Wat is er nieuw

benaming plant?

lauratjuhhh

Member
Lid geworden
11 oktober 2013
Hoi,

Ik heb vorige week mijn nieuwe aquarium ingericht. (juwel rekord 600). Op de voorgrond heb ik 2 dezelfde planten gezet waar het nu niet al te best mee gaat. Daarom wil ik graag weten hoe de plant heet (kan het nergens vinden) zodat ik kan opzoeken of de plant eventuele tekorten heeft of hoe het komt dat de plant er zo bijstaat. Hij staat nu ongeveer een week in het aquarium en heel de rode kleur is uit de nerven weggetrokken en hij staat op het punt om uit elkaar te vallen.

Hier wat foto's:
url]
[/img]
url]
url]

Oke, dank u voor uw antwoord.
Is deze plant ook schadelijk/giftig?
Ik zal ze eruit halen en er nieuwe planten voor terug zetten.
Weten jullie nog geschikte plantjes voor op de voorgrond die ook niet te moeilijk zijn in verzorging en waar het liefst een beetje kleur in zit? liefst rood?

Je kan rood/bruine Crypto s kopen voor de voorgrond.Deze zijn makkelijk in de verzorging.

Zou ook handig zijn als wordt vermeldt welke van de tientallen Cryptocorynes die er zijn aan die twee criteria voldoen.

Seabait heeft gelijk. Het gaat hier om een Fittonia. De worden vaak ook in tuincentra aangeboden met een rode of een witte nerf. Volgens Christel Kasselmann totaal ongeschikt voor de submerse cultuur, hooguit voor een Paludarium.

Groet,
Ben.

Voor Mascha&Ivo.

Er zijn nog al wat Cryptocoryne soorten. De Cryptocoryne Wendtii is een vrij algemene en goed te houden soort. Je ziet de plant in groene maar ook in bruine varianten.

Groet,
Ben.

Ik ga terug naar de dierenwinkel met de kassabon, foto van de plant en een artikel als bewijs en dan ga ik vragen of ik van het aankoop bedrag 2 nieuwe planten mag kiezen. Welke plant ik kies beslis ik daar maar niet voordat ik de naam weet en informatie over de plant heb opgezocht.

Dank jullie wel voor de reacties.

Groot gelijk!
Ben benieuwd of het lukt,laat je het ff weten hier? 😉

Er zijn nogal wat zaken die de Vittonia gewoon voor in je aquarium verkopen hoor. Of ze weten niet beter of denken van weg is weg :O.

Is voor veel mensen een aantrekkelijk plantje met al die kleurtjes dus zal lekker verkopen.

Ja hij oogt wel mooi en dat zal zeker meespelen bij de verkoop. Vooral de rode uitvoering vind ik zelf ook wel mooi.

Het is gelukt! ik heb 2 nieuwe planten gekregen. ik had volgens mij net de goede verkoopster aangesproken. Mij viel trouwens op dat in een keer al de vittoniaplanten weg waren of ze zijn dus verkocht (er stonden er nog behoorlijk veel toen wij ze kochten) of ze zijn ook dood gegaan en verwijderd...

In ieder geval heb ik 2 nieuwe plantjes. Het is uiteindelijk niks met rood geworden maar gewoon groen🙂

het zijn een Rotala Wallichii en een hygrophila mini geworden.

Hier een foto. Ze staan op de voorgrond en als de Rotala Wallichii te hoog wordt gaat hij naar achter.

url]

Ik weet niet of ik het hier nog mag vragen of dat ik er een nieuw topic voor moet openen maar ik had nog een klein vraagje over het visbestand:
Zondag gaan waarschijnlijk de vissen die ik al had in het aquarium, die zitten nu nog in mijne oude aquarium. Dat zijn 4 kardinaal tetra's, 3 vuurtetra's en 2 baby guppen.
Voorlopig voeg ik nog geen nieuwe vissen toe omdat ik eerst wil kijken of het goed gaat zo en omdat ik er nog niet aan uit ben welk visbestand ik erin wil doen. Ik zit te denken aan 5 tot 10 neontetra's, 5 tot 10 chinese danio's, 1 betta vis, 3 platy's 1 mannetje en 2 vrouwtjes en iets van een algeneter.
Is dit een goede combinatie vissen? en zijn het er niet teveel voor mijn aquarium?

Laura.tje. als dat de 60 cm is, wordt dat teveel,hoor.

Zet eerst de vissen over die je hebt.
Je weet het toch , vol is vol.
En wat te vol is, gaan ze dood.

Oke is goed daarom vraag ik het ook. Ik was sowieso al van plan het voorlopig op de vissen te houden die ik nou heb maar was gewoon alvast aan het nadenken. Dan denk ik dat ik het gewoon op een aantal tetra's houdt.

Goed zo, Laura.
Met hogere belasting ,zou het filter een klap krijgen.
Met als gevolg dode vis.

dat willen we niet ,he, in 2016.

Mooi dat het goed gaat Laura. Haast is vaak funest binnen onze hobby hoor. Ik moet toegeven dat ik ook weinig geduld heb maar dat leer je wel moet ik erbij zeggen 😉.
Zou ook eerst kijken hoe alles loopt de komende tijd en dan kun je lekker genieten in 2016 van je visjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan