Wat is er nieuw

bananenbladeren/SaltyShrimp - Bee Shrimp Mineral GH+ overdoses

N

nuri

Guest
Hoi,

ik heb vanochtend bananenbladeren besteld maar heb geen idee wat voor effect het heeft?

raden jullie het aan om in mijn taiwan bak te gebruiken? en wat voor effect heeft het op mijn water?

mijn 2e vraag is,

als het goed is is de dosering 3 gram per 20L met SaltyShrimp - Bee Shrimp Mineral GH+ ??

heeft het negatieve invloed op mijn waterwaarden en/of op mijn garnalen als ik bijv. 2x zoveel gebruik?

sorry als ik mijn topic hier niet thuis hoort

groetjes, Nuri

Ik heb ze ook maar hier vinden ze het minder lekker dan Mulberryblad. dat koop ik via onlineaquariumspullen.nl. daarvoor betaal ik 1,95 voor 10 bladeren en ze zijn er erg gek op.

Als je dubbel van de Salt gebruikt dan zal de geleidbaarheid stijgen en aangezien je TB hebt zou ik wel oppassen dat deze niet te hoog wordt. Wat is je gh nu dan??
Een gh van 6 of hoger is voldoende.

Banenbladeren zijn prima voeding voor garnalen.. denk niet dat je er meer achter moet zoeken. Die fabrikanten doen het vaak mooier klinken als 't is.

2e vraag weet ik niets van.

Waar komen die bananenbladeren vandaan? De meeste bananenbomen worden volgeblazen met insecticiden, waarbij alleen de bananentros in een plasticzak zit om deze tegen de insecten/bacterien te beschermen.

Hier worden ze met vliegtuigen besproeid.

Die ik heb koop ik bij de garnalenwinkel dus dat zal denk ik wel goed zitten. Ik gebruik ze verder niet moet ik zeggen omdat ze het amper hier eten. Een mullberry blad erin is erg leuk. Binnen 5 minuten zitten al mn garnalen erop en in 1 dag is het grote blad weg.

Geen idee.. wel heb ik nooit problemen gezien bij het gebruik van bananenblad, dus besproeid zullen ze dan niet zijn, garnalen zijn aardig gevoelig voor giffen 😉

Ik zag het toevallig voorbij komen, kost geen drol dus probeer het maar, ik zie de garnalen smullen van bladeren , cattappa, banaan, ook elzenproppen heb ik altijd liggen, regelmatig brandnetelblad uit de vriezer.. ben benieuwd of ze dit ook lekker vinden.

heel erg bedankt voor jullie reactie�s

Jessica ik heb het van onlineaquariumspullen gekocht met andere producten erbij.

Mark was heel erg vriendelijk en hielp me enorm!
hij zou mij informeren als de nieuwe voorraad aangekomen was (gister s� avonds) en heb vanochtend meteen mijn bestelling geplaatst.
ik krijg het maandag opgestuurd dus verwacht dat ik het dinsdag of woensdag binnen heb.

heb ik genoeg aan variatie wat betreft bladeren doormiddel van catappa bladeren en bananenbladeren of raden jullie me aan om ook Mulberryblad te kopen?

Jessica ik zag in oudere topics dat u ervaring hebt met CSF garnalenvoer welke raad jij het meest aan? zoveel variaties (heb paar bakjes csf brandnetel sticks bestelt en dennerle shrimp king complete)

heb toevallig ook de laatste cholla wood met christmass moss bestelt echt een koopje 🙂

jessicapilon zei:
Wat is je gh nu dan??
Een gh van 6 of hoger is voldoende.

de tB bak is nog onbewoond heb ook geen waterwissel gedaan. laatste keer dat ik het gemeten had(2 weken geleden) was het lager dan 3.

ik wacht nog op mijn pakketje om Bee Shrimp Mineral GH+ toe te voegen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan