Beginner


H

Hoefsje

Guest
ik zou graag n groter aquarium rond de 100 cm willen aanschaffen. Als student is mijn budget niet groot genoeg om een nieuwe aan te schaffen. Daarom dat ik er graag een tweedehands wil kopen. Waar moet ik op letten? Zijn er dingen die vaker fout gaan.

Verder staan er veel modellen op met kast, nu past deze alleen niet in m’n kleine studentenkamer. Is het mogelijk deze aquaria gewoon op een vlakke ondergrond te plaatsen op een bankje bijvoorbeeld.

Hoop dat jullie wat tips voor mij hebben. Voel me nu echt een leek als ik rondneus op marktplaats.

Alvast bedankt
 
Dat de meeste op een kast staan heeft puur te maken met een zichtlijn van af bank of stoel das een keuze die je zelf maakt.
Zolang je bak maar waterpas staat op een stevige ondergrond kun je laag/hoog als je zelf wilt.
Waaraan je wel aan moet denken is het voor je zelf handig zo laag en met de beperking van het filter met een inwendig filter geen probleem bv juwel bakken.
Het wordt een ander verhaal met en extern filter.
 
Een bankje zou ik niet doen, schuimrubber is nu niet bepaald stabiel te noemen waardoor je grote kans hebt dat de bak scheef komt te staan of onstabiel met breuk tot gevolg.
 
Het is een zelfgemaakt bankje van steigerhout. Ongeveer een halve meter van de grond. Dit bankje kan wnnr nodig verstevigt worden. Het steigerhout is alleen niet perfect recht. Is een houtenplank erop leggen voldoende of ook nog iets van isolatiemateriaal. Bedankt voor alle reacties.
 
Als de bak reeds leeg is en je dus niet kan checken of hij lek is, kijk dan goed naar de kitranden.
Zien deze er nog goed uit? Hecht de rand nog goed op het glas? Zit er geen vuil op/tussen en voelt het nog soepel aan?
Als de kit slecht is, dan heb je een huis vol met herrie in niet al te lange tijd.
 

Terug
Bovenaan