Ballon molly zwanger? + Vraagjes


E

Elina

Guest
Hallo allemaal :)
Ik heb net 2 ballon mollys gekocht, eentje is heel dik en ik vroeg me af; is deze zwanger? Zo ja, iemand een gokje hoe lang al of hoe lang het nog gaat duren voordat ze bevalt? :)

1xeE8gDink2s23dq4CMF6fTKs5gP6lhn.jpeg

1xeE8gDink2s23dq4CMF6fTKs5gP6lhn.jpeg

1xeE8gDink2s23dq4CMF6fTKs5gP6lhn.jpeg

Wat mij heel erg op valt is dat de mannelijke molly (de witte) de hele tijd achter het vrouwtje aan zit, heeft dit ermee te maken datze zwanger is? Hij hapt ook de hele tijd naar haar buik.

Alvast bedankt voor de anwoorden!
 
Ik kan het op de foto's niet helemaal duidelijk zien , balloon molly's zijn over het algemeen al heel dik. Als ik de dikte zo bekijk lijkt het mee te vallen maar dat weet ik niet zeker
 
Ze lijken me nog wat klein, of is die gup juist heel groot?
 
mannetje zit er al wel bij dus denk dat ze over maandje anderhalf wel jongen heeft
 
De Gup is op het moment van de foto dichterbij, en lijkt daarom heel groot, haha.

Bedankt voor jullie antwoorden!
 
Kan het geen kwaad dat het mannetje de hele tijd achter het vrouwtje aanzit en aan haar hapt?
 
Nou, ik zou er meer vrouwtjes bij doen als hij dat de hele tijd doet. Stuk of 3/4.
Gaat ie niet achter de guppen aan dan? Want die zijn van dezelfde familie.
Als je geen extra vrouwen van de Balloon molly's kan vinden of niet betalen kun je er Black molly vrouwtjes bij doen, Balloon molly's zijn vervormde Black molly's namelijk.
 
jejachmi zei:
mannetje zit er al wel bij dus denk dat ze over maandje anderhalf wel jongen heeft

Dit behoeft dus niet zo te zijn, he... Maar goed, je stelt al "je denkt".
Dat het mannetje erachter aan zit zegt nl. niets over een eventuele zwangerschap die dan eerdaags op komst zal zijn. De regel bij eierlevendbarende tandkapers is dat ondanks dat mannetjes de vrouwen najagen om tot paring over te gaan, is het aan het vrouwtje welk mannetje ze uiteindelijk daadwerkelijk toelaat tot paring. En ook als ze bevrucht raakt, ook dan bepaald het vrouwtje zelf of ze het zaad eerst opslaat of dat ze de zwangerschap opstart.

Nu heb ik de foto's eens bekeken en ik moet stellen dat het nogal onzeker voor mij is of dit vrouwtje wel of niet zwanger is. Domweg omdat balloon molly's al dikker zijn dan reguliere molly's. Als de buik ietwat meer naar de zijkanten uitsteekt als dat de buik in verticale richting rond is dan zou het weleens kunnen zijn dat ze zwanger is. Maar het is geen garantie dat dat dan ook zo is...

Als je idd kruist met een black molly (zoals door een lid al vermeldt is geworden)zal er deels wat balloonachtige molly's ontstaan. Feitelijk zijn die dan ook vanuit die lijn gekweekt.

Ik denk dat je het maar eerst af moet wachten totdat je een keer wat jongen ziet...

Groet, "S"
 
Zijn balloonmolly's niet uit Poecilia latipinna gekweekt i.p.v. uit black molly's (Poecilia sphenops)? Het lijkt me niet wenselijk om deze te kruisen.
 
Ik denk hetzelfde als jones :)
 
Klopt! Maar d'r zit ook black molly in verwerkt. Maar wenselijk of niet... ik vind persoonlijk balloonmolly's op zich zelf niet bepaald mijn vissen qua attractie. Komt meer omdat ik de bouw niet echt fatsoenlijk vind. Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Ieder z'n meug.... toch?

Trouwens als je black molly kruist met een andersoortige molly dan behoeft daar geen zwarte molly's uit te komen.
 
Ze is helaas overleden... geen idee wat de reden is :(
Het mannetje en al mijn guppies zwemmen gewoon nog vrolijk rond :c
 
Ohw, wat jammer! Hou de rest dan even in de gaten of er niets vreemds gaat gebeuren. Nou ja goed, wie zal het zeggen wat er exact aan de hand is geweest.

Wat balloonmolly's ook als herkenbare kwaal hebben is hetzelfde als vele andere bolle vissen zoals bepaalde sluierstaarten dat veelal kunnen hebben, nl. een zwemblaasprobleem. Het doet zich veelal voor als ze te bol worden.

Hoop dat er zich verder niets met de andere vissen dan zal gaan voordoen...

Goed weekend, "S"
 
Hoe kan ik weten dat mijn ballonmolly zwanger is. Heb een witte en een zwarte. De zwarte (vrouwtje)heeft een dikke buik . En de witte (mannetje) zit hele tijd achter de zwarte en paren precies ook . En de zwarte heeft nu ook een wit stipje aan de kont . Mijn vraag is ze zwanger ? Heb een filmpje er van maar krijg het er nie opgezet.
 
Misschien kan je het filmpje toch eens proberen te tonen?

Staat het linkje op Youtube?

Dan heeft het een link,

Of heb je het nog niet online gezet.

Dan is het wat moeilijker om te delen.

Kan je misschien een foto maken en die met ons delen?

Hieronder in de volgende link vindt je een beetje meer informatie hoe je een foto moet plaatsen:

http://www.aquaforum.nl/ubb//ubbthreads ... ost1011307
 

Terug
Bovenaan