Wat is er nieuw

Belgisch groen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erik Symoens
  • Startdatum Startdatum
E

Erik Symoens

Guest
Heb deze aantal maanden in m'n bak gehad......plots ging ie blad verliezen zonder kleurverlies en weg was hij......hoe komt dit.....heb nog één scheutje over,,,,ziet er goed uit maar groeit heel traag

Mogelijk te weinig stroming rond de plant of onvoldoende voeding? Het is een vrij gemakkelijk plantje en een snel groeier. Hier was deze ook bijna helemaal weg, maar was hier meer omdat ik laks was met de plantenvoeding.

Geef je wel voeding? Ik heb hem ook in een nano met niet veel licht en zelfs daar groeit ie prima.

Geef co-2, profito , maandelijks filtermedium dagelijks Easy-carbo en Blue exit......en de eerste maanden groeiden die enorm en op korte tijd verloor die alle blaadjes wat toen ook vervelend was en weg was hij

maandelijks filtermedium dagelijks Easy-carbo en Blue exit
Deze drie kun je in de kast laten staan. Je geeft Co2 dus Easy carbo is niet nodig. Filtermedium, heb je niet nodig een goede filter doet het werk. Blue exit enkel gebruiken als niks meer helpt tegen algen, vaak moet je de oorzaak van algen aanpakken zonder middeltjes.

Wat geven jullie dan zoal van plantenvoeding of past deze vraag niet in dit topic?

Past prima hoor. Je geeft profito, hier ontbreekt wel de nitraat en fosfaat in. Zelf maak ik stock oplossingen van poeders.

Stock oplossingen

Ja je kan ook nitraat en fosfaat van easylife kopen maar dat is heel duur.
En fles kost dan plm 8 euro en als je de poeders koopt maak je voor een paar centen zon fles.

Ja je kan ook nitraat en fosfaat van easylife kopen maar dat is heel duur.
En fles kost dan plm 8 euro en als je de poeders koopt maak je voor een paar centen zon fles.
En hebben jullie een soort formule uigedokterd of vind je die op de site in de link van Ton Hageraats ?

Vind je inderdaad op de site, die Ton geeft. Je geeft de maten van je bak op in de calculator en deze geeft je exact wat je moet afwegen.

Let op dit is dan gebaseerd op de EI methode, betekend per week 50% waterwissel. Zelf doe ik de helft daarvan doseren en maar 25% waterwissel.

[Edit] Hier de link naar de calculator;
https://www.aquariumbemesting.nl/nl/background-information/estimative-index

Om wat voor bak gaat het en wat zijn de waterwaarden? Soms is plantenvoeding alleen voldoende maar dat hangt af van meerdere factoren.

Gaat om een tank van 200 liter.....waarden ga ik straks effe meten,,,,zijn ze ook recent zo

Zelf doe ik de helft daarvan doseren en maar 25% waterwissel.

Dan voeg je maar 1 mg po4 toe per week en in de regel kan dat best maar ik zou wel het verbruik in zo n situatie meten want hier werkt dat niet omdat het verbruik al rond de 1 mg ligt. Dat even terzijde als extra info/toelichting;)k

Dan voeg je maar 1 mg po4 toe per week en in de regel kan dat best maar ik zou wel het verbruik in zo n situatie meten want hier werkt dat niet omdat het verbruik al rond de 1 mg ligt. Dat even terzijde als extra info/toelichting;)k
Hangt er vanaf John. Ik doe niet oplossen wat er standaard op de zakjes staat, maar wat de calculator voor de bak(ken) heeft berekend. ;)k Daarbij hou ik met niet altijd aan de helft van de dosering, de ene keer wel en de andere keer doe ik er meer in. Ik doe ook niet per week braaf een waterwissel. Als ik een waterwissel heb gedaan, doe ik vaak meer doseren en de week erop weer de helft doseren omdat ik dan geen waterwissel doe.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan