Bepaalde vissen eten teveel


M

Maaikesls

Guest
Hi,

Ik heb nog niet heel lang een aquarium. Ik merk dat bepaalde vissen ( vrouwtje betta en zebra danio) erg veel eten als ik voer, mijn betta lijkt zelf ook wat dik, maar mijn neon tetra's bijvoorbeeld erg weinig aan eten toekomen en niet gelijk happen als ik voer, ookal voer ik op meerdere plekken. Hoe gaan jullie daar mee om?
 
Zebra danio's zijn zeer actieve en snelle visjes.
deze zijn daarom ook niet altijd de beste combinatie met andere vissen, puur door het actieve & snelle gedrag.
neon's vallen daarentegen onder de rustigere vissen, kunnen zich wellicht onderdrukt voelen door de drukke bovenlaag. betta's stellen rust overigens ook op prijs.

ik voer altijd maar op 1 plek en alle vissen krijgen hun voer te pakken, kwestie van een goed op elkaar afgestemd bestand te hebben.

voer je drijven of zinkend voer? als je vlokken voert die op het oppervlak blijven drijven zullen niet veel neons er op af komen met de drukke danio's erboven. als je de vlokken eerst even in een bakje water heen en weer wiebelt en dan zo met water in al in de bak gooit zinkt het meteen zodat alle waterlagen wat te pakken kunnen krijgen.
 
Bedankt! Helaas was dit aangeraden in de winkel, lees nu dat dat niet altijd klopt... Ik heb korrels en diepvries, af en toe levend voer en wissel dat met elkaar af! Bedankt voor de tips! Maar wat zou je doen aan een wat dikke betta, die al het eten direct en veel eet?
 
Ik neem meestal wat voer tussen de vingers en laat dat los onder het oppervlak waardoor de stroming het door de hele bak zweeft en zo alle vissen wel wat kunnen pakken.
 
Ik neem meestal wat voer tussen de vingers en laat dat los onder het oppervlak waardoor de stroming het door de hele bak zweeft en zo alle vissen wel wat kunnen pakken.
indd doe ik ook.

Ik doe namelijk als eerst klein beetje flokken. de maan en gourami eten daarvan. dan als die eten gooi ik granulaat erin. ( voor de kardinaal tetra's en de Corydora's) en dan aan de andere kant. algentabletten voor de ancistrussen.
zo krijgt iedereen te eten :)
 
Tja,we geven al snel te veel voer,is niet nodig,we moeten onze vissen altijd een beetje hongerig houden,net als bij huisdieren,dan blijven ze actief en worden ze niet te dik.
 
Tja,we geven al snel te veel voer,is niet nodig,we moeten onze vissen altijd een beetje hongerig houden,net als bij huisdieren,dan blijven ze actief en worden ze niet te dik.
Vissen zijn toch huisdieren ?
 
Gek hoor, maar als mensen mij vragen welke huisdieren ik heb noem ik nooit vissen of het aquarium.
Dat is een ander verhaal, dat wilt nog niet zeggen dat het geen huisdier is toch? Als je letterlijk neemt.
 
Ik heb ook zoiets,
een paar van mijn Kardinaaltjes hebben een witte papbuik,
maar er zwemmen er ook tussen die vrij slank aandoen.
Ze eten wel allemaal gewoon samen zonder elkaar weg te jagen,
dus er zijn er een paar die het gewoon te lekker vinden denk ik.
Wat je daaraan doet weet ik niet. :')
 

Terug
Bovenaan