Balkonbak dieren.


A

aquaridiot

Guest
Ok ik zit er ernstig over te broeden om me er toch eens aan te wagen BWV nieuwe uitdaging.

Het buiten houden van vissen en/of bv kreeften.

Eea zou wel plaats moeten hebben op mijn kleine stadsbalkon.

Breder dan 1,20 Mtr. kan ik het niet maken. Na ja handig zat maar de verhuurder zal het niet op prijs stellen.

een waterdiepte van wat 70-80-85 cm ? Moet ook weer niet onpraktisch diep worden neem ik aan.

langs de hele lengte (effectief om en nabij de 2,8 Mtr.) zou ook nog kunnen maar dan niet breder dan 40 cm het is wel handig heb ik gehoord als je deuren ook nog open kunnen...

Hoe en wat het eventueel precies moet worden nog geen id van gelukkig heb ik een bevriende ingenieur die er welwat berekeningen op los wil laten ivm het gewicht.

Onder de 600/700 liter zou ik echter niet willen gaan. Wie heeft Er suggesties kwa geschikte dieren voor zoiets dergelijks ?
 
Kun je e.e.a. wat uittekenen in bv. paint, voor het inzicht zeg maar?

~ Ivo
 
Ik ben al blij dat ik het forum kan openen... Maar in de basis moet je gewoon denken aan een bak van 1,20 lang 80-85 diep en ongeveer net zo hoog. Als minimum
 
Maar kan van het weekend wel even een ouderwetse met de hand tekening tekenen voor een schematische weergave van de (beperkte opties).
 
Houd er rekening mee dat de dieren in de winter naar binnen zullen moeten, omdat zo'n bak boven de grond erg ver afkoelt. Of je hangt er een verwarmingselement in...

Iets om rekening mee te houden voor het bepalen van wat erin komt.
 
Ik heb zeker de mogelijkheid ze binnen te halen. Ik had al bedacht dat dat waarschijnlijk het grootste probleem zou zijn.

Dat zou dan kunnen in de kelder of 1 van mijn 2 ongebruikte en onverwarmde kamertjes. Sowieso wel goed om koud/koel water dieren een koele periode te kunnen geven dacht ik ? (met koud dan wel koel water dieren heb ik 0 ervaring)

Maar mijn balkon is behoorlijk beschut en aan de zonkant gelegen ze zou met een lange en een korte kant tegen de gevel staan en zoiets isoleren moet vrij eenvoudig kunnen.Hoe dan ook binnenhalen is geen probleem.
 
Aha, mooi. Koudwatervissen varen gewoonlijk inderdaad bij een koelere periode.

Wat vind je van Notropis chrosomus? Naar mijn mening 1 van de mooiste vissoorten ter wereld. Ze zijn vrij duur, maar kweken ook vrij makkelijk met wat aanpassingen aan de omgeving, dus de aanschaf heb je er zo uit.
 
Das eigenlijk wel een heel mooi visje indd. zou ook wel in een smallere bak moeten kunnen niet ?
 
Na ja iets korter miss eens kijken hoe lang standaard plaat materiaal is.
 
Kreeften combineren met vissen blijft tricky. Ze zullen zeker proberen visjes te pakken te krijgen. N. chrosomus zijn snelle zwemmers, maar dit geeft geen garantie. Als je ze echt wil zou ik ervoor kiezen om pas kreeften toe te voegen als de visjes goed kweken en je een flinke school hebt. Een ander probleem met kreeften is dat je de boel goed moet afdekken/afsluiten want het zijn ontsnappingskunstenaars. Tot slot kunnen ze behoorlijk hard kweken. Dus bedenk alvast waar je met al dat jongbroed heen moet.
 
Leuk zo'n bak, ben benieuwd hoe het gaat worden.
Over de kreeften sluit ik me ook aan bij Jones, en daarbij zouden ze die snelle rakkers ook in hun slaap kunnen pakken.
 
De bak delen is misschien ook nog wel een optie. Nu ja voorlopig eerst maar orienteren.
 

Terug
Bovenaan