Wat is er nieuw

Barbeeltjes

Thijs.ariens

Well-known member
Lid geworden
27 april 2024
Berichten
272
Leeftijd
23
Locatie
IJsselstein (Utrecht)
Kunnen barbeeltjes springen?

Mijn aquarium staat in de buurt van mijn bed. Opeens lag er een barbeeltje op me bed, alsof die uit de bak is gesprongen. Heb een open bak. Heb er nu dus 9 ipv 10
 
Je kan je afvragen hoe die daar is gekomen want je hebt hem zelf daar niet neergelegd denk ik😉
 
Nou niet dat het mij bekend is maar ik heb geen ervaring met barbelen.
 
Op aquainfo staat dat danios (barbelen) goede springers zijn. Is er een mogelijkheid om je aquarium af te dekken?
 
Nou moet niet gekker worde. Wordt om 05:15 wakker en hoor wat raars. Ik denk wat is dit. Gelukkig leeft de vis lang buiten het water, maar er lag een electric blue te spartelen op me vloer.

Nog ff en ik heb een vis op me hoofd tijdens het slapen…..

Waarom springen ze allemaal opeens. ?
 
Ik zou inderdaad je waterwaarden checken en een grote waterwissel 90% doen. Met testen kun je niet alle stoffen meten. T is gek dat ze opeens de behoefte hebben te gaan verhuizen.
 
Ik vraag me ook af wat in de buurt van het bed betekend want als ze springen dan zullen ze nabij de bak terechtkomen. Staat de bak dan zo erg dicht bij het bed?
Het lijkt me stug als ze ver springen namelijk.
 
Maar ja de Ramirezi lag vanmorgen ook al naast de bak en dat zijn toch niet echt springers.
 
Maar ja de Ramirezi lag vanmorgen ook al naast de bak en dat zijn toch niet echt springers.
Ze zijn wel gevoelig zoals jij en @NathaliePip eerder naar vroeg voor de waterkwaliteit volgens Aquainfo. Ik wist niet dat dat kan leiden tot eventueel vissen die uit de bak springen
 
Ja ik weet het ook niet maar 2 soorten die de bak uitspringen is wel frappant dus wellicht kan de TS meer zeggen.
 
Ik geloof dat vissen boven het wateroppervlak uit springen om weg te komen als ze achterna gezeten worden.