Begin van Apistogramma Cacatuoides bak


D

Dmstar

Guest
Hallo iedereen,

Heb nu sinds een jaar weer een aquarium. Een mooie 120 bij 50 bij 45 bak.

Een tijdje lopen zoeken na wat ik nu eigenlijk echt wou en wat paste... Toen kwam ik uit op Apistogrammas. Ben echt een fan van cichiliden en hun gedrag.

Na wat een aanval van wormen door nieuwe vissen van de lfs heb ik sinds vorige week eindelijk mijn groep cacatuoides compleet. 3m/6v. Ik wil er nu langzaam na toe werken om toch meer richting een biotoop te gaan.

Bij de kweker van de cacatuoides heb ik nog een mooie zak met bladeren gekregen die hij ook in zijn apistogramma bakjes had. Inmiddels toegevoegd waardoor het water ook mooi verkleurde..

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog tips hebben ?

Het bestand bestaat momenteel verder nog uit een groepje otto's en een maanvis en een blauw antenne baarsje. De laaste 2 zijn van een oud bestand en mogen hun tijd lekker uitzwemmen.
 

Bijlagen

  • _20200711_220103.JPG
    _20200711_220103.JPG
    58 KB · Weergaven: 160
Mooie bak, knap ingericht! Kijk even aan of het gaat met 3 man en 6 vrouwen altijd een gok.

Succes!
 
Dankje! Daarom wil hier en daar nog wat takken toevoegen om nog wat meer breeklijnen te krijgen voor de vissen.
 
Ik ga je volgen! Ben zelf erg geïnteresseerd in de apistogramma triple red dus benieuwd wat je ervaringen zijn. Ik vind het een mooi uitziend aquarium
 
Zoals ik al eerder aangaf wou ik graag nog wat hout toevoegen zodat de zichtlijnen wat meer werden gebroken en de cacatuoides mekaar minder snel waarnemen.

We hebben een mooi stuk hout kunnen vinden en gisteren na de wekelijkse waterwissel toegevoegd aan het aquarium. Ben heel blij met dit nieuwe stukje hout want het bied meteen weer mogelijke holen voor de cacatuoides. De maanvis is ook heel blij lijkt het wel met het nieuwe stuk

De vrouwen doen het goed en gaan steeds meer hun eigen gebiedjes claimen en kleuren schitterend geel, de grote man heeft helaas alleen oog voor de nieuwe mannen maar hoop dat gejaag wat minder wordt.

We willen toch op zoek na nog een leuk gelijk nieuw stukje hout en dan wordt het wachten tot de planten mooi gaan groeien zodat de vissen schuilmogelijkheden ten over hebben

Heb nu ook grove filterspons vervangen door zwarte turf, nu na 2 dagen krijgt het water ook weer een mooi kleurtje

_20200723_222657.JPG
 
Ziet er goed uit! Mooi ingericht hoor. Denk niet dat het lang duurt voordat je een eerste nestje mag verwachten!
 

Terug
Bovenaan