Wat is er nieuw

Barst in onderhoek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanne Langbroek
  • Startdatum Startdatum
S

Sanne Langbroek

Guest
Hoi allemaal,

Gisteren hebben we een aquarium gekocht van 120 liter. Nu zien we dat er een barst in de rechter onderhoek zit.
Ik twijfel of het veilig is om de bak nu te gaan vullen. Is er eventueel een manier om het te vullen? Ik vind het jammer want had me er zo op verheugd!

Bedankt alvast!

IMG_3365.JPG

Hmm voor zo'n grote bak is het wel risicovol....

Heb zelf in het verleden kleine barstjes gefixt door een kleine glaspatch over de barst te kitten.

Nieuw of 2e hands?

Nieuw lijkt mij garantie werk..
2e hands, heb je hem gevuld gezien voordat je hem ophaalde?

Das echt zonde Sanne en hoop dat je er een glasplaatje op kan kitten en rondom goed afkitten.
Als ik naar een 2dehands aquarium ga kijken vraag ik altijd aan de verkopers om hem gevuld te laten zodat ik meteen kan zien of er iets aan scheelt.
Succes alvast en wat een mooie avatar heb je trouwens.
Oja en welkom op Aquaforum.:thumbs:

bak lijkt wel boven de kast te zweven als ik naar de foto kijk lijkt wel dat de bak alleen op de bodem plaat staat
das niet zo handig
enige idee van het merk bak
zo hem zo niet vullen kans op breuk is behoorlijk groot zo
scheur loopt zo te zien door tot aan de kit rand
houd dus in dat het water alleen door de kit tegen gehouden wordt
wat je zou kunnen doen is eens bij carglas informeren of zij de de scheur kunnen vullen
of een nieuwe glas plaat plaatsen

'Nieuw', een showmodel wat als koopje wegging omdat het een oud model is. Ze hebben er dus maar 1 van, dus omruilen zit er denk ik niet in, alleen terug brengen. Hoopte daarom er zelf misschien iets aan te kunnen doen.

De bak zweeft omdat er een doek onder zit tegen het krassen. Is dat niet ok?

Het merk van de bak is Ciano.

Ik ga Carglass bellen, maar omdat de scheur precies in het hoekje van de bak begint, ben ik bang dat het een misser is. Jammer! Bedankt voor jullie advies!

'Nieuw', een showmodel wat als koopje wegging omdat het een oud model is. Ze hebben er dus maar 1 van, dus omruilen zit er denk ik niet in, alleen terug brengen. Hoopte daarom er zelf misschien iets aan te kunnen doen.

De bak zweeft omdat er een doek onder zit tegen het krassen. Is dat niet ok?

Het merk van de bak is Ciano.

Ik ga Carglass bellen, maar omdat de scheur precies in het hoekje van de bak begint, ben ik bang dat het een misser is. Jammer! Bedankt voor jullie advies!
Carglass ??? doen die niet enkel autoruiten ?

Deze bak voldoet niet aan datgene wat jij als consument ervan mag verwachten. duidelijk is dat de bak beschadigd is en wel op een dusdanige manier dat de bak feitelijk niet bruikbaar is.

Je kunt van de leverancier EISEN dat hij een zelfde bak levert, tegen dezelfde prijs en heel zeker als hij je ook nog planten vissen e.d heeft verkocht, dan kun je immers de koop niet ongedaan maken, want dan gaan je vissen en planten dood.

De wet is daar heel erg duidelijk in, je staat volkomen in je recht, en kun een zelfde bak ZONDER meerprijs eisen!!

Carglass ??? doen die niet enkel autoruiten ?
hangt van de bereidheid van de vestiging af maar heb zelf er eens een pit laten vullen in een zij ruit van een bak
garantie natuurlijk tot voor de drempel:juggle: maar goed bak leeft nog steeds 😀😀

als nieuw is gekocht dan net wat Bigsmoke zegt terug met dat ding

Deze bak voldoet niet aan datgene wat jij als consument ervan mag verwachten. duidelijk is dat de bak beschadigd is en wel op een dusdanige manier dat de bak feitelijk niet bruikbaar is.

Je kunt van de leverancier EISEN dat hij een zelfde bak levert, tegen dezelfde prijs en heel zeker als hij je ook nog planten vissen e.d heeft verkocht, dan kun je immers de koop niet ongedaan maken, want dan gaan je vissen en planten dood.

De wet is daar heel erg duidelijk in, je staat volkomen in je recht, en kun een zelfde bak ZONDER meerprijs eisen!!
Dan zou ik toch voor deze optie gaan hoor.en misschien mits wat opleg ofzo een bak van een ander merk ofzo,ik zeg maar wat.

En wat als de TS zelf de barst veroorzaakt heeft tijdens transport of plaatsen van de bak. Erg gemakkelijk de winkelier de schuld te geven.

De bak stond al een tijdje als showmodel in de winkel, de leverancier gaat daarom hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe regelen. De winkel moet het zelf oplossen. Ik kan gewoon mijn geld terug krijgen dat is het probleem niet. Ik hoopte gewoon dat ik hem nu zelf kon repareren en alsnog een bak voor minder dan de oorspronkelijke prijs heb kunnen scoren 🙂

Heeft iemand ervaring met speciale aquarium siliconenkit van JBL? Wellicht dat dit nog een optie is?

Weet niet of je dat wel moet willen.
Stel straks is de bak helmaal in evenwicht mooie plantjes en visjes en misschien heb je zelfs wel jongen.
Helemaal geweldig en dan gaat het toch mis met je reparatie.
Dan kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je goedkoper uit wilde zijn.

En wat als de TS zelf de barst veroorzaakt heeft tijdens transport of plaatsen van de bak. Erg gemakkelijk de winkelier de schuld te geven.

is inderdaad een kat en muis spel, maar als winkelier trek je altijd aan het kortste eind.

Laatst bewerkt door een moderator:
gaan we weer :S:juggle::sorry:
en dat eerste weet de Ts zelf het beste 😀😀

Laatst bewerkt door een moderator:
lees toch eens wat ik schrijf. DeTS kan gewoon een andere intacte bak en voor hetzelde geld. De winkel dient te leveren ook zij zijn gehouden aan het koopcontract!! Je hoeft geen genoegen te nemen met geld terug

Maar hoe bewijs je dat het al beschadigd was want eenmaal buiten de shop word het een ander verhaal.
Tenzij ze de bak geleverd hebben en dan nog dan moet je eigenlijk de bak uit pakken waar de personen bij staan die hem geleverd hebben en dan heb je het bewijs zwart op wit.

lees toch eens wat ik schrijf. DeTS kan gewoon een andere intacte bak en voor hetzelde geld. De winkel dient te leveren ook zij zijn gehouden aan het koopcontract!! Je hoeft geen genoegen te nemen met geld terug
Niet helemaal, de bak is verkocht als showmodel en de winkelier zou kunnen aanvoeren dat de bak is verkocht 'as is' met eventuele gebreken.
Een goede winkelier zal altijd proberen om het op te lossen (andere bak voor hetzelfde geld, reparatie, etc.) maar als je op zo'n manier direct op je strepen gaat staan dan zullen ze niet zo medewerkend meer zijn.
Heb lang in retail gewerkt en ook regelmatig met showmodellen te maken gehad. Technische defecten worden gewoon gerepareerd of vervangen, maar optische schade kun je meestal weinig mee.
In het geval van een aquarium is optische schade vaak wel fataal, en dus zal de winkelier al met een andere oplossing moeten komen maar eisen dat je een nieuwe bak krijgt voor het geld van een showmodel zou ik niet direct vanuit gaan, dat ga je juridisch ook niet winnen.

Dat alles staat geheeel los van datgene wat de wet stelt: Van een aquarium mag je verwachten dat hij water kan bevatten. Als hij ondeugdelijk daarvoor blijkt te zijn, dan is de leverancier ( NIET de fabrikant) gehouden alsnog een deugdelijk exemplaar te leveren onder de eerdere condities van de koopovereenkomst.
De consument is niet gehouden om te bewijzen dat de ondeugdelijk al bestond in de winkel!

Lees gewoon de wet tekst erop na!! Ook het feit dat de winkel al geld wil teruggeven, geeft al aan dat zij verdomd goed op de hoogte zijn van de wet, maar die zo uitleggen dat ze geen intacte bak hoeven te leveren voor een lagere prijs.

Bedankt voor jullie reacties! Heb gewoon mijn geld terug gekregen, durfde het niet aan zelf iets te proberen. We gaan voor een nieuwe bak 🙂

Bedankt voor jullie reacties! Heb gewoon mijn geld terug gekregen, durfde het niet aan zelf iets te proberen. We gaan voor een nieuwe bak 🙂
Das heel goed nieuws en welke bak gaat het worden ? heb je al iets in gedachten ?

Slimste keuze, ja. Succes met de zoektocht!

netjes geregeld ondanks alle doemdenkers berichten hier :sorry::)k😀
prima winkel dus :thumbs:
ben benieuwd naar je keuze
succes met kiezen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan