Wat is er nieuw

Beginner met algen vraag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Buurtprk
  • Startdatum Startdatum
B

Buurtprk

Guest
Ik heb sinds een week mijn aquarium draaien en het gaat naar mijn idee aardig goed.
Had de tweede dag een witte waas in het water maar deze is vanzelf weer weg gegaan zoals ik op het forum hier had gelezen.

Nu zie ik alleen net op de bodem wat algen verschijnen en het is me niet helemaal duidelijk wat dit is voor alg en wat ik er tegen kan doen.

Het aquarium wat ik het is een juwel primo 70 met het beginnersplanten pakket van aquaplantsonline.
Planten groeien als een malle trouwens, komen er al een aantal boven water uit zelfs.

Voeding heb ik nog niet toegevoegd, is dit al wel nodig? Omdat de planten nu ook al goed groeien?
IMG_20170904_112353.jpg
IMG_20170904_112340.jpg
 
Planten hebben altijd voeding nodig, dus gelijk aan beginnen, de alg die je ziet hoort nog wel bij de opstart, is veel voorkomend, je kan het wegzuigen of met de hand verwijderen en zal vanzelf overgaan.
 
Zo dat was snel antwoord!

Duidelijk, gaat dus vanzelf weer weg.

Nog suggesties welke plantenvoeding toevallig? Kan ik dat vanmiddag even halen misschien.
 
Het lijkt wit maar kan het niet goed zien.
Heb je het grind gewassen voordat je het in het aquarium heb gedaan? Het kan namelijk ook schimmel zijn.
 
Profito is bij de meeste zaken wel te koop en een ander merk mag ook hoor. Wat op de bodem zit lijkt me wat schimmel en dat zie je soms ook op het hout en dat trekt wel weer weg hoor.
 
Het is van dat zwarte hornbach zand/grind, gespoeld in een emmer voor het de bak is in gegaan.
Het is inderdaad moeilijk te zien maar het lijkt mij heel licht groen te zijn.
 
Dat heb ik ook in een 60cm bakje maar zoals ik het zie is het wat schimmel maar op een foto kun je je inderdaad weleens vergissen. Je zit in de opstart dus ik zou alles lekker even goed op orde laten komen eerst.
 
Btw, een klein beetje voer wekelijks even verkruimelen kan de opstart bevorderen want dan hebben de bacterien te eten.
 
Het is inderdaad schimmel, maar zoals gezegd veelvoorkomend in een opstartende bak, voor je vissen erin kunt laten na ongeveer nog een week of 3 zal dat al weg zijn zeker als je het regelmatig verwijderd.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan