Wat is er nieuw

balloon molly

• Onderwerp starter Onderwerp starter yoli
  • Startdatum Startdatum
Y

yoli

Guest
hoi, weet niet of ik goed zit hier, gisteren heb ik een black molly balloon (mannetje) en gele molly balloon (vrouwtje)gekocht,heel mooi en ze doen het heel goed...heb alleen een klein probleempje, ik heb een witte molly (mannetje)in mijn visbak, de witte molly zit de heledag achter de zwarte balloon molly aan, de witte wilt met de zwarte molly paren terwijl het mannetjes zijn,de dingetjes onder de witte vis gaat opzij als hij bij de zwarte molly is, ze word onderhand aangerand sorry..is dat normaal ik heb 2 vrouwtjes molly en 1 vrouwtjes ballon molly in de bak.....hier de foto's

311822_0_82_20140726_231751.jpg

256268_0_82_20140727_142008.jpg

116631_0_82_20140727_142125.jpg

Dit zijn 2 mannen. 2 mannen gaat niet goed en de dominante zal constant de zwakkere aanvallen tot deze dood is. De witte molly en de nieuwe molly behoren tot dezelfde soort namelijk Poecilia velifera en daarvan 2 kweekvormen.

Poecilia velifere maar ook Guppen, Platy's en Zwaarddragers wensen grotendeels plantaardige voeding. Spirulina, Guppy of malawi vlokken moeten beslist bijgevoerd worden.

Poecilia velifera moet je vrij warm houden minimal 27 graden en een zouttoevoeging. vaak hebben mensen deze visjes maar enkele maanden. Te koude watertemperatuur, geen zout en verkeerde voeding spelen een grote rol.

Verder zie ik diverse vissen die niet goed combineren. zwaarddragers bv vragen een graad of 22 en kardinaaltetra's en Roodkopjes een graad of 26.

De plant op de eerste foto wordt vrij breed en stata wel erg dicht op de ruiten en heeft dus ruimtegebrek.

De bellen blazen co2 uit het water wat je planten juist nodig hebben.

ok dat is dus dominant zijn, hoe kan ik het dan het beste oplossen, want de black molly balloon is zeldzaam qua kleur, vind het wel zonde als hij op een gegeven moment dood gaat door die witte molly..zit 3 vrouwtjes in waarvan 1 balloon

temperatuur staat nu tussen 26 a 27 graden s'avond word het iets minder

gr. yoli

Zo bijzonder is die balloonmolly niet qua kleur. Ik kan er zo een paar duizend voor je regelen. 😉

Dat wordt kiezen of de balloon weg of de witte molly.

ja voor mij is het wel bijzonder hier in spanje heb ik ze nog nooit gezien met een geel/goudkleurig hoofdje alleen, wel helemaal zwart genoeg hier🙂

is er dan helemaal geen andere optie dan 1 van die vissen weg doen, of meer vrouwtjes erbij....als het niet anders kan, dan de witte weg

Het kan niet anders dan er een weg doen of er 4 mannen bij te zetten (dan is het probleem ook weg omdat er veel zijn). Dat goudkleurige hoofdje zal geheel zwart worden trouwens, dat is niet blijvend.

Dat voeder advies wat ik gaf is zeer belangrijk.

Hier kun je zien hoe de Poeciia velifera in het wild leeft. http://www.youtube.com/watch?v=F9o5kNxmNH4

Zie je veel algen en wieren. Wat bij wilde dieren ook in hun maag hoofdzakelijk wordt aangetroffen. Je zal begrijpen dat een hoofdvlok hoofdzakelijk bestaand uit granen en vismeel weinig uit zal halen. Granen verteren ze niet eens en aan het vismeel hebben ze ook weinig.

oke bedankt voor de tip over de voeding zal er zeker iets mee doen,,,ik zie wel of het verkleurd, zal wel jammer zijn 🙂

oke ik snap het met die filmpje,is wel mooi om te zien

bedankt botia🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan