Wat is er nieuw

Barbeeltjes

Thijs.ariens

Well-known member
Lid geworden
27 april 2024
Berichten
272
Leeftijd
23
Locatie
IJsselstein (Utrecht)
Kunnen barbeeltjes springen?

Mijn aquarium staat in de buurt van mijn bed. Opeens lag er een barbeeltje op me bed, alsof die uit de bak is gesprongen. Heb een open bak. Heb er nu dus 9 ipv 10
 
Je kan je afvragen hoe die daar is gekomen want je hebt hem zelf daar niet neergelegd denk ik😉
 
Nou niet dat het mij bekend is maar ik heb geen ervaring met barbelen.
 
Op aquainfo staat dat danios (barbelen) goede springers zijn. Is er een mogelijkheid om je aquarium af te dekken?
 
Nou moet niet gekker worde. Wordt om 05:15 wakker en hoor wat raars. Ik denk wat is dit. Gelukkig leeft de vis lang buiten het water, maar er lag een electric blue te spartelen op me vloer.

Nog ff en ik heb een vis op me hoofd tijdens het slapen…..

Waarom springen ze allemaal opeens. ?
 
Ik zou inderdaad je waterwaarden checken en een grote waterwissel 90% doen. Met testen kun je niet alle stoffen meten. T is gek dat ze opeens de behoefte hebben te gaan verhuizen.
 
Ik vraag me ook af wat in de buurt van het bed betekend want als ze springen dan zullen ze nabij de bak terechtkomen. Staat de bak dan zo erg dicht bij het bed?
Het lijkt me stug als ze ver springen namelijk.
 
Maar ja de Ramirezi lag vanmorgen ook al naast de bak en dat zijn toch niet echt springers.
 
Maar ja de Ramirezi lag vanmorgen ook al naast de bak en dat zijn toch niet echt springers.
Ze zijn wel gevoelig zoals jij en @NathaliePip eerder naar vroeg voor de waterkwaliteit volgens Aquainfo. Ik wist niet dat dat kan leiden tot eventueel vissen die uit de bak springen
 
Ja ik weet het ook niet maar 2 soorten die de bak uitspringen is wel frappant dus wellicht kan de TS meer zeggen.
 
Ik geloof dat vissen boven het wateroppervlak uit springen om weg te komen als ze achterna gezeten worden.
 
Ik geloof dat vissen boven het wateroppervlak uit springen om weg te komen als ze achterna gezeten worden.
Denk dat mijn guppies de ramirez niet op kunnen jagen of een barbeeltje haha. Heel vreemd. Alle waterwaarden en temperatuur lijkt allemaal goed. Ze springen na het toevoegen van de cappata bladeren en de corydoras. Volgens mij is de PH wel wat gezakt. Vandaag even nauwkeuriger meten.
 
Hoe lang had staat de bak ook alweer? Ik meende gelezen te hebben dat je er vrij vlot vissen in had gedaan?
 
Denk dat mijn guppies de ramirez niet op kunnen jagen of een barbeeltje haha. Heel vreemd. Alle waterwaarden en temperatuur lijkt allemaal goed. Ze springen na het toevoegen van de cappata bladeren en de corydoras. Volgens mij is de PH wel wat gezakt. Vandaag even nauwkeuriger meten.
Ja, inderdaad. Er zullen meerdere reden zijn dat vissen uit de bak springen. Met de cichliden die ik heb ( en gehad )is dat bijna altijd het geval.
 
Kan een te harde stroming ook een rol spelen bij Thijs zijn vissen en die van @JWdeBruijn ?

Ik vraag dit omdat ik zie dat bij mij de planten nogal bewegen.
 
Heb nu water wissel gedaan en het voorfilter schoongemaakt. Had ik nog een vraag voor de ramirezi. Zijn dit niet twee mannen?
 
Ik kan de video niet bekijken:sorry:
 
Vaak als nh3/4 te hoog is, hebben vissen de neuging om te gaan "springen". Deze zou ik dan ook als 1e gaan testen.
 
Strips zijn niet zo betrouwbaar en gelet op et springen zou ik het laten testen bij de LFS.
 
Zowel barbelen als ramirezi zijn niet echt springers. Over het algemeen zwemmen ze in de onderste helft van de bak waardoor ze bij het vluchten niet snel boven het wateroppervlak uitkomen.
Slechte waterkwaliteit of zuurstofgebrek zouden logische oorzaken kunnen zijn als beide soorten opzoek gaan naar een gezondere plek.
 
Zowel barbelen als ramirezi zijn niet echt springers. Over het algemeen zwemmen ze in de onderste helft van de bak waardoor ze bij het vluchten niet snel boven het wateroppervlak uitkomen.
Slechte waterkwaliteit of zuurstofgebrek zouden logische oorzaken kunnen zijn als beide soorten opzoek gaan naar een gezondere plek.
Het gebeurt sinds ik corydoras erin heb. Die bewegen okk vrij weinig moet ik zeggen. Niet zoals t hoort denk ik. Kan t zijn dat deze om een of andere redenen stress hebben en gif achterlaten? Dit kan je ook niet meten?
 
Zuurstof gebrek lijkt me niet als de guppen gewoon onderin zwemmen de hele tijd?
 
Ik zou beginnen meteen paar flinke waterwissels. Dat kan hoe dan ook geen kwaad, en als het aan de waterkwaliteit ligt, heb je dat ook meteen verminderd.
 
Ik zou beginnen meteen paar flinke waterwissels. Dat kan hoe dan ook geen kwaad, en als het aan de waterkwaliteit ligt, heb je dat ook meteen verminderd.
Vandaag grote wissel gedaan, zal morgen nog een doen
 
Het gebeurt sinds ik corydoras erin heb. Die bewegen okk vrij weinig moet ik zeggen. Niet zoals t hoort denk ik. Kan t zijn dat deze om een of andere redenen stress hebben en gif achterlaten? Dit kan je ook niet meten?
Is het wildvang of nakweek? Zoals je weet zijn Corydoras en antennebaarsjes een slechte combinatie in zo'n kleine bak. Dat zou wel verklaren dat de antennebaarsjes gestrest zijn en hoger zwemmen. Springen is er nog niet mee verklaard.
 
Is het wildvang of nakweek? Zoals je weet zijn Corydoras en antennebaarsjes een slechte combinatie in zo'n kleine bak. Dat zou wel verklaren dat de antennebaarsjes gestrest zijn en hoger zwemmen. Springen is er nog niet mee verklaard.
De corydoras bewegen niet eens dus daar schikken de antennebaarsjes blues niet van 😂
 
Cory s die niet bewegen is ook raar. Liggen die dan de hele dag stil want vaak scharrelen die lekker over de bodem.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo klusjes zijn weer klaar
      Terug
      Bovenaan