Wat is er nieuw

Bakmaat nanochromis

Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2015
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik lees op meerdere sites (dus ook anders dan seriouslyfish 😀 ) dat nanochromis soorten als N. Nudiceps en N. Transvestitus vanaf 60 cm gehouden kan worden. Terwijl ik voor N. Sabinae vind dat ze veel groter moeten... iemand die ervaring met een van deze soorten qua hoe groot ze moeten?

sabinae is geen Nanochromis 😉

Ze zijn wel vrij fors de sabinae, zelfs in relatie tot een 80 cm bak zijn het flinke dieren. Nanochromis hebben een heel ander formaat en bouw dan sabinae, dus om de sabinae als maat te nemen voor een Nanochromis, nee doe maar niet.

60cm zal op het randje zijn.

Ivo was me inmiddels voor.
Zijn twee verschillende soorten en niet te vergelijken. Ik heb wel een nanochromis de splendens en die zou ik niet eens in een 80 cm houden. Zeer actief en vrij pittig

mss zei:
ivo was me al voor. Het is inderdaad geen nanochromis. Ik heb de splendens dit is wel een nanochromis en die zou ik zelfs niet in een 80 cm houden. Zijn redelijk aan de maat en vooral actief

Excuus zie net ook dat t een ander geslacht is. Whoeps.
Maar dan weet ik dat, dan wordt het nog even wachten totdat ik mn meterbak kan omtoveren tot west-afrikaans oerwoudstroompje 🙂

60 cm gaat wel. Maar dan wel zorgen voor veel schuilplaatsen (dichtbeplant) en obstakels, bak als het ware opsplitsen met kienhout, zodat ze elkaar wat minder zien.

In een meterbak heb ik zo een tijdje Pelvicachromis teaniatus en N. transvestitus samen gehouden met een paar afrikaanse killies en van beiden jongen overgehouden. Nanochromis vind ik lastiger tot kweek te brengen, zacht en zuur water. P. teaniatus is bijna net als bij kersenbuikjes, lukt altijd wel met een gezond stel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan