Wat is er nieuw

bestand in 100cm, 350L bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ben
  • Startdatum Startdatum
B

Ben

Guest
Goedemiddag,

ik zit eraan te denken om van een gezelschapsaquarium naar een Malawi bak te gaan. Dit omdat bij ons de vloer vervangen moet worden en het aquarium tijdelijk weg moet, alles moet dus even weg en het aquarium even verplaatsen is niet te doen... (tenzij iemand de gouden tip hiervoor heeft??)
Ben me er momenteel aan in het verdiepen maar welke bestanden zouden jullie aanraden in een bak van 100*50*70cm, 350 liter (bruto) ? Ik wel er wel wat groen in hebben zoals valesneria, javavaren en anubias. Verlicht kan fel maar ook heel gedimd (4 lampen).

Ben erg benieuwd waar jullie mee komen en of ik hier dan zo enthousiast van wordt dat we het ook echt gaan doen.

mvgr,
Ben
 
Aquarium zo ver mogelijk leeg, dan verplaatsen. Werkt bij mij erg goed 🙂.

Licht, ik zou dempen, anders heb je kans op veel snelle algengroei.

Bestandje;

labidochromis caeruleus, 1M 3V.
En dan icm een ander soortje van 1M 3V misschien nog.

Anders een groepje L. caeruleus.
 
Ik heb vorige week een bak van 80x40 vol verpaatst! Dan moet wel je kastje aan de onderzijde open zijn...
Leg een houten lat evenwijdig aan de zijkant en daarbovenop haaks een andere lat die ver genoeg onder het kastje steekt. Nu wip je de haakse lat en het kastje omhoog en kun je het kastje een stukje draaien. Wel hoop en zwaar werk, maar het is te doen. Maar ja, als je een aquariumkast tot op de vloer hebt gaat t niet werken....
Mijn kastje stond op poten waardoor de onderkant vrij was.
 
zover mogelijk leeg en genoeg mankrachten!🙂

onze 210 x 40 x 50 ( met achterwand ) hebben we met 5 man naar binnen mogen tillen ( eigenlijk 6, maar zaten 2 homos tussen die geen armkracht hebben 🙂/ Ik heb niks tegen homos dus niemand hoeft zich aangevallen te voelen)
 
meisie94 zei:
zover mogelijk leeg en genoeg mankrachten!🙂

onze 210 x 40 x 50 ( met achterwand ) hebben we met 5 man naar binnen mogen tillen ( eigenlijk 6, maar zaten 2 homos tussen die geen armkracht hebben 🙂/

wheeeehehehehe
 
nilo1804 zei:
Aquarium zo ver mogelijk leeg, dan verplaatsen. Werkt bij mij erg goed 🙂.

Licht, ik zou dempen, anders heb je kans op veel snelle algengroei.

Bestandje;

labidochromis caeruleus, 1M 3V.
En dan icm een ander soortje van 1M 3V misschien nog.

Anders een groepje L. caeruleus.

Was eigenlijk al bang dat het aquarium wellicht klein zou zijn voor malawi's maar denk dat we op zo weinig soorten snel uitgekeken zouden zijn.


Thijssen_S zei:
Ik heb vorige week een bak van 80x40 vol verpaatst! Dan moet wel je kastje aan de onderzijde open zijn...
Leg een houten lat evenwijdig aan de zijkant en daarbovenop haaks een andere lat die ver genoeg onder het kastje steekt. Nu wip je de haakse lat en het kastje omhoog en kun je het kastje een stukje draaien. Wel hoop en zwaar werk, maar het is te doen. Maar ja, als je een aquariumkast tot op de vloer hebt gaat t niet werken....
Mijn kastje stond op poten waardoor de onderkant vrij was.


Het probleem met tillen is ook dat hij bijna onder een trap staat. We hebben ook een split level vloer, het aquarium staat zo'n 30cm lager dan de vloer er direct naast (1 zijde) met daarboven de trap. Je kan daar dus niet staan. Aan de andere kant en de voorkant kan je wel staan. Ben dus bang dat het niet gaat lukken. Daarnaast is het probleem dat alles in 1 dag gedaan moet worden en als het aquarium dus niet te tillen is, hebben we een probleem omdat de vloerleggers er zijn.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan