Wat is er nieuw

Ben dom geweest [grote kras op vooruit!]

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanAquarium
  • Startdatum Startdatum
D

DaanAquarium

Guest
Hallo,

Ik wou net kalk van mijn voor ruit afschrobben met een schuursponsje en toen zat er in een keer een hele grote kras op de voor ruit. wat kan ik hier tegen doen? alstjeblieft help mij ik heb de hulp hard nodig.

Oei dat is niet zo mooi Daan,maar helaas valt daar weinig aan te doen meestal.

en misschien bedrijven die er iets mee kunnen?

Dan moet de bak leeg zijn en kan je het proberen bij glaszettersbedrijven bv.

DaanAquarium zei:
Hallo,

Ik wou net kalk van mijn voor ruit afschrobben met een schuursponsje en toen zat er in een keer een hele grote kras op de voor ruit. wat kan ik hier tegen doen? alstjeblieft help mij ik heb de hulp hard nodig.

Ik denk dat 90% van de leden die hier zijn dit ook al eens aan de hand hebben gehad, de ��n wat minder of meer dan de andere.

Het beste wat je kan doen is zorgen dat dit niet meer voorvalt,
als je je ruiten aan de binnenkant poetst dan moet je steeds zorgen dat er geen vuiligheid zoals bv. zandkorrels of kiezel tussen de watten of wat dan ook zit, dit geeft de krassen.

Verder is het zoals John hierboven al aangaf, veel kan je er niet aan doen.

Neem het mee als een ervaring. 😉

de kras zit er niet ver in en aan de buitenkant, polijsten misschien?
het is namelijk een lichte kras

DaanAquarium zei:

Dat gaat zeker niet meevallen,zelf doen is haast onmogelijk.Laten doen,niet te betalen.

Dit is en blijft een klusje waar je heeeeeel goed bij moet opletten, en dan nog wil het weleens gebeuren dat er iets tussen komt.
Zoals Luc al aangeeft ben je niet de enige die dit is overkomen.

DaanAquarium zei:

Twee zaken moet je je afvragen,
bij het polijsten kan je soms voor een groot deel de kras wegwerken, alleen blijf je dan met een plek zitten die een vertekend beeldvorming geeft als je op die plaats in je bak kijkt, je zal als het ware op een andere manier in je bak kijken dan een cm er naast.

Dus je moet je afvragen welke van de twee je het meest gaat storen.

Trouwens, hoe groot is je bak?

misschien is dit een stom idee of juist briljant 😀. Het aquarium omdraaien! er zit wel een juwel filter in dus dat word even kijken hoe we dat doen. mijn aquarium is de juwel rekord 600.

niemand meer?

Ja,waarom niet? wordt wel meer gedaan,hoor.
Snij hem los ,maak de siliconen schoon.

is dat moeilijk en waarmee moet je hem wast zetten, kan dit met een gevuld aquarium?

Los halen, helft water.
Dan met een lang mes door snijden.
Om om te draaien,moet hij toch 3/4 leeg.
Dan met siliconen weer vast zetten, Droge ruit,anders geen hechting.

Ik denk dat je beter een nieuwe bak kan kopen dan polijsten. Een juwel rekord 600 in goede staat zie je al op marktplaats voor rond de 20 euro. Polijsten is duurder.

en via de verzekering? geen idee. marktplaats vind ik een beetje overbodig aangezien mijn bak er voor de rest nog goed uit ziet.

weet iemand HET antwoord

een beetje geduld zou je sieren...

dat is een probleem bij mij, geduld 😀

In het vervolg even rekening mee houden dus 😉

Dan nu mijn inhoudelijke antwoord:
DaanAquarium zei:
alstjeblieft help mij ik heb de hulp hard nodig.
DaanAquarium zei:
marktplaats vind ik een beetje overbodig aangezien mijn bak er voor de rest nog goed uit ziet.
Als je zo wanhopig bent als uit het eerste gequote stuk blijkt, snap ik niet waarom je marktplaats zo snel naar het rijk der overbodigheden verwijst...

DaanAquarium zei:
misschien is dit een stom idee of juist briljant 😀. Het aquarium omdraaien! er zit wel een juwel filter in dus dat word even kijken hoe we dat doen. mijn aquarium is de juwel rekord 600.
Omdraaien moet met deze bak kunnen. Wel zul je de bak dan leeg moeten maken, om het filter goed te verwijderen en kitresten van de ramen te halen. Dit doen met vissen nog in de bak vind ik voor een onverantwoorde hoeveelheid stress bij de dieren zorgen.

~ Ivo

DaanAquarium zei:
en via de verzekering? geen idee. marktplaats vind ik een beetje overbodig aangezien mijn bak er voor de rest nog goed uit ziet.

Hou dit bakje dan als kweekbakje of quarantainebakje en koop je een ander bakje.

ik kan het ook zo laten en wachten tot er een nieuw bakje verschijnt (verjaardag enz.), misschien kan ik deze dan nog goedkoop verkopen 🙂

Voor zo'n bakje krijg je bijna niets meer,
kan je deze beter houden als reserve. 😉

DaanAquarium zei:
ik kan het ook zo laten en wachten tot er een nieuw bakje verschijnt (verjaardag enz.), misschien kan ik deze dan nog goedkoop verkopen 🙂
Veel zul je er niet voor krijgen:
Botia zei:
Ik denk dat je beter een nieuwe bak kan kopen dan polijsten. Een juwel rekord 600 in goede staat zie je al op marktplaats voor rond de 20 euro. Polijsten is duurder.
Botia heeft het hier over 'in goede staat' en krassen drukken de prijs enorm.
Ik zou zelf dit bakje achter de hand houden voor noodgevallen of kweek/opgroeibakje.

Je kunt ook rondkijken voor een volglasbakje (dus het bakje alleen) waar je huidige lichtkap en intern filter in zouden passen. Ik meen dat ik die al heb gezien vanaf 20 euro. Dat is dan nieuw en krasloos.

~ Ivo

en dan de filter over zetten? dat kan natuurlijk ook. Ik kan de bak ook altijd aan iemand geven aangezien ik waarschijnlijk geen ruimte voor deze bak extra heb. een volglas bakje van de rekord 600 maten kan ik zo niet vinden.

Overigens, om het in de toekomst te voorkomen: de ruiten kun je (van buiten alleen, uiteraard) schoonmaken door er wat ruitenspray (glassex of vergelijkbaar) op te spuiten (voorzichtig) of met wat azijn, en dan schoonwrijven met een doekje of stuk keukenrol.

Niet met een schuursponsje! 😉

- Mascha

bedankt! ik laat het voorlopig wel even zo en over een paar maandjes misschien een nieuw aquarium, dit aquarium kan ik altijd houden en kijken wat er nog voor word gegeven (misschien tien-twintig euro met filter en grind idk)

Misschien dat je het over een paar maandjes niet eens meer ziet door gewenning 😉
Heb hier toen ik net zand als bodem had ook een paar flinke tetsers van krassen gemaakt tijdens het schoonmaken met filterwat,was er eerst flink boos van op mezelf maar zijn toch uiteindelijk de mooie bewoners die je aandacht trekken!

was dat bij je vision 180, dat is dan namelijk een stuk erger. de rekord is nog niet zon duur aquarium. ik denk dat ik over een paar maanden (ik denk mij of juni) een nieuw aqaurium aanschaf en deze gebruik als beval bak/quarantaine bakje.

Hoe groot is de kras? Want om nou een heel nieuw aquarium aan te gaan schaffen voor 1 kras vind ik ook weer zo overdreven...

'Wen eraan en het zal u niet langer ergeren' is de lijfspreuk die ik dan altijd graag gebruik ^^

Kijk , nu nem je de juiste beslissing.
Waar kan je voor 20 euro een ervaring opdoen?
Bakje is nieuw,dus kan er 10 jaar tegen.
Ik heb wat oude bakjes,en doe dit.
125345_0_82_dsc_0003.jpg

Is 30 cm hoog. Ben nu met 45 hoog bezig.

Kweekbak,onder 3 vissen,Boven 2 andere vissen.

Black_mollie zei:
Hoe groot is de kras? Want om nou een heel nieuw aquarium aan te gaan schaffen voor 1 kras vind ik ook weer zo overdreven...

'Wen eraan en het zal u niet langer ergeren' is de lijfspreuk die ik dan altijd graag gebruik ^^

vorig jaar hebben we dit ook gedaan ipv de tropical kit 30 (superfish) omdat ik toen (nog op een ander acount) veel kritiek kreeg omdat de bak de klein was. deze word ook weer te klein maar is altijd handig voor andere doeleinden zoals hierboven beschreven. wij kunnen daarmee gaan kweken omdat we dan een bak als backup hebben en meer ervaring ermee op doen en daarbij ook grotere vissen houden en daarmee weer ervaring op doen. de kras maakt niet veel uit, hij leek vandaag al minder. ik hoop dat jullie nu begrijpen hoe ik denk 🙂

de kras is denk ik tussen de 10 en 20 centimeter dus wel groot 🙁

bertus, leuk gedaan met die bakjes. ik heb ook zo'n idee maar alles op z'n tijd 🙂

Hmm, kan jet het aquarium niet omdraaien?

dacht ik ook over na maar dan zit ik met de filter die waarschijnlijk aan de voorkant zit 😀. dan word het dus de filter eraf halen maar dat is niet handig want dan moet de bak leeg zijn. ik denk dat er anders allemaal kit resten het water in komen 🙁

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan