Benodigde LED verlichting

J

JohanBarelds

Guest
LS,

Ik ben aan het onderzoeken wat ik nodig heb om een open aquascape aquarium in te richten. Hierbij ga ik uit van een 60l bak waarboven ik "balk" LED verlichting wil plaatsen.

Bij Aquarium Veldhuis ben ik naar de volgende setjes aan het kijken:

VT POWER LED 50
VT POWER LED 50 NIEUW 54LED, 1020LUMEN
42.5x12.5x2.3cm, 54 LED, 51x10.000k & 3x 20.000k, aquarium 40-60cm, verbruik 11W

VT POWER LED 60
VT POWER LED 60 NIEUW 78LED, 1450LUMEN
57.2x12.5x2.3cm, 78 LED, 72x10.000k & 6x 20.000k, aquarium 60-80cm, verbruik 16W

Heeft iemand ervaring met deze setjes en of deze voor mijn doel geschikt zouden kunnen zijn?
Alvast b.v.d. voor de reacties!

Met vriendelijke groet,
Johan Barelds
 
<Bump>
 
Ik heb er geen ervaring mee en welke je moet nemen hangt denk ik ook af van wat je wil met de bak.
Normaal zit er boven een 60cn 15W en dat is niet veel en daar maak je niet snel een echte plantenbak dus.
Als je er meer licht boven doet moet je er rekening mee houden dat de vraag naar voeding groter zal zijn en je misschien co2 nodig zal hebben.
Nu moet ik zeggen dat ik niet weet met hoeveel W aan tl verlichting je deze moet vergelijken.
Volgens mij zit er boven mijn 60 cm een krappe 1000Lumen en dat zou dus meer in de buurt komen van de LED 50.

Ik hoop dat er leden zijn die deze LED ook hebben en er iets meer van kunnen zeggen.
Ook heb je bij de 1e set aan beide kanten een "donkere" strook omdat de balk ruim 42cm is.
 
Dat ziet er ook leuk uit Joey, maar wel een iets ander prijskaartje ;).
 
Ja behoorlijk prijzig maar zeker goed!

Zelf heb ik deze ook op het lijstje staan voor de nieuwe bak. (alleen dan maatje groter enja met een budget van 3000 euro voor het totaaltje..)

Wat je wel even moet bedenken is dat er goedkopere alternatieven zijn voor de controller (china bijvoorbeeld) en de adapter (computer).

Dit scheelt al een heel beetje.
Het idee was meer de led verlichting welke ik aanbeveel.
De rest hoeft allemaal niet maar dit was makkelijker omdat je zo het hele plaatje hebt van wat je nodig hebt.
 
Hoe weet je dat ze goed zijn als je er zelf nog geen hebt? :)
 
Omdat ik mensen ken welke ze hebben dus ik weet wel degelijk hoe het is.
Heb er dus ondanks ik ze zelf niet heb wel ervaring mee.
 
Ok, de knoop is doorgehakt.
Het is de Easy Led 590 geworden.
Prachtig ding met een enorme hoeveelheid licht (+/- 2200 lumen).

Heb gelijk ook maar een CO2 set aangeschaft om met al dat licht goede randvoorwaarden te cre�ren om de planten te laten groeien.

Kortom: ben erg blij met het resultaat. Volgende stap is een grotere bak (80x40x40) en een aquascaping experiment beginnen.

http://www.aquaplantsonline.nl/p/7513/a ... tt-590-mm/

https://www.youtube.com/watch?v=DrUDuuW ... A&index=11
 
Terug
Bovenaan