Bang dat jonge blackmolly ziek wordt door moeders


G

Guppy1997

Guest
Hey ik heb een vraagje waar ik mee zit en wat ik wil voorkomen.

Een tijdje geleden zijn vissen ziek geworden en dat zijn 2 platy's vrouwtjes, 1 mannelijke gup en 1 black molly mannetje.

De ziekte heb ik als het goed is verholpen. Doordat mijn temperatuurregelaar het niet deed en de temperatuur van het water onder de 19 graden zakte daardoor zijn hoog waarschijnlijk vissen ziek geworden onder andere de bovengenoemde vissen. Had nieuwe temperatuurregelaar gekocht en nu is het water op de goeie warmte 28 graden in de hoop dat de black molly zou herstellen, voor het mannetje was het helaas te laat.

Dus ik had jonkies in de andere bak en mijn grootste black molly jong is een mannetje en al volgroeid en begint seksueel actief te worden doordat zijn gonopodium steeds naar voren gaat en hij zielig verveeld op de bodum lag en ik vond moeder black molly erg eenzaam en heb haar zoon erbij gezet. Hij probeert met haar te paren, maar ik zie echt het verschil tussen moeder en zoon en dat baart mij zorgen.

Moedervis blackmolly symptomen:
Een tijd geleden zwom ze verticaal omlaag, dat is inmiddels verholpen en dat doet ze dus niet meer. Het lijfje is enkel niet meer mooi zwart als toen bij de aankoop van haar. De huid van haar lijkt beschadigd doordat ze witte plekken heeft en het is geen stip helaas. voor de rest doet ze haar ding gewoon en is ze dominant naar alle vissen en actief.

Zoon lief symptomen:
Mooi zwart en volgroeid is actief en heel jong en is op goeie grootte hij heeft geen witte huid plekken en is dus gewoon mooi zwart en eet goed en doet gewoon zijn ding en probeert met vrouwelijke blackmolly mama te paren.

Wat moet ik nu doen? ik wil niet dat hetzelfde gebeurt bij hem als bij zijn vader (is dood) en moeder (leeft nog). Ik wil niet dat hij ook ziek wordt als dit een ziekte is.

Je ziet echt het verschil tussen die 2 de 1 is helemaal mooi zwart en de andere heeft witte huidsplekken lijken net beschadigingen.

Wat moet ik nu doen?
Wat nu

Informatie bak:
Lengte :60 x 30 x 30. Juwel
visbestand:
2 black mollys vrouwtje en mannetje.
3 mannelijke platy's en 1 vrouwelijke platy.
4 Corydoras Albino.
8 guppies, 6 vrouwtjes en 3 mannetjes.
1 algeneter L nummer 21 ofzo.
1 meerval.
Water temperatuur 28 graden.
waterwaarders: Heb ik nog niet getest.
 
Ik heb vroeger ook een blackmolly gehad die een soort witte littekens overgehouden had na ziekte. Ze heeft daarna nog twee jaar in goede gezondheid geleefd. Ik weet niet of de plekken op jouw Molly schadelijk zijn, een foto zou behulpzaam zijn bij het maken van een inschatting.
 
Het lijken inderdaad littekens ze doet verder gewoon haar ding en is dominant en pikt naar vissen die haar in de weg staan ze valt zelfs black molly zoon aan als ie vervelend doet dus futloos is ze niet. Ja afentoe wat hangen, maar daarna zwemt wel weer.

Ik zal proberen een foto te maken dat heb ik namelijk geprobeert maar ik moet het met blackberry camera doen en die is zo wazig.
 
Ik kan de foto's niet op computer zetten. ik zoek wel even vergelijking met een plaatje van internet.
 
Dit is het vrouwtje ongeveer: maar haar vinnen zitten niet in elkaar.
aquabymarie161.jpg
 
Zit er niet een beetje veel vissen in de 60 cm?
 
minder dan eerst.
 

Terug
Bovenaan