Wat is er nieuw

Barbodes semifasciolatus met gekke wonden

Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2015
Hallo allemaal,

Het is een flinke tijd geleden dat ik voor het laatst iets op het forum heb gepost, maar ik zit nu met een klein probleempje waar jullie me wellicht bij kunnen helpen. Ik heb sinds twee jaar een groep wildvang Barbodes semifasciolatus in mijn 'hillstream' (de stroming is niet echt sterk genoeg om echt als hillstream te kwalificeren denk ik). Nu had een van deze barbeeltjes een paar maanden geleden een klein wondje op haar flank. Het leek me weinig om zorgen om te maken, ze kunnen soms nog steeds best schichtig zijn als ik onverwachte bewegingen maak vanuit de kamer. Soms wringen ze zich dan in gekke bochten. Nu zag ik drie dagen geleden een andere barbeel met wederom verwondingen, die me niet zomaar opgelopen lijken en ook niet per se van een gevecht met de rest van de groep of andere vissen. Door de dagen heen lijken de witte stukjes, de 'puistjes' als het ware die eruit steken soms meer uit te steken of juist bijna weg te zijn. De vis lijkt verder nergens last van te hebben, behalve dat ie heel af en toe wat jeuk lijkt te hebben (zie ook het schudden op het filmpje). OOk andere vissen vertonen geen ziekteverschijnselen of anderszins vreemd gedrag.
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn, wat het veroorzaakt en hoe het best te behandelen? Ik was sowieso een zoutbehandeling van plan, maar wellicht dat iets anders beter/effectiever is?

PS: excuus ook voor de slechte kwaliteit video en foto, ik hoop dat het goed zichtbaar is. De ruit moet nodig gepoetst worden...

Bijlagen

• Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-17 om 17.01.17_14ebc512.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-17 om 17.01.17_14ebc512.jpg
    294.9 KB · Weergaven: 13
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan