Wat is er nieuw

Bestaat er een goede app voor de hobby

Dirk1955

Well-known member
Lid geworden
4 december 2019
Leeftijd
69
Allen,
Ik ben me aan het doorlezen wat betreft de chemie van het water. Er wordt aangeraden om, zeker in het begin, regelmatig te meten op verschillende waardes. Nu was ik aan het zoeken of er een app bestaat voor de Iphone om deze waardes bij te houden en te analyseren. Ik ben Aquacalculator tegen gekomen, maar die spits zich blijkbaar voornamelijk toe op zoutwater. Ook de JBL Proscan gevonden, maar dan moet je de teststrips van JBL erbij nemen, en ik lees weinig goeds over de accuratesse van deze strips. Wie kent er zulk een app?

Dirk

Volgens mij bestaat er ook een app van tetra, maar ben hier niet mee bekend. Wel is iets van gehoord

Ik doe het op de ouderwetse manier en noteer alles met de pen.

1577097136020.png

Ik gebruik de aquarium note app, super handig.
Kan je een profiel per aquarium maken met logboek, tot 3 configuraties van waterparameters. Herinneringen voor bijvoorbeeld calibreren van ph electrode enz.
Je kan ook per waterwaarde een timer programmeren, erg handig wanneer je aan het testen bent.

Ik weet alleen niet of die ook beschikbaar is voor ois.

Ik kan ook aquarium note aanraden. 🙂

Ik ben best een hippe kerel maar ik meet met druppeltesten verschillende waardes en noteer deze in een schoolschriftje. Ik gebruik dit schrift als logboek voor alles wat ik met een bak doe. Als er dan iets misloopt kan ik gewoon teruglezen wat ik anders heb gedaan dan normaal gesproken. Verder wil ik vooral niet afhankelijk zijn van externe partijen voor het bewaren van dit soort informatie. Het lijkt mij super vervelend als ik in de LFS sta en die app is tijdelijk niet bereikbaar. Mijn schriftje neem ik gewoon mee, dat is standaard routine geworden.

Ik weet alleen niet of die ook beschikbaar is voor ois.
Neen dus, alleen voor Android. Morgen eens kijken of ik dat op de tablet krijg, dat is Android.

Thnx

Dirk

Ik gebruik een zelf gemaakt bestand in numbers op mijn macbook en iPad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan