Baren van guppen


K

Kinda_Moon

Guest
Hallo, ik heb een vraagje

Ik heb een meisjes gup en die moet eigenlijk bevallen, want ze zijn al meer dan 28 zwanger (na de laatste keer dat

ze gebroed heeft). De meeste mensen zegen dat ze gaat bevallen als ze super zwart is vanachter en als ze raar

begint te doen. Maar mijn gup doet echt al lang raar en ze blijft zwart na de laatste keer dat ze bevallen is. Hebben

jullie nog tips om te zien wanneer ze echt moet bevallen? En kan het dat ze na de bevalling nog steeds vol zit?

Alv bedankt!! :rolleyes:
 
Guppen slaan het sperma op en kunnen dus meerdere worpen krijgen door een bevruchting. Heb je een foto van de Gup en waaruit bestaat dat rare gedrag dan?
 
28 weken is een gemiddelde maar het kan ook best 40 dagen duren. Bij mensen is het gemiddeld 40 weken, maar dat kan ook een week of 2 uitlopen.
 
Heb je haar apart zitten in zo'n guppybreeder? zoja: meteen weer vrij laten zwemmen, zo'n guppybreederbakje zijn sterfbakjes, de vis voelt zich er enorm rot onder als ze daarin zit en zal door d estress en het ontbreken van schuilmogelijkheden, d ejonkies niet werpen, die jonkies zullen uiteindelijk verstenen en de moedergup overlijdt daaraan.
 
Je kan veel drijvers in de bak doen om de overlevingskans te vergroten. Ik ben het een met wat Nicolien zegt. Wie weet is deze vrouw al eerder bevallen maar zijn de jongen opgegeten en denk je dat dit nu al maanden voortduurd.
 

Terug
Bovenaan