Wat is er nieuw

Behandelen bekrot met sera baktopur

Xarvios

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2014
Mijn vrouwelijke Endlers hebben last van bekrot. Of tenminste, ik kan het zien aan hun bekkies, maar ze hebben er nog geen last van. Zwemmen de hele bak door en zijn nog steeds vrolijk. Maar ik wil het voor zijn dat ze er wel last van krijgen en heb Sera Baktopur gehaald. Dit ga ik dus echt niet in mijn bak gooien, want dat vermoord elke bacterie, dus heb vandaag een Superfish 50 gehaald en ingericht met wat hout en plantjes en daar de guppen in gedaan, met de baktopur dus. Maar...hoe snel moet dit spul werken? Wanneer kunnen ze terug naar de grotere bak?

Kan er zo geen foto van maken, want ze zitten in al in quarantaine in een bak die groen is van de Sera Baktopur. Maar hier twee foto's van de bak waar ze uit komen, en het bakje waar ze nu in zitten met de medicatie. Ook in de nieuwe bak zwemmen ze nog vrolijk rond, ondanks dat ze op springen staan (ik heb ze nu 4 weken en maagdelijk gekocht, dus ik weet dat ze elk moment jongen kunnen baren).

Bijlagen

• 20201115_171142.jpg
    20201115_171142.jpg
    406.7 KB · Weergaven: 103
  • 20201115_173828.jpg
    20201115_173828.jpg
    222.7 KB · Weergaven: 113
Oh, en nog een vraag. Ik wilde altijd al een garnalen bakje, dus na de behandeling zou ik de bak graag willen indraaien en garnalen willen houden. Maar hoe lang moet je wachten totdat zo'n bak met medicatie geschikt is? Want die bacterien zullen nog wel lang een klap krijgen, lijkt me.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan