Bellenteller


Hier nog een tip uit een oud topic mbt je Rode Lotus, om die compact te houden..

Handig ,dank je voor de tip
 
De kleur van de dropchecker is voor mij de beste graadmeter voor het afstellen van het naaldventiel. Voorzichtig verhogen aantal belletjes.
Ben nu van 18 naar 25 bellen gegaan ,is dat teveel ?
 
Nee dat kan prima in de regel. Hoeveel liter is je bak?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lvms
Dan is 25 bellen erg weinig en ik zat zelf vaak zo rond de 120. Maar goed geen bak is gelijk en daarom zei ik al gebruik een dropchecker.
 
Die heb ik ook in gebruik ,ik zal langzaam opvoeren tot de 20 mg/l
 
Kijk ook naar de uitstroom van je filter(s). Minder verlies van CO2 kan een extra dimensie geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lvms
Kijk ook naar de uitstroom van je filter(s). Minder verlies van CO2 kan een extra dimensie geven.
Ik heb er 2 spraybars inzitten tegen de achterwand en de diffuser onder de sterkste spraybar uitstroom ,is dat oke? ,heb wel oppervlakte beweging maar niet veel .
Mijn dropchecker hangt op een zijwand in de buurt van de zwakste spraybar
 

Bijlagen

  • 16985931871628866052972107261948.jpg
    16985931871628866052972107261948.jpg
    3.4 MB · Weergaven: 28
Je dropchecker oogt nog blauw dus dat is een teken dat er te weinig co2 is en die mag richting lichtgroen.
 
Ik heb er 2 spraybars inzitten tegen de achterwand en de diffuser onder de sterkste spraybar uitstroom ,is dat oke? ,heb wel oppervlakte beweging maar niet veel .
Mijn dropchecker hangt op een zijwand in de buurt van de zwakste spraybar
Volgens mij kun je dat het beste controleren door bijvoorbeeld wat vloeibaar filtermedium onder de sterke uitstroom te spuiten en kijken of het ook komt aan de andere uitstroom.

Plus het feit, in mijn optiek...
En je zorgt de door een lichte oppervlak beweging dat het water zuiver blijft.

En je zorgt daardoor ook voor een zolang mogelijk co2 in de bak.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lvms
hier is een handige stelregel en tips voor Co2 toevoegen en meten.

 
Volgens mij kun je dat het beste controleren door bijvoorbeeld wat vloeibaar filtermedium onder de sterke uitstroom te spuiten en kijken of het ook komt aan de andere uitstroom.

Plus het feit, in mijn optiek...
En je zorgt de door een lichte oppervlak beweging dat het water zuiver blijft.

En je zorgt daardoor ook voor een zolang mogelijk co2 in de bak.
Dank je voor je tips ,hier heb ik wat aan ,als het medium niet bij de dropchecker komt moet ik dan mijn diffuser verplaatsen meer richting dropchecker of moet ik dan wat anders doen ?
 
Dan maakt dat duidelijk dat de circulatie niet echt top is en die moet je dan verbeteren.
 
Dank je wel
 

Wat fijn dat jullie me willen helpen ,👍👍
 

Terug
Bovenaan