Wat is er nieuw

Benodigdheden meubel Juwel Rio 240?

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Kun je zo aan de slag met het meubel van Juwel om in elkaar te zetten?
Of is er gereedschap nodig?

Ik ga een nieuw Juwel meubel aanschaffen voor mijn Juwel Rio 240 aquarium.
Maar heb geen gereedschap in huis, vandaar mijn vraag.

Inbussleutel en schroevendraaier om de deurtjes af te stellen. En een hamertje om de deuvels erin te tikken.

Weet niet of er houtlijm bijzit maar zo niet dan kun je dat zelf aanschaffen. Zit wel bij het ene merk en bij de ander niet. Makkelijk voor de deuveltjes.

Weet niet of er houtlijm bijzit maar zo niet dan kun je dat zelf aanschaffen. Zit wel bij het ene merk en bij de ander niet. Makkelijk voor de deuveltjes.
We hebben hier een juwelkast in elkaar gezet. En houtlijm is er niet aan te pas gekomen.

De originele juwel kast die ik hier onder mijn Rio240 heb zitten niet eens deuvels in :DD

We weten het niet meer maar zeker geen houtlijm. We hebben ook al heel wat IKEA kasten in elkaar geset met houten pennen erin en nooit houtlijm gebruikt.

We weten het niet meer maar zeker geen houtlijm. We hebben ook al heel wat IKEA kasten in elkaar geset met houten pennen erin en nooit houtlijm gebruikt.
Ook niet verstandig. Stel dat je ze ooit weer uit elkaar wil/moet halen.

Ik weet niet bij welk merk het er wel standaard bij zit maar we hebben in elk geval 1 kast gemonteerd en daar zat een tubetje houtlijm bij. Ik denk ook niet dat je ervan moet uitgaan dat je een aquariumkast weer uitelkaar moet alen.

Is het te doen om dit meubel in je eentje in elkaar te zetten?

Ik vond het goed te doen. Was begonnen met de achterste plaat op de bodemplaat schroeven, gevolgd door de 4 planken waar de deuren aan hangen.
Vervolgens voetjes er onder en kast op zn voetjes zetten, bovenste plank er op schroeven, deuren er aan hangen, en bak er op zetten

Ja inderdaad want als de een het even goed vasthoud kan de ander makkelijker monteren. Je wil ook niet dat een zijkant omduvelt als je de deuvels al hebt geplaatst.

Ja inderdaad want als de een het even goed vasthoud kan de ander makkelijker monteren. Je wil ook niet dat een zijkant omduvelt als je de deuvels al hebt geplaatst.
Neem ff de moeite om de montagehandleiding te lezen die ik gepost hebt en je ziet dat er geen deuvels in zitten! Alleen maar schroeven die je met inbus eein draait. Het zijn voorgeboorde gaten met zelf vastzettende schroeven.

Bedankt allemaal.
Er gaat idd hulp komen, ook omdat het aquarium op de kast getild moet worden.

Neem ff de moeite om de montagehandleiding te lezen die ik gepost hebt en je ziet dat er geen deuvels in zitten! Alleen maar schroeven die je met inbus eein draait. Het zijn voorgeboorde gaten met zelf vastzettende schroeven.
O dat kan best maar die ga ik niet lezen als ik hem niet hoef te monteren natuurlijk. Ik reageerde eerder alleen op de vraag of er met deuvels wel of niet gelijmd moest worden en dat bij de Aquatlatis je wel moet lijmen en dat dit ook in het pakket zit. In die gevallen kunnen deuvels als je alleen bent wel afbreken dus dan is een extra paar handen aan te bevelen.
Ook zonder deuvels met alleen schroeven kan het misgaan als je alleen bent dus ook dan zou ik liever hulp erbij hebben. Ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Nog een tip die ik kreeg van een ander lid voor als je een binnenfilter gebruikt. Het is dan handig om de naden onderin af te kitten zodat in geval van vocht of lekkage in het kastje het niet gelijk in de platen trekt .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan