Wat is er nieuw

Beschadigde bladeren van Anubias Nana

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wiebelkonijn
  • Startdatum Startdatum
W

Wiebelkonijn

Guest
Ik heb vele anubias nana in mijn Lido 120 maar 1 grote plant begint geel te worden en de bladeren beginnen te krullen. Ook zit er wat algjes op. Ik denk, weet bijna zeker, dat het te maken heeft met teveel verlichting. Eerlijk is eerlijk, mijn verlichting staat altijd veel te lang aan, soms zelfs 15 a 16 uur. Ik heb nu een tijdklokje zodat ik het kan terugdringen naar 10 uur per dag.

Is het dan nog mogelijk dat de beschadigde bladeren zich gaan herstellen? Of moet ik de bladeren er af halen?

Om welke alg gaat het?

~ Ivo

Bij Anubias herstellen vergeelde bladeren niet en beschadigde bladeren in de meeste gevallen ook niet. Als het een jong blaadje betreft die zich nog verder uit moet vouwen kan je het natuurlijk even aankijken. Maar afgezien daarvan kan je ze er af halen.

Die algjes op anubias is een veelvoorkomend verschijnsel omdat het een langzaam groeier is. Anubias doet het inderdaad mooier op een plekje in je aquarium waar er wat meer schaduw is vanwege een andere plant of omdat het een hoekje betreft waar de lampen niet zo goed bijkomen.

die klok gaat al veel helpen vermoed ik

15 uur is echt wel teveel hoor

krijg je mogelijk voedingstekort en begint de miserie

Kun je geen schaduwplekken creeren door je lampen deels af te dekken?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan