Wat is er nieuw

beginnen met welke garnalen?

D

DaisyK

Guest
Hallo allemaal!

Ik wil graag garnaaltjes gaan houden...
Nu heb ik wel een voorkeur (bleu fairys en crystal black) maar ik heb er nog helemaal geen verstand van dus heb ik een paar vraagjes.

Zijn de soorten die ik graag wil zeldzaam in de zin van je kan ze vaak alleen via een speciaalzaak krijgen? Heb beetje rondgekeken en de prijs voor 10 van deze garnalen ligt tussen de 40/50 euro, dat betekent dat wanneer ik beide soorten zou willen ik rond de 100 euro kwijt ben... Dat vind ik best prijzig aangezien je voor bv. Vuurgarnaaltjes vaak nog geen 10 euro kwijt bent voor 10 stuks. Is dit verschil in prijs normaal voor deze soorten?

Kunnen de bleu fairys en crystal black garnalen samen worden gehouden? Heb het tabelletje bekeken, maar wordt daar nog niet echt veel wijzer uit.

Zijn de soorten die ik noem uberhaupt fijne garnalen om mee te beginnen? Of kan ik beter met andere beginnen?

Goed, ik hoop dat iemand mij verder ka helpenn! Alvast heel erg bedankt!
 
crystal 's ( red of black) hebben meestal wel wat meer eisen dan vuurtjes
je kan ook eens kijken naar red rili's bv


crystal's en bleu fairy's kruisen niet met elkaar
zijn 2 andere soorten ( familie's )


zou ook eens kijken op marktplaats en hier op het forum ben je veel minder kwijt dan bij een winkel
 
Ik zou eerst vuurgarnalen proberen en dat is aanzien..
 
Denk dat je met wat voorkennis gerust voor crystal black kan gaan hoor. De crystal red waren ook mijn eerste garnalen en doen het prima.
 
Blue fairy's zijn net zo makkelijk als vuurgarnalen.

Bij mij kan je gratis een groepje op komen halen als je het de moeite vindt om daarvoor te rijden (is ongeveer een uur van je vandaan). Dan ben je met de benzinekosten nog goedkoper uit denk ik zo 🙂.

Sommige webshops verkopen ze ook.
 
Bleu fairys zijn eigenlijk gewoon blauwe vuurgarnalen dus net zo makkelijk alleen
(nog) wat duurder.