Wat is er nieuw

Beginners set voor waterwaarden testen

Muiterz

Well-known member
Lid geworden
3 september 2009
Berichten
47
Ik heb sinds 2 weken een Volga 350 indraaien en wil deze keer veel serieuzer deze hobby gaan bijhouden. Oa dus ook waterwaardes meten.

Wat is tegenwoordig de beste en praktische manier om waterwaarden te meten. Met de bekende strips? of met bv een koffer met druppels? of anders?

Ik vind er best wat geld voor uitgeven als dat nodig is.
 
Strips zijn vrij waardeloos.
Een testkoffer van bijvoorbeeld JBL of Colombo, en dan goed kijken welke tests je allemaal wild.
Sommige mensen willen bijvoorbeeld graag ijzer of fosfaat kunnen meten, niet iedere koffer heeft die standaard.
 
Strips zijn vrij waardeloos.
Een testkoffer van bijvoorbeeld JBL of Colombo, en dan goed kijken welke tests je allemaal wild.
Sommige mensen willen bijvoorbeeld graag ijzer of fosfaat kunnen meten, niet iedere koffer heeft die standaard.
oh dat wist ik niet van die strips.

Liefst zo veel mogelijk, maar ik moet mij nog gaan inlezen over alle waarden enz. Ben een beginner maar wil leren 😛
 
Heel goed!
Wanneer je voor een plantenbak gaat en de voeding echt gericht wilt aanpakken dan zal ijzer en fosfaat zeker interessant zijn om te meten.
Kijk ik naar mijzelf, dan meet ik alleen ammonia en nitriet, omdat de hardheid van mijn water zo laag is dat een druppeltest deze niet kan meten, en pH meet ik met een digitale pen.
Het is echt wat voor jezelf interessant is om te meten.
 
Ik denk dat je met een Colombo koffer al veel kan meten en dat is vermoed ik ook de meest gebruikte. Daarbij is deze voordelig geprijsd.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan