Beilen (NL) - Koi compagnie (1 Viewer)

Henk-age

Well-known member
Lid geworden
10 jul 2010
Hallo, ik ben niet zo van de recenties, maar ik kom veel bij Koi compagnie ;) en ik vind dat ze wat belangstelling verdiend hebben. Ik vind dat ze afgelegen zitten maar ik weet niet heel veel goeie zaken in de buurt. Ze hebben een grote vijver afdeling, iemand die deze winkel kent mag deze voor mij doen want daar heb ik niet zoveel verstand van ;) . Wel leuk om er eens te kijken. Ze hebben ook een site (niet up to date): Koicompagnie

* Kwaliteit van het assortiment
Goede vissen, ze hebben een zomer en winter leverancier. De zomer leverancier is een stuk minder goed dus ik zou niet in de zomervakantie langskomen. Verder af en toe een dood visje, maar verder prima. Ze zien er lekker levendig uit en zijn niet schrikachtig.

* Breedte van het assortiment (vissen en producten)
Veel leuke vissen waaronder een paar ''speciale''. Als je even met ze mailt krijg je een lijst toegestuurd waarop alle vissen staan die ze binnen (kunnen) krijgen. Als je dan terugmailt voordat ze hun bestelling doen (wekelijks), kan je vissen bestellen. Naar producten heb ik niet echt gekeken, dus daar mag iemand mij nog op aanvullen, maar de basis hebben ze wel volgensmij.

* Klantvriendelijkheid
Zeer vriendelijke man, die heb ik tot nu toe altijd gehad als medewerker. Is bereid je te helpen.

* Service
Hij vergeet je veel te mailen, maar verder een naar mijn inziens goede service. Ik heb nog nooit iets besteld.

* Kennis van zaken
Slecht, hij weet hoe hij zijn bakken draaiende moet houden maar dat is ook alles. Ik vroeg hem naar de Labeo frenatus die hij in zijn assortiment had zitten en hij wist niet meer welke dat was.

* Prijsstelling
Duur, maar kwalitatief goed (de vissen).

Jalke

Well-known member
Lid geworden
24 apr 2010
Ben er 1 keer geweest maar vond het een redelijke bende eerlijk gezegd het Aqua gedeelte tenminste, konijnen ook trouwens. Betta's in een sausbakje dat soort ongein.

1 van de mindere winkels die ik gezien heb eerlijk gezegd.

Had wel een Vision450 met meubel voor 400 staan!

TS
H

Henk-age

Well-known member
Lid geworden
10 jul 2010
Oorspronkelijk geplaatst door Jalke:
Ben er 1 keer geweest maar vond het een redelijke bende eerlijk gezegd het Aqua gedeelte tenminste, konijnen ook trouwens. Betta's in een sausbakje dat soort ongein.

1 van de mindere winkels die ik gezien heb eerlijk gezegd.

Had wel een Vision450 met meubel voor 400 staan!
Ik weet niet wanneer jij er bent geweest maar ze hebben (laatst [?]) uitgebreid, ik vind de winkel nu wel netjes eigenlijk. Verder vind ik een Betta in een sausbakje niet kunnen natuurlijk :confused: .

Jalke

Well-known member
Lid geworden
24 apr 2010
Uhmm maand geleden maximaal denk ik.

Toen was het echt een bende als je het mij vraagt zou er geen vis kopen maar als dat verbeterd is is dat natuurlijk altijd goed!

AF-Beheer

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
22 apr 2003
In dit topic is eea verwijderd. Dit heeft twee oorzaken;

1. Het punt wat betreft Betta's is duidelijk, daar hoeft niet verder op doorgegaan te worden.
2. Het is in dit topic niet de bedoeling om alternatieven aan te dragen voor een bepaalde winkel.

maartje

Well-known member
Lid geworden
14 jul 2009
Website
www.Horsetail.nl
In de afgelopen maanden een paar keer hier geweest, niets gekocht. De hele winkel vond ik er niet aansprekend uitzien en werd niet hartelijk ontvangen.

Ik wilde graag terrassen maken in mijn aquarium en was hiervoor naar deze winkel gegaan. De verkoper had dit niet in het assortiment omdat hij terrassen zelf stom vond. Ik moest maar gewoon grind op de bodem van mijn aqaurium doen...

Oke... laatste keer dan maar..

Noukkie2

Well-known member
Lid geworden
30 aug 2009
Website
www.symbas-story.webs.com
Ik vind de prijzen die ze daar voor koi vragen echt veel te hoog voor de kwaliteit. Soms zit er wel een leuk visje bij, maar dan is de prijs nog heel hoog voor de kwaliteit die eigenlijk niks voorstelt.

wilcom2005

New member
Lid geworden
10 sep 2010
vorige week weer eens wezen kijken...ik moet zeggen dat de winkel er langzaam maar zeker erg op vooruit gaat.
mooi aanbod vissen en planten die er ook gewoon goed en fris uitzien !
het aantal bakken is ook uitgebreid , plantenbak ziet er nu ook prima uit.
kortom het heeft even geduurd maar nu kan ik deze winkel echt aanbevelen.
de eigenaar weet niet alles van tropischse vissen maar is wel leergierig en staat open voor opbouwende kritiek .
gr wilco ( en nee ik heb geen aandelen :)

zeelaa

New member
Lid geworden
4 jun 2011
IK ben een aantal keren naar deze winkel geweest.
IK heb er graskoi's gekocht en die waren na 3 dagen al dood. Ben er toen heen geweest en hij had me water getest en zei amoniak was de oorzaak en ik moest mijn vijfer direcht schoonmaken. Ik heb zelf ook mijn water getest en er was niks mis mee en de rest van de vissen leven nog steeds!. intussen had ik daar ook siervissen gekocht voor in mijn aquarium, na 2 dagen wasd de helft van de vissen dood. Toen ben ik er weer heen geweest en hij zei weer met het water testen dat ook ook te veel amoniek in zat. Dus kreeg geen nieuwe vissen ( dus 20 euro kwijt aan dode vissen). Ik heb het water laten testen bij 2 andere winkels en daar kwam uit dat de ph alleen te hoog en niet de amoniek, dus die mensen uit Beilen houden je voor de gek!!

Ik koop er nooit meer wat.

mitchellengelage

Well-known member
Lid geworden
10 apr 2012
Ik kom hier ook voor veel vissen. Vind de prijs juist erg laag vergeleken met wat er in de buurt te krijgen scheelt het gemiddeld wel 30% in prijs. Betta mannetjes zitten nu gewoon in de normale bakken met soorten die samen gaan. Aardige mensen, vissen zitten allemaal goed gesorteerd.
Had binnen een week een dode betta vrouw, kreeg voor 1x een nieuwe mee.

Symbas Story

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2013
Website
www.symbas-story.webs.com
Ik was hier vanmiddag, maar sorry wat slecht zijn ze geworden..

Veel zieke/dooie vissen, voer wat ver over datum is, en dan ook veel..

Ze hadden qua aquaria vissen heel erg veel, ook veel voeding, maar de rest was wat matig. Wat me wel op viel is dat veel voer over datum was, en dan ook ver over datum.

* Klantvriendelijkheid
Ze waren vriendelijk, aardig, maar daar hield het op.

* Service
Slecht, er was een jochie wat niets wist, en het duurde een kwartier voordat hij met antwoord kwam over hoe groot een bepaalde vis zou worden.

* Kennis van zaken
Heel slecht. In bijna elke bak (en ze hebben daar zeker wel 40 aquaria) lag wel een dooie of zieke vis. Sluiers hadden daar zulke erge vinrot dat van een aantal vissen de staarten tot aan de staart wortel weg gerot waren. Antennebaarsjes zaten vol gaten, en ook buikwaterzucht, veel andere vissen hadden ook vinrot. Het jochie wat ons hielp wist dus ook echt helemaal niks, kwam zelfs met verkeerde adviezen (elke corydoras werd volgens hem minimaal 7 cm en kan allemaal prima in een 60 cm bak).

* Prijsstelling
Duur, vooral met koi, de kwaliteit van de koi is zeer slecht, maar ze vragen de hoofdprijs er wel voor.

Dave73

Well-known member
Lid geworden
20 sep 2012
Ik ben vorige maand geweest, en wat ik heb gezien is niet om blij van te worden.

Een groot deel van de vissen zijn slecht op kleur, mager etc.
In sommige bakken heb ik dode vissen gezien.
Een aantal bakken stonden destijds leeg en zagen er niet al te fris uit.
Verder vind ik de zaak rommelig en onoverzichtelijk overkomen.

In het noorden van het land zijn betere alternatieven.

gastromyson

Well-known member
Lid geworden
3 aug 2013
hallo,

Ik kom veel in deze zaak,
in het verleden was het niet altijd goed,maar de laatste tijd zijn ze erg vooruit gegaan.(lees ongeveer een jaar)
ruim aanbod van vissen die er gezond en goed bij zitten.
de 2 bovenstaande berichten vind ik ook niet terecht!
erg makkelijk om een zaak op deze manier aftebranden!
ben er vandaag wederom geweest en de vissen zagen er goed uit ook de sluiers.
en natuurlijk vind je wel eens een dode vis wat wil met meer dan 100 bakken met vis.

veel soorten appisto's
meerder soorten L nummers allen nette prijs.
ik vind de negatieviteit daarom ook niet terecht
wat op valt is dat beide schrijvers van bovenstaande berichten uit assen komen en een dag na elkaar een slechte recentie neer zetten.(toeval?)
ik heb denk ik nu z'n 30 jaar aquaria dus weet echt wel waar ik over praat.

groet,

Rene B

Well-known member
Lid geworden
14 jun 2009
gastromyson zei:
wat op valt is dat beide schrijvers van bovenstaande berichten uit assen komen en een dag na elkaar een slechte recentie neer zetten.(toeval?)
Dat zal er meer mee te maken hebben dat Assen niet zo ver van Beilen ligt (en dus aantrekkelijk is om eens te kijken), en mensen vaak pas een recensie schrijven wanneer zo'n topic weer omhoog wordt gekickt.

A.s. maandag ga ik zelf naar deze winkel toe i.v.m. een bestelling. Contact via de mail is tot nu toe erg goed verlopen, ben benieuwd wat ik 'live' aan zal treffen.

Rikkert

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2012
ik kom ook uit assen en ben het in bepaalde mate met de 2 andere assenaren eens. niks toeval dus.

Rene B

Well-known member
Lid geworden
14 jun 2009
Ik ben er vandaag dus geweest, en eerlijk gezegd viel het me reuze mee.
In 2 bakken heb ik wat mindere vissen gezien, dit waren bij de ramirezi's en dwerggoerami's. De enige dode vis die ik zag was in de bak met piranha's, welke denk ik als voer bedoelt was.

Prima, afgezien van bovenstaande geen zieke of dode vissen gezien.

Veel vissen, redelijk veel planten, de rest heb ik niet zo op gelet.
De planten vond ik er wel slecht uitzien, veel bruine bladeren.

* Klantvriendelijkheid
Prima, ik werd alleen een beetje teveel in de gaten gehouden.
Als ik eruit ben wat ik wil, loop ik zelf wel naar iemand toe. Minpuntje dus.

* Service
Communicatie via de mail verliep wel goed, verder geen ervaring mee.

* Kennis van zaken
Geen ervaring mee.

* Prijsstelling
Wat tropische vissen en planten betreft zeer goed, de rest ook niet zo op gelet.

Wat ik wel heel storend vind, waren hun kinderen die door de winkel liepen te rennen en schreeuwen. Maar ik kan dan ook heel slecht tegen lawaai en drukte, het zou in elk geval een stuk prettiger zijn als ze zich in de winkel zelf een beetje gedragen.

Al met al is mijn eerste ervaring, op de bovenstaande minpuntjes na, erg positief.

nilo1804

Well-known member
Lid geworden
5 jan 2012
het ziet er idd niet gezellig uit maar ik heb geen enkele slechte ervaring, ik had gemaild voor een filter, die hadden ze op voorraad, kom ik daar blijkt het de verkeerde te zijn. hij stelde zelf voor om 1 te bestellen en naar mij op te sturen zonder verzendkosten.

redelijk goed assortiment en met advies moet je sws niet naar een LFS gaan, of je moet geluk hebben.

ik haal er zelf planten en voer en soms een visje en laat er mijn water testen.

voor de rest deel ik de mening van Prullenbak.

1978

Well-known member
Lid geworden
19 aug 2014
Deze winkel bezocht omdat we in de buurt waren ivm een weekendje weg.
Ik had er geen goed gevoel bij, veel vissen waren niet op kleur. Ook zagen de showbakken er niet heel schoon uit. Daarnaast drie dode vissen gezien, twee lagen al wat langere tijd...

Ze hebben veel vis op voorraad. Planten beperkt aanbod.

Qua hardware hadden ze veel(alles?) van Sera. Ook stonden er wat aquaria opgesteld, zag er we ok uit.

Op de een of andere manier heb ik het idee dat ze meer verstand
Hebben van Koi karpers(vandaar ook de bedrijfsnaam :D )die zagen er allemaal prima uit. Ook de bakken waar ze inzitten.

Gupppyyy

Well-known member
Lid geworden
11 aug 2015
Ik heb al mijn vis bij deze zaak weg en heb nog geen uitval of ziekte gehad.
Moet wel toegeven dat niet alle vis mooi op kleur was in de winkel, maar eenmaal thuis in de bak kleurden ze snel bij.
Vind het personeel er altijd vriendelijk en ze helpen je graag. Ik voel me altijd welkom, ook als ik alleen even rond wil neuzen. Er ligt wel eens een dode vis in een bak, maar dat is ook haast niet te voorkomen met zoveel vis op voorraad.
Winkel oogt wat rommelig door weinig oppervlakte, maar ik kom er graag.

Rudi

Member
Lid geworden
15 dec 2018
Leeftijd
45
Tja, Koi-compagne, wat moet je ervan zeggen? In Drenthe is de keus niet groot, dus je komt er vanzelf terecht. Ze hebben een redelijk groot aanbod, maar weinig bijzonders. Bakken zien er kaal en rommelig uit, regelmatig vis die er slecht of ziek uitziet, vooral de kleinere kwetsbare soorten. Aanbod van planten is gemiddeld, verse aanvoer gezond, maar planten die er langer staan minder. Het alkalische water in Midden Drenthe helpt ook niet mee. Ook de zaak zelf is rommelig en niet fris. Voor hardware en droog of diepvries voer de moeite waard, voor vis of plant niet aan te bevelen. Jammer, want er is belangstelling genoeg.

MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 sep 2009
Hoewel ik niet snel een negatieve recensie van een bedrijf op internet plaats, vind ik het in dit geval wel gerechtvaardigd. Assortiment voor het aquarium is redelijk, ook wat zeewater en (X)XL sluierstaarten. Maar helaas, de winkel zelf is erg smerig, een ander woord kan ik er niet aan geven. Veel zieke en dode vissen en er hangt een bepaalde geur die je niet in een viswinkel wil hebben. Als we naar het vijverdeel kijken zien we vooral veel in een kleine ruimte, daarnaast waren de verkoopbakken voorzien van groen water (al kan dat een moment opname zijn). Al met al geen positieve ervaring en ik kom er dan ook niet weer.

In Drenthe is de keus niet groot, dus je komt er vanzelf terecht.
In Drenthe zitten toch best nog wel wat zaken en als je iets verder wil rijden (Groningen en Overijssel) wordt de keuze al weer wat groter.

danpaatje

Active member
Lid geworden
17 feb 2017
Leeftijd
17
Heb hier visjes besteld, ben daar normaal totaal geen voorstander van maar wegens corona toch maar een keer geprobeerd. Zieke en dode vissen geleverd die alleen maar ellende hebben meebracht. Kan me niet voorstellen dat deze zaak er normaal uitziet. Ik kreeg ook geen geld terug maar moest maar nieuwe uitzoeken.

Users Who Are Viewing This Onderwerp (Users: 0, Guests: 1)

Bovenaan