Wat is er nieuw

Best vorm van actie??

lemoñ

New member
Lid geworden
31 december 2024
Leeftijd
20
Hi, ik check net bij mijn sluierstaarten en zie dat mijn oudste (3-4~) zijn staart rood is. Hij deed al even raar met vaak bij de bodem blijven maar dat was dan ook het enige.

Hij eet en zwemt nog gewoon. Ik nam aan dat die wat last had van stress aangezien hij net voor de feest dagen terug is gegaan naar zijn eigen aquarium( dit aquarium had last van algen dus had ze in een andere bak gedaan tijdens de black out) en mij ander (8) sluierstaart was overleden. ( tijdens kerst opzetten had me jongere zusje de pomp stekker er uitgehaald en toen ze het er weer instoppen was de pomp niet terug aangegaan en we zagen te laat wat er was gebeurd)

Ik heb dus nu mij vis terug in zijn eigen aquarium met een nieuwe sluierstaart en deze lijkt negers last van te hebben tenzij soms op geglas zuigen iets is ??

Mijn bedoeling is om morgen of overmorgen het water te verversen en het is de gaten te houden. Maar als iemand nog iets weet of wat opvalt hoor ik het graag. (Hoopelijk is het bericht een beetje duidelijk😅) foto's: zwart in de staart de oudste

Bijlagen

• 17356650043166146813460105891426.jpg
    17356650043166146813460105891426.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 14
  • 17356650243427382001718505173404.jpg
    17356650243427382001718505173404.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 12
  • 17356650401111600732510301248678.jpg
    17356650401111600732510301248678.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 16
Mijn kennis van sluierstaarten is beperkt, maar ik zie zo'n plastic geval die lang niet altijd erg visvriendelijk is. Als mogelijkheid voor de bloeding in de staart zou het kunnen zijn dat je vis met zijn staart daarin is blijven hangen.
Maar er zijn vast nog andere meningen?

Mijn kennis van sluierstaarten is beperkt, maar ik zie zo'n plastic geval die lang niet altijd erg visvriendelijk is. Als mogelijkheid voor de bloeding in de staart zou het kunnen zijn dat je vis met zijn staart daarin is blijven hangen.
Maar er zijn vast nog andere meningen?
Hi ik neem aan dat je het kasteel bedoelt en dat schiet mij gelijk een vraag binnen ik heb ook nog een halve cocsnoot en boomstam er in zitten zou die meschien dan ook weg halen handig zijn ?? Deze geen plastic

Ik zou alles weghalen waar hij achter kan blijven haken of klem in kan komen vast te zitten. Ze zijn erg lomp en onhandig.

Ik zou alles weghalen waar hij achter kan blijven haken of klem in kan komen vast te zitten. Ze zijn erg lomp en onhandig.
😂 dat is waar. denk dat ik dan het kasteel en boomstam weg haal en de cocsnoot laat staan die lijkt mij de veiligste optie zodat de jongste daar nog in kan

Hij heeft een interne bacteriële infectie. Ik zou z.s.m. een zo groot mogelijke waterverversing doen om de boel op te frissen. 🙂 Dat de komende tijd vaker doen. Hoe vaak ververste je tot nu toe meestal?

Verder is een goed werkend filter belangrijk voor deze soort. D.w.z. het filter altijd (!!) laten draaien en de filterspons zoveel mogelijk met rust laten. Een filter hoort vies/modderig te zijn, dat zijn de bacteriën die het water schoon houden.

En probeer niet te veel te voeren, zodat je de belasting op de bak beperkt. Ze hebben maar weinig nodig.

• Leuk
Waarderingen: F.
Hij heeft een interne bacteriële infectie. Ik zou z.s.m. een zo groot mogelijke waterverversing doen om de boel op te frissen. 🙂 Dat de komende tijd vaker doen. Hoe vaak ververste je tot nu toe meestal?

Verder is een goed werkend filter belangrijk voor deze soort. D.w.z. het filter altijd (!!) laten draaien en de filterspons zoveel mogelijk met rust laten. Een filter hoort vies/modderig te zijn, dat zijn de bacteriën die het water schoon houden.

En probeer niet te veel te voeren, zodat je de belasting op de bak beperkt. Ze hebben maar weinig nodig.
Ga ik doen dankje 😊 opzich verbaasd het me wel een beetje aangezien voordat ik hem terug deed alles zelfs het grint een grondige beurt had gegeven vanwegen de alge en het bestrijdingsmiddelen. hooplijk is dit de oplossing

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan