Wat is er nieuw

Bestaan er planten die slakken niet zo lekker vinden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 593
  • Startdatum Startdatum
5

593

Guest
Zijn er toevallig planten die slakken niet zo lekker vinden 🙂?

Ik heb geen slakkenplaag in mn aquarium maar regelmatig haal ik er toch 3/4 om de dag eruit. Helaas maken ze mijn planten ook lelijk 🙁.

333591_0_82_11356240_729734480470889_1430158393_n.jpg

Geen idee eigenlijk welke plant dit is, maar deze word nu aan de toppen bruin gelig met gaten erin

491911_0_82_11418428_729734720470865_80581504_n.jpg

Zo zag mijn aquarium er eerst uit. (De middelste 2 en de voorste zaten er net in)
mijn braziliaanse klimop is met de tijd ook helemaal opgegeten. of de bladeren zijn zo lelijk geworden dat ik ze er af haal.
Het voorste plantje is er ook uit, die liet los en heb ik er maar uitgehaald.
De plant rechts achterin groeit erg goed en moet ik regelmatig stengels van af knippen omdat, het anders te lang wordt. Hier komen ook steeds meer gaatjes in door de slakjes.

Iemand leuke idee�n voor plantjes in mijn aquarium?

765178_0_82_11414507_729737240470613_95206316_n.jpg

Zo ziet het er nu uit, vind het zelf niet meer zo mooi

Slakken eten geen levend blad, ik dacht alleen een bepaalde soort appelslak.
Poelslakken/punt-torenslakken zeker niet.
Als ze al eten van planten, dan is het al beschadigd blad, rottend en dus lekker mals.
Vaak zie je ze dus ook bij de al ontstane gaatjes of beschadigingen in de bladeren, de randen van gaatjes/beschadigingen gaan rotten, en dat vinden ze lekker 😉
Je zult het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid moeten zoeken in de voedingsstof tekorten van je planten.

Zijn idd maar weinig slakken die echt van levende planten eten en zo te zien is het in dit geval een voedingstekort waardoor de planten aftakelen.
Dat sprietige plantje voor de duikershelm is trouwens geen aquariumplant.

De Lymnaea stagnalis oftewel de poelslak eet inderdaad geen planten. Die kleine vervelende slakjes die je soms mee krijgt met plantjes eten dat wel. Hoewel het er op de foto uit ziet alsof het idd met voedingstekorten te maken zal hebben

Die kleine vervelende slakjes zijn meestal poelslakjes.. ze blijven alleen kleiner omdat ze warm worden gehouden tov de sloot.
En anders zijn het puntslakken of posthoornslakken, allen eten geen levend blad.
Gaatjes in de bladeren is veelal een teken van voedingsstof tekort.

Nou,merk hier niets van.

Laten hier de planten met rust.

Hmm, dankje voor de reacties!
Ik dacht dat het aan de slakjes kon liggen (heb er niet heel veel verstand van).
Ik heb een potje staan voor voeding van de plantjes. Die zou ik elke ochtend 1 druppel ervan in moeten doen.
Helaas een hele tijd niet gedaan omdat, ik in de ochtend na school/werk ga. Maar ga me moeder de opdracht geven om het te doen 🙂
En als de planten weer genoeg voeding krijgen, welke (misschien makkelijke) planten zouden jullie me aanraden?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan