje zitten.. wat kleine visjes, wat grote visjes.. die dan binnenkort stap voor stap overzetten. Kegelvlekjes, neon's, zalmpjes, molly's, dat soort visjes.
 
Dag 2.
Helemaal zuiver is ie nog niet, maar zie al veel meer.
Nog even wat geschoven met de plantjes, daar blijf ik nu even vanaf totdat de rest van de inrichting bezorgd is en manlief ook heeft bepaald waar hij die wil onderdompelen.. :D
20180402_144545.jpg
 
Javavarens en anubia's moet je niet zo in de bodem stoppen maar op hout of stenen binden of lijmen.
Let wel als je lijmt lijm gebruiken die geschikt is voor aquariums.
 
I know, ik heb ze er nu een beetje los in staan en wacht nog op de spullen om ze vast te maken.. heb er al een tussen die stenen gebonden maar de rest moet dus nog heel even wachten.
 
Update! Bijna een week verder en vandaag eindelijk decoratie materiaal binnen dus nu heel even klaar met de indeling.
Heb wel de spraybar er af gehaald, had amper stroming op de bodem, even kijken wat er nu gebeurt.. misschien dat een spraybar over de hele lengte beter is..
Maargoed, week 1 bijna voorbij, kan niet wachten tot er wat vis in kan :D
20180406_214417.jpg
 
Die onzichtbare vissen zijn echte blikvangers hahaha nee alle gekheid op een stokje je kijkt er natuurlijk naar uit dat de eerste bewoners in je bak mogen.
 
Ja precies! Mijn vriend vraagt ook 3 keer per dag wanneer het mag. Komt ie gister aan met een flesje; jaa met dit spul mag er dezelfde dag nog vis in! Toen moest ik m echt even teleurstellen, dat we dat niet gingen doen haha
 
Hahahaha zou leuk zijn als ze echt waren :D
Komt nog een blauwe poster op de achterkant
 
Nogsteeds dat mooie behang.. :D
Maar plantjes groeien hard en volgens mij ziet het er nog steeds wel ok uit na bijna 2 weken. Moet nog wel wat doen aan de stroming..
20180412_104949.jpg
 
als je het behang niet meer wilt zien doe er dan een dunneplaat achter die je zwart hebt geschilderd, plakplastic gaat wat l;astig nu hij tegen de muur staat
 
Als het behang echt storend werkt kun je er inderdaad beter iets achter zetten.
 
Heb een poster liggen, en bij mijn vorige bakje is het me ook gelukt die erachter te krijgen, moet alleen nog even wat geduld en tijd vinden om dat te doen. Hij staat toch zeker 10 cm van de muur dus dat komt wel goed. Van t weekend de co2 installeren en als er tijd is misschien die poster.
 
Heb een poster liggen, en bij mijn vorige bakje is het me ook gelukt die erachter te krijgen, moet alleen nog even wat geduld en tijd vinden om dat te doen. Hij staat toch zeker 10 cm van de muur dus dat komt wel goed. Van t weekend de co2 installeren en als er tijd is misschien die poster.
We kijken er vol belangstelling naar uit.
 
Ziet er heel goed uit!
Ben benieuwd naar foto's met de poster erachter.';-)
 
Staat op de planning voor zondag!! Buiten het F1 kijken dan :D
 
Dan ben ik benieuwd naar de foto's over 3 weken, als de co2 aanslaat.
 
poster erachter, het is toch de andere kant van de poster geworden dus geen blauw :D
20180415_153101.jpg


het enige probleem wat ik nu heb is dat ik de co2 niet aan de praat krijg...
 
Draait nu 2 weken, even de waterwaarden getest...

NO3 10
NH3 2,0
NO2 0,5
KH 10
PH 8
GH 8
 

Terug
Bovenaan