Baryancistrus beggini -L239- Blue Panaque


willem666

Well-known member
Lid geworden
18 oktober 2015
Berichten
2,314
Iemand bekend met deze L-nummer?
Mijn vraag is de volgende: Kan hij in mijn meterbak of niet?

Ik vind heel verschillende info inzake de grootte. Sommige bronnen spreken van maximaal 9cm (planet catfish, seriously fish) maar andere spreken over 15cm?
De LFS zei ook dat de vissen maar een kleine 10cm worden, vandaar dat ik de vis overweeg, 15cm daarentegen is geen optie voor mij...

Maar ook qua temperatuur kom ik er niet uit...
Seriously fish zegt tussen 26 en 30 graden maar Planet catfish spreekt van 23 tot 29 graden...
Dat is toch een vrij groot verschil qua ondergrens dus ik ben wat in de war moet ik zeggen...
;)

Wie het weet mag het zeggen...

https://www.seriouslyfish.com/species/baryancistrus-beggini/
 
PlanetCatfish houdt altijd SL aan, dus zonder staart. Zal in praktijk dus een cm of 11/12 worden. Echter groeien Lnummers heel erg langzaam, dus daar gaat vanaf ei tot volwassen wel een jaar of 3/4 overheen.
Als ik zo kijk wordt hij onder andere gevonden in de Rio Orinoco, waar onder andere maanvissen gevonden worden. Temperatuur zou ik daarom nooit constant onder de 26 graden houden. Hoe warmer, hoe beter ze ook eten. De meeste Lnummerkwekers houden ze standaard op 28/30 graden.

Kan opzich wel in een meterbak, maar let erop dat je niet teveel andere algeneters/corydorass/meervallen erbij houdt aangezien ze soms wat karakter kunnen hebben.
 

Terug
Bovenaan