benaming van platy kleur

M

mitchke1995

Guest
hallo , ik heb zonet 3 nieuwe platy's gekocht ,
ik weet dat er verschillende kleuren en ook namen voor zijn
maar welke benaming krijgen deze visjes?

de rode met zwart , en de zwarte met oranje
654318mitchke1995_0_82_img_4645.jpg


de licht oranje
555143mitchke1995_0_82_img_4647.jpg



alvast bedankt !
 
Wagtail, Zwart en Marigold.

De zwarte is de enige man.

De zwarte en de marigold hebben een zeer slechte rug, en bij de wagtail loopt het zwart te ver door in de staart wortel. Geen dieren om mee te kweken.
 
DANKJE!
ja het is niet dat er in de LFS andere mogelijkheden waren ,ik haal altijd mijn vissen daar.. het was nog maar het enigste mannetje wat ze hadden dus daar kon ik niet kiezen..
maar ik vind ze mooi, mss dat er nakomelingen komen die niet zozeer de foutjes hebben?
lets hope so!
maar heel erg bedankt!
 
De kans dat ze die foutjes hebben is wel groter dan wanneer ze dat niet hebben (maar het is er uit te kweken dmv selectie. Het kan aan de foto liggen maar de spreiding van de staart van de zwarte is ook niet zoals het hoort.

Die zwaarddrager onderaan de eerste foto kan een heel mooi dier worden!

Voorbeeld van een goede Platy. Let op de rechte rug en de mooie spreding van de staart en rugvin.
7Mz3BOVDF6_x6I64WUZOn2lc9J6TASB-.jpeg
 
dat van die zwarte kan wel aan de foto liggen , ik heb niet zo een grote camera zoals sommigen hier.. :sorry:
de zwaarddragers zijn inderdaad ook mooi , heb er nu pas weer 61 jonkies van , van 1 mama, weet niet waar ik ermee naar toe moet!

maar de platy's , ik vind dit geweldig leuke visjes , heeft u misschien nog tips of dingen waar ik op moet letten?
alvast heel erg bedankt opnieuw Botia! :D
 
Niets te danken.

- Hou Platy's en Zwaarddragers vooral niet te warm 22/23 gradne is warm genoeg.
- Deze dieren eten van nature veel plantaardige voeding en dat zit niet in standaard vlokjes. Ik voer daarom zelf met Malawicichliden vlokken die dat wel bevatten en daarnaast 2x per week wat levend of diepvries voer.
 
oooh , ik heb de temperatuur rond de 25 graden staan ! :oops:

ok dus morgen even konijnenvoer voor ze halen :chef:

ik heb nog een platy vrouwtje , zo een wagtail , maar deze heb ik al zolang , ze heeft maar 1 oog , hoe dat komt weet ik niet , maar heb ze nooit weg willen doen .. kan dit ook nog na komen in het verdere geslacht? of heeft dit gewoon geen effect , en zullen de babys gewoon 2 ogen hebben?
 
Een oog missen is meestal geen probleem wat genetisch wordt doorgegeven.

Een stuk zwart karton vinden je vissen ook fijn als achtergrond ipv wit behang.
 
ik heb er ook een zwarte plaat achter gezet , ik vond die witte achtergrond ook maar niks!
en oke , dan is het goed , dan kan ze er ook bij !
dankuwel!
 
Het is wel zo dat platy dames die zonder man zitten stukken ouder worden doordat ze niet elke keer die lichamelijke klap van zwanger zijn en bevallen hebben.
 
ik ga het houden bij maar 1 mannetje normaal gezien , dus denk niet dat het zoo veel verschil gaat maken als bij mijn blackmollys en guppies waar ze echt met 1/2of3 zitten , nu bij mijn platys ga ik 1 mannetje houden en rond de 4 vrouwtjes minimum!
 
Bij Platy's en Zwaarddragers kan je ook maar beter ��n man met enkele wijfjes houden. Anders zit de dominantste steeds achter de zwakkere mannen aan. Heb je echter meer dan 5 mannen dan wordt de agressie beter verdeeld en valt dat gedrag weg.

Bij 1 man op 4 vrouwen zullen de vrouwen elke 4 weken bevallen.
 
Ik zie in een ander topic dat je wel heel jonge Zwaarddragers aanbied. Deze zullen door stress een verhuizing niet gemakkelijk overleven. Nog een week of 6 bij jou is daarom beter.
 
oooh ok , ja heb de bak nu alleen maar voor platys gemaakt , dan kan ik ze mss in een van mijn andere aquariums zetten? of brengt dit ook teveel stress ?
en ik heb uit mijn andere aquas anubisnana gesnoeid en een klein stuk in de platybak gezet , maar er is nog een plant, maar ik weet de naam nietmeer van deze..
276514_0_82_img_46551.jpg


en mijn drijfplantjes doen het goed!
473625_0_82_img_46561.jpg
 
Dat kan wel.

Dat is een Javavaren die moet je op hout of op een steen binden. In de grond gaat hij dood.

De plantjes zijn Salvinia natans.
 
en de anubis moet niet persee op een stuk hout of steen ofwel? want ik weet dat dit ook veel gedaan word , maar bij mij staat ie vooral gewoon in de bodembedekking..

denk dat ik dan een lavasteen van in de andere aqua ga pakken en de javavaren hieropga bevestigen.

dankuwel voor de tip!
 
Terug
Bovenaan