Beginnersbak Juwel 63l van Ramonvw


Ramonvw

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2016
Berichten
118
Leeftijd
30
Locatie
Poeldijk
Beste mensen,

Hier wat foto;s van me allereerste bakje een juwel rekord 600, hij draait nu 2 maanden waarvan iets meer als een maand met vis. Heb ervoor gekozen het visbestand rustig op te bouwen, nu is het aquarium vol en komt er niks meer bij.

Na een turbulente (waterbloei, schimmel, nitriet ) opstartperiode, is de bak laatste weken netjes in evenwicht. Ik voeg dagelijks easycarbo toe en wekelijks vloeibare plantenvoeding. Ook zitten in de grindbodem nog voedingscapsules

Afmetingenbak: 61x31x42

Bestand vissen:
3 platy's
10 neontetra's
2 dwerggoeramies (m/v)
1 Siamese algeneter - Gyrinocheilus aymonieri

Deze laatste krijgt als die wat groter wordt een ander onderkomen, lfs heeft me hier verkeerd over geinformeerd hoe groot ze worden.


IMAG1918.jpg


IMAG1937.jpg

IMAG1931.jpg

De 3 platy's

IMAG1908.jpg

Mannetjes dwergoeramie

Gewoon even een impressie,

Groetjes

Ramon
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Leuke bak met een mooi bestand.
Groetjes!
 
Leuke bak met een mooi bestand.
Groetjes!
Inmiddels zijn de goerami's weg ze vonden de platys toch wat te druk, platys zijn er inmiddels 6 (mannen) geworden om zo de balans tussen de mannen goed te houden
 
Leuk bakje maar let op met de algeneter want die kan erg territoriaal worden bij het groter worden. Die hoort eigenlijk niet in de 60cm thuis (was je al duidelijk begrijp ik);)
 
Leuk bakje maar let op met de algeneter want die kan erg territoriaal worden bij het groter worden. Die hoort eigenlijk niet in de 60cm thuis (was je al duidelijk begrijp ik);)
Zoals ook vermeld in mijn eerste post, zodra die lastig gaat worden krijgt hij een ander onderkomen, voor nu gaat 't nog prima
 
Mooie bak zeg! Leuk die afwisseling tussen groen en rood:D
 
Je begrijpt dat als een vis in een te klein aquarium hij ook minder goed groeit, en dus een vorm van dwerggroei aanneemt wat niet goed is voor de vis. De vis groeit lichtelijk naar de bak, beter zsm een ander onderkomen zoeken dan het beestje laten lijden.
 
Je begrijpt dat als een vis in een te klein aquarium hij ook minder goed groeit, en dus een vorm van dwerggroei aanneemt wat niet goed is voor de vis. De vis groeit lichtelijk naar de bak, beter zsm een ander onderkomen zoeken dan het beestje laten lijden.
Ik ga is op zoek naar een beter onderkomen voor hem
 
Ach uiteindelijk streef ik naar een redelijke balans in me bak , ik denk dat dat het beste is.
 

Terug
Bovenaan