Wat is er nieuw

bakroulette

roberto1983

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2020
Berichten
1,619
Leeftijd
41
Oke. ik heb weer eens een ingeving 🙈
Wij hebben momenteel een Fusion 2meter met daarin;

- 5 Krobia xinguensis
- 2 Blue Acara
- 18 hockeystick tetra
- 15 diamantzalmpjes
- 8 colombiaanse tetra
- 10 corydoras sterbai
- 4 corydoras albino
- 5 otocinclus
- 1 Ancistrus
- 1 L010A
- 1 L201
- 1 L124

En een Lido 120 met daarin;

- 3 dwerg gourami's
- 15 kardinaal tetra's
- 4 + 1 baby platty
- 4 otocinclus


Nou zijn onze Blue Acara's behoorlijk aan het flirten met elkaar en zal het me niet verbazen binnenkort kleintjes van te krijgen.
Het lijkt me leuk die groot te gaan brengen, maar in de grote bak zie ik ze snel opgegeten worden. Hetzelfde lot verwacht ik
me de gourami's in de Lido 120. Nou zit ik te denken aan een derde bakje van iets van 80 liter of zo voor met name de gourami's
en wellicht wat tetra's, zodat de Lido vrij komt van roofdieren waarin het allerkleinste kroost van nu de Acara's maar wellicht later
ook eens van de Krobia's kunnen opgroeien zonder opgegeten te worden. Zou ik dan in de Lido een colonie garnaaltjes zoals
crystal red's kunnen huisvesten samen met 2 blauwe waaierhandgarnalen? Zodra de kleintjes zo groot worden dat ze een gevaar
worden voor de garnalen, lijken ze me groot genoeg om geen gevaar meer te lopen van de dwerg gourami's. Dus kort door de
bocht, baby's van de grote bak naar de Lido 120 waar normaal gesproken garnalen met wat kleine visjes bovenin zwemmen, om
een paar weken/maanden daarna door te verhuizen naar de bak waar de gourami's in wonen? Wellicht niet helemaal ideaal maar
op deze manier kunnen we onze gourami's houden, garnaaltjes houden en hopelijk wat kleine Acara's en Krobia's grootbrengen 😊
Wat zie ik over het hoofd?
 
Kun je voor de baby's niet een 80cm opzetten en als ze wat gegroeid zijn naar de lido overzetten?
 
Kun je voor de baby's niet een 80cm opzetten en als ze wat gegroeid zijn naar de lido overzetten?

Op zich wel, maar dan valt de optie van garnalen weg, plus het lastige van een bak puur voor kleintjes, is dat die niet ingedraaid is op het moment dat er kleintjes zijn. Eigenlijk heb ik dus liever een bak al ingedraaid waar ten alle tijde kleintjes veilig bij in kunnen. Dan lijken mij garnalen een goede optie?
 
Je kunt toch een extra filter mee laten draaien op één van je bakken?
Als je dan kleintjes ziet aan komen, doe je half water uit de bak van herkomst en schoon water, filter overzetten, klaar.
Paar snoeisels van de planten voor beschutting eventueel.
 
Je kunt toch een extra filter mee laten draaien op één van je bakken?
Als je dan kleintjes ziet aan komen, doe je half water uit de bak van herkomst en schoon water, filter overzetten, klaar.
Paar snoeisels van de planten voor beschutting eventueel.

Dat zou inderdaad kunnen ja, hoewel ik in beide bakken niet voor de lol een extra filter mee laat draaien. Maar de kogel is hoogstwaarschijnlijk door de kerk...morgen kijken naar een tweede lido 120 🙊🤪
Wat erg, ik voel me langzamerhand zo'n fanatiekeling die de hele zolder vol heeft staan met miniatuurtreintjes 🤣
Als het echt nodig gaat zijn dat de allerkleinsten apart gaan, snor ik alsnog wel ergens een 60cm vandaan, maar zie wel mogelijkheid in de constructie die k bedacht heb 😎
 
Oke, even terugkomend op...het wordt toch geen tweede Lido 120, toch wat te lomp op het aanrecht. Gekozen voor een wat subtielere optie, een Dennerle nanocube 60, en ter compensatie gaan we de Lido 120 ruilen voor een 200 :stars:
 
Ik zou de cube ook terug doen en dan de Lido 120 ruilen voor een bak van 350 liter😉
Haha, je opmerking over het aanrecht doet me aan jaren geleden denken en toen stond er hier ook een 40 liter bak op het aanrecht.
 
Ik zou de cube ook terug doen en dan de Lido 120 ruilen voor een bak van 350 liter😉
Haha, je opmerking over het aanrecht doet me aan jaren geleden denken en toen stond er hier ook een 40 liter bak op het aanrecht.

Maak me niet gek, haha...maar eigenlijk, eigenlijk past de 200 al niet helemaal optimaal 🤣
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan