Wat is er nieuw

barstje kitten?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Ik heb een kleine barst onder in een hoek van een 60x30x30 bakje. Hij zit tegen de kitrand aan. Zou ik daar gewoon een dikke laag kit overheen kunnen zetten om het te repareren? Die laag verdwijnt later toch achter de bodem, want het zou gaan om een 'extra' kitrandje van zo'n 1-1,5 cm hoog.

Tja wat Bertus zegt is denk ik zeker van belang.
Als het niet kan doorscheuren dan kun je het proberen. Of er een klein hoekje glas tegenaan kitten misschien??

U vraagt, wij draaien. 🙂 Doorscheuren kan volgens mij niet, want het is al een rondlopende barst.

792735lecturer_in_recent_runes_0_82_1422366938989.jpg

387936lecturer_in_recent_runes_0_82_1422366933161.jpg

Je kunt het proberen met kit, of een stuk glas in de hoek kitten.
En mocht het niet lukken.... Een nieuwe volglas bak in dat formaat kost een euro of 30.

Klopt, want dat kostte deze ook. 🙂 Maar ik vind het zonde om iets weg te gooien wanneer het eenvoudig te repareren zou zijn.

Tja lastig plekje, maar van binnenuit mss prima te kitten.
Enige gevaar is dat het deel eraf knapt en dan moet je wel het zo gekit hebben dat de bak niet direct leegstroomt.
Ik zelf zou dan dus tegen de voorruit aan een dikke en wat bredere laag kit aanbrengen waardoor hij ook niet lekt als het eruit zou vallen/knappen.
Maar als de bak rustig staat heeft het niks te lijden en valt dat misschien weer mee.

Zoals Erik al zegt kan doorscheuren niet richting de bak als ik het zo bekijk.

Mee eens, de op ��n na vervelendste plek zou ik zeggen (nummer 1 = hoek).
Ik zou dit zelf niet aandurven.

Hoekprofiel er van de buitenkant tegenaan kitten? Krijg je een beetje het idee van een juwel bak. Doe je het netjes rondom zie je wss niet eens dat het er later opgeplakt is en zo kan het stukje er ook niet afbreken. Evt aan de binnenkant nog een extra laagje kit voor de zekerheid

Goed idee hoor Mike.

Maar goed de TS moet er een goed gevoel bij hebben en ik zou het helemaal nbegrijpen als deze dit niet aan gaat durven.

Och, ik durf wel wat aan hoor. 🙂 Bakje heb ik momenteel niet dringend nodig, dus ik kan hem rustig in het weekend kitten en dan gevuld een tijdje wegzetten om te kijken of het houdt. De barst komt niet ver boven de originele kit uit, dus dat geeft me wel hoop. Dan aan de buitenkant er ook nog iets tegenaan (kan de achterkant van de bak worden) en dan eens aanzien.

met 30 cm water kolom zal het nog wel gaan al blijft het natuurlijk een zwak punt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan