Wat is er nieuw

Barst in bodem bioloog

• Onderwerp starter Onderwerp starter Germaine
  • Startdatum Startdatum
G

Germaine

Guest
Wij dachten een lekje te hebben in een kitnaad van het bioloog van ons aquarium, echter het blijkt nu een barst te zijn in de bodem. De barst loopt van links naar rechts (over de korte kant), precies door een van de kamers van het bioloog.

Wat is nu wijsheid? Ik heb wel eens gelezen dat een barst in een aquarium te repareren is door er een glasplaat overheen te zetten. Zou dat ook lukken in het bioloog? Dus door een glasplaat op het formaat van de kamer waar de barst onderdoor loopt met kit over de bodem te lijmen en de zijkanten goed dicht te kitten?

Zijn er nog tips of andere alternatieven?

Is het al in gebruik? Kit moet namelijk al 24 uur drogen en erna nog een paar dagen luchten i.c.m. vullen en verversen...

Een ander bioloog is denk ik de snelste oplossing maar lijmen kan prima hoor

Zet er gewoon een brede kit zoom over. binnen in, 5 cm breed.
Maak een malletje,van 0,5 cm met een boogje.

Staat geen druk op,he. Toch vlak ,ergens op?

Kitten, en als het opgesteven is, gewoon gaan.

Bioloog is op dit moment niet in gebruik. We hebben het afgekoppeld toen het bleek te lekken. Aquarium wordt nu door een gewone pomp gefilterd.

Bioloog staat normaal gesproken vlak, op een brede plaat onder het aquarium op een heel stevig en goed ondersteunende onderbouw. We vermoeden dat de barst is ontstaan tijdens de verhuizing. We hebben aquarium en bioloog net vorige week maandag opgehaald.

We gaan nu inderdaad gewoon een stevige glasplaat op de barst kitten. 24 uur laten drogen en daarna vullen om te kijken of het lekt. Bioloog met water 24 uur laten staan, water er weer uit, opnieuw vullen en bioloog weer in gebruik nemen. Ik heb begrepen dat het na 24 uur drogen en uitgebreid testen of het echt waterdicht is weer gewoon gebruikt kan worden.

Met het spoelen moeten de evt kitdampen eruit, zoals jij het omschrijft zou ik het ook doen.

Op dezelfde manier ( plaat over een breuk lijmen/kitten) doe ik het het mijn werk ook 😉

succes 😉

Ah, dat geeft de burger moed. Dan moet het vast goedkomen zo.

Maak alles wel vetvrij en goed droog hoor, liefst met thinner ofzo. Geen terpetine, dat is helemaal vet spul 😉

Balen.... Twee keer gekit, maar bioloog blijft steeds een beetje lekken. Gaan nu maar info opvragen om de hele bodemplaat te vervangen of zien of we ergens een ander bioloog op de kop kunnen tikken.

Eergisteren toch nog een poging gewaagd, en gelukt! Hebben uiteindelijk ook maar langs de buitenkant van de barst gekit omdat we het vermoeden hadden dat daar nog ergens een piepklein lekje zat waar het vocht doorheen sijpelde. Het verdient geen schoonheidsprijzen en het is zeker niet voor de langere termijn, maar het laat nu in ieder geval geen vocht door.

Bak heeft 24 uur vol water gestaan zonder een druppel door te laten en de boel is inmiddels weer aangesloten. Voorlopig lijkt het goed zo en kunnen we nu lekker op ons gemakje op zoek naar een ander bioloog.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan