Wat is er nieuw

begonnen met garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bunty
  • Startdatum Startdatum
B

Bunty

Guest
Een aantal jaren geleden was ik actief op dit forum. Door gezondheidsklachten moest ik helaas mijn aquarium wegdoen.
Maar oh wat mis ik het om zo'n leuk biotoopje in huis te hebben. Ook mijn zonen misten het erg.
Vorig jaar hebben we een Iqube3 gekocht en een triops uit een eitje gekweekt. Helaas wordt zo'n diertje niet ouder dan 3 maanden dus tranen met tuiten hier in huis.
Na een jaar niets heb ik toch dit bakje weer opgestart. En na 3 weken indraaien zitten er 10 vuurgarnalen en 10 rilli's in.
En oh wat genieten we ervan! We hebben zelfs al 2 baby's zien zwemmen 🙂
Omdat het een kleine bak is houden we het ook bij garnalen.

Daarnaast heb ik als hobby microscopie. Vanmiddag een vervelling eronder gelegd (zie avatar). Als jullie het leuk vinden kan ik daar af en toe wat van plaatsen.

Groetjes!

Welkom,terug.Dat vind ik zeker leuk,jaren terug had ik ook een microscoop.Erg handig om beestjes op je vissen te zien.(koi en discus toen).

Welkom,

Als ik zou moeten zeggen wat er op de foto staat had ik gezegd: pauwenveren. Het verband met een garnaal had ik zeker niet gelegd. Wat voor kleur rilli's heb je? Je weet dat rilli's en vuurgarnalen wel gaan kruisen? Als je niet op soort kweekt maakt het niks uit hoor dan is het wel leuk om te zien wat eruit gaat komen aan kleurtjes.

Dank jullie wel!
Ik weet dat ze gaan kruisen, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk. Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.

Wat je ziet op mijn foto zijn geen pauwenveren ;-) Het is de staart van de vervelling.
Morgen zal ik wat meer foto's uploaden, maar weet even niet meer hoe dat moet hier *oeps*

is het niet zo dat de kleuren met kruisingen op ten duur vervagen? dat je op ten duur alleen nog maar doorzichtige garnalen overhoud zegmaar

Als je het helemaal zijn gang laat gaan volgens mij wel maar als je de kleurloze/bruine garnalen er steeds uithaalt niet.

Dat lijkt me super leuk om te zien als je af en toe een foto van de microscoop plaatst.
Misschien kun je er ook een kwis van maken.

Raad wat je hier ziet... 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan