Ballon Molly


E

Ellennn.

Guest
Hoi!

Ik heb een ballon molly in mijn aquarium zitten. Nu moet ik zeggen dat die de laatste paar dagen wel flink dikker is geworden (zie foto).

Mja, mensen kunnen ook dikker worden toch van eten of een ziekte?!

Nu zwemt de vis al een tijdje rondjes in het aquarium, heb ik ook nog een andere ballon molly in de bak zitten, die aanzienlijk dunner is.

Nu ben ik geen expert in vissen, dus ik vroeg me af.. is deze ballon molly zwanger? En wat zou je moeten doen? Apart ‘kraambakje’ ? Of lekker laten rondzwemmen.

8BC437C2-27E4-4A48-8ED6-28D551F53D85.jpeg
 
Hij poept trouwens nu ontzettend veel en z’n ‘gaatje’ blijft open staan.
 
Goh niet gemakkelijk denk ik want zo'n molly heb ik zelf nog nooit gezien.
 
Als deze al jongen gaat krijgen dan zou ik haar lekker in de bak laten want anders levert het weer stress op. Drijvers in de bak verhogen de kans op overleven van de jongen.

Moet zeggen dat de vinnen niet mooi uitstaan op de foto en is dat steeds zo?
 
Wellicht kan er een duidelijkere foto worden gepost waar alles wat beter van de zijkant op is te zien?
 
Als jij zegt dat zijn poepgaatje blijft open staan, zie je daar ook kleine rode draadjes (of puntjes) uit steken?
 
Op de eerste foto vind ik de vis er niet echt florissant uitzien en vandaar dat ik om een andere foto vroeg ook;)
 
Nee klopt, z’n vinnen staan wel normaal. Op de foto alleen niet. Ga zo wel even een andere foto maken!

Nee zijn schubben staan niet uit. Sluiten normaal op elkaar aan
 
Nee niet echt rood. Wel een soort licht bruinig puntje
Is dat puntje spits? En zo fijn als een naaldpunt?
Laat me denken aan Camellanus maar zonder foto durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. Probeer eens een scherpe foto van dat poepgaatje te maken met bruin puntje. Anders zou je eens kunnen kijken of dat puntje er altijd zit of of er af en toe meer zitten. Dat zou duiden op Camellanus, ook als het af en toe weg is.
 
Daarom vroeg ik naar dat hele spitse puntje, vind poep niet echt een spits puntje hebben?

Gezocht, vissendrollenexpert.

Het hangt er niet uit ofzo. Het lijkt gewoon meer op een stipje. Niet een spits iets wat eruit hangt
 
Is dat puntje spits? En zo fijn als een naaldpunt?
Laat me denken aan Camellanus maar zonder foto durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. Probeer eens een scherpe foto van dat poepgaatje te maken met bruin puntje. Anders zou je eens kunnen kijken of dat puntje er altijd zit of of er af en toe meer zitten. Dat zou duiden op Camellanus, ook als het af en toe weg is.

Zit trouwens proberen een foto te maken.. Wat kan dat lastig zijn zeg, jeetje. Als ik op Camellanus zoek is dat heel anders. Het is gewoon echt een stipje. Wat meer op poep lijkt dan op dat. Ook niet rood, meer bruinig
 
Zit trouwens proberen een foto te maken.. Wat kan dat lastig zijn zeg, jeetje. Als ik op Camellanus zoek is dat heel anders. Het is gewoon echt een stipje. Wat meer op poep lijkt dan op dat. Ook niet rood, meer bruinig
Gelukkig maar dat het er niet op lijkt. Houd het even in de gaten voor de zekerheid maar als ik je zo lees zal dit niet aan de hand zijn.
 

Terug
Bovenaan