Wat is er nieuw

bestand vision 450

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TheReject
  • Startdatum Startdatum
T

TheReject

Guest
hey allen,

ik ben een beetje uitgekeken op mijn huidig bestand

en daarom aan het orienteren wat er nog meer mogelijk is

daarom vraag ik hier ook even raad

het lijkt mij erg leuk om cichliden te houden

ik ben in het bezit van een vision 450 {150x50x50)

graag zou ik de wat grotere cichlides houden
ik snap dat ik ondanks de grote bak nog steeds beperkt ben
maar dacht aan geophagus soort of vuurkeel cichliden
wil eigenlijk alleen chicliden in de bak houden
dus een compleet cichliden bestand


ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn

groeten johan
 
Hoi,

Ik heb zelf Geophagus altifrons in mijn vision 450. Nu zou ik je dat toch afraden. Ik was zelf eigenwijs, wilde ze graag hebben. Maar ik merk nu dat 1.5 meter toch aan de krappe kant is voor ze. De vissen hebben een behoorlijk karakter en dat botst soms aardig. Kijk eens naar de Biotodoma cupido of de Krobia sp. Xingu. De laatste heb ik ook in mijn bak. Heel erg leuke, rustige vissen die absoluut niet schuw zijn. De Geo's zijn een stuk drukker en toch wat schuwer dan de Krobia's. Je kunt ook naar een mooi L-nummer voor erbij kijken.
 
Vindt je Malawi wat? Een rotsbak vol mbuna's is gaaf, of juist een rots/zandbak met Aulonocara's dat is ook mooi met een 1.5m bak.

Vuurkelen zijn leuk inderdaad. Andere kleinere midden-amerikanen zoals Jack Dempsey (Rocia octofasciata) kunnen ook.
 
Dat kan natuurlijk ook, ik had het alleen over Zuid-Amerikanen
 
Misschien ook wel belangrijk: aan welke cichliden denkt de vraagsteller zelf eigenlijk? In het eerste bericht zie ik alleen Zuid-Amerikanen; is dat een keuze of toeval?
 
Paddy.K.1966 zei:
Misschien ook wel belangrijk: aan welke cichliden denkt de vraagsteller zelf eigenlijk? In het eerste bericht zie ik alleen Zuid-Amerikanen; is dat een keuze of toeval?

Dan moet je toch leren lezen, want vuurkelen zijn toch echt Midden Amerikanen.

Er zijn verschillende Cryptoheros soorten die kunnen. Het is alleen een beetje afhankelijk van wat je wilt 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan