Wat is er nieuw

Bestanden samenvoegen naar een groter aquarium.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,
Wegens omstandigheden ga ik van mijn
2� 54l
1� 94l
Naar
1�94l
1�180l bakken

Dat betekend dus dat er bestanden samengevoegd moeten worden, mijn bestanden kloppen al niet, dat wou ik al gaan verranderen tot dit plan kwam en toch alles ga omgooien, het heeft weinig zin om alles 2 keer om te gooien.

Ik zal eerst alle vissen eens op een rij zetten gesorteerd op waterlaag:

1 siamese kempvis
3 blauwoogjes

5 rasbora espei ( Trigonostigma espei)
13 neon tetra
4 vuur tetra

2 Botia lohachata
5 corydoras albino
2 ancistrus
8 baby ancistrus

14 guppys
9 baby guppen
3 black molly dames
6 molly's baby
+/- 100 vuurgarnaal

De 94 l word een plantenbak en de 180l een (voor zoverre ik kan) aquascape

Natuurlijk zullen en vissen weg moeten en andere weer bijgevuld, ik zat een beetje hier aan te denken:

94l
14 guppen
9 baby guppen
3 black molly dames
6 black molly babys
De vuurgarnalen
5 corydoras albino
1/2 ancistrus

180l
1 siamese kempvis
5 rasbora espei
13 neon tetra
2 Botia lohachata
2 ancistrus

"Over"
4 vuurtetra (uitbreiden en bij de guppen word te druk denk ik?)
3 blauwoogjes

Ondergrond word in beide filterzand.

Heb ik ergens verkeerd gedacht of zijn er andere betere opties?

Alvast bedankt

Ik zou alleen die Ancistrussen uit de 94 liter laten, ik heb er 1 gehad van ruim 17cm, en die zat naar mijn idee al te klein in mijn Rio 180.
De blauwoogjes zou ik nog wel bij de betta in de 180 liter bak durven zetten, die zullen elkaar niet snel in de weg zitten.
Verder lijken mij dit prima bestanden.

W.b. de 94 zou ik ook geen ancistrus gaan plaatsen, zoals Remco al aangaf. Maar daarnaast twijfel ik ook nog over de hoeveelheid guppen/mollies. Dit worden er snel een stuk meer 😉

De Rasbora's zouden ook iets uitgebreid mogen worden, maar omdat ze in de zelfde waterlaag zitten als de tetra's, zou het voor het wellicht mooier zijn om voor ��n soort te gaan en die dan nog iets groter te maken. (bijv rasbora's weg doen en dan tetra's naar 20-25)
Maar misschien dat er nog forumleden zijn die daar iets meer over kunnen vertellen.
En ik vermoed dat de Botia's ook graag met een paar meer zitten.

Kijk ook even goed naar de temperatuur waar ze in horen te zitten. Als ik het goed heb, moeten de Botia's een stukje warmer zitten dan de rest. Maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee. 😛

in plaats van de botia's uitbreidden zou ik ze eerder weg doen. de almorhae (lohachata) kan tot 18cm lang worden! maar meestal is het met 15cm wel bekeken. een vis van ruim 15cm zou ik niet in een groep in een 180l bak houden.
als tweede nood over de botia's wil ik toevoegen dat een botia in een aquascape wel genoeg schuilplaatsen moet hebben. niet alleen maar een dichte grasmat...

Bedankt voor de reacties!
Ik zal de ancistrus in de 94l weglaten, eerst zullen de jonge ancistrus er wel in komen tot ze groot genoeg zijn om weg te gaan (ik kan ze kwijt)
De mollies zullen niet meer vermeerderen (alleen dames) en de jonkies kan ks ook kwijt, jonge guppen kunnen ook weg.
De botias zullen wel genoeg schuilplekken hebben, maar misschien dat ik ze wel weg doe als ze zo groot worden, moet ik nog eens over nadenken.

De neon tetras zijn nou niet bepaalt mijn favoriete vissen, ik vind ze heel erg zwak. Ik denk ook dat ik ze maar laat "uitsterven " en daarna overga op de rasboras.
Ik kan de blauwoogjes bij de Betta enzo zetten, ik weet alleen niet of dat te druk gaat ogen, 3 schoolvissen.
Dan zouden zo de bestanden eruit komen te zien tot nu toe,
14 guppen
9 baby guppen
3 black molly dames
6 black molly babys
De vuurgarnalen
5 corydoras albino
8 jonge ancistrus

180l
1 siamese kempvis
3 blauwoogjes
5 rasbora espei
13 neon tetra
2 Botia lohachata ??????
2 ancistrus

"Over"
4 vuurtetra

De vuurtetras dus weg met eventueel de botias

Ik ga waarschijnlijk wel de botias weg doen, maar heeft iemand nog een idee voor een vervangende bodembewoner voor ik de 180l bak?

Misschien een groep Corydoras, bijvoorbeeld C. arcuatus of C. adolfoi?

Nickey zei:
Ik ga waarschijnlijk wel de botias weg doen, maar heeft iemand nog een idee voor een vervangende bodembewoner voor ik de 180l bak?

Lijkt me een goede beslissing.

Kijk anders een op deze link
Vul de lengte van je aquarium in de evt andere wensen zoals temperatuur en je kunt heel mooi zien welke visje er in aanmerking komen.

Succes!

CoryKilli zei:
Nickey zei:

Lijkt me een goede beslissing.

Kijk anders een op deze link
Vul de lengte van je aquarium in de evt andere wensen zoals temperatuur en je kunt heel mooi zien welke visje er in aanmerking komen.

Succes!

Wat een geweldige site! Die ga ik zeker gebruiken alleen is hier in het noorden niet een een winkel die al die soorten heeft.

Een soort corydoras is natuurlijk leuk, maar misschien is een otocinclus soortje ook wel leuk, al past dat niet helemaal met tempratuur denk ik.

Waarom zou je een groep van een nieuwe Corydoras toevoevegen, als de soort die je nu hebt zitten met best weinig is zodat uitbreiding daarvan tot een mooie groep veel logischer is?

Mascha&Ivo zei:
Waarom zou je een groep van een nieuwe Corydoras toevoevegen, als de soort die je nu hebt zitten met best weinig is zodat uitbreiding daarvan tot een mooie groep veel logischer is?
Heb je helemaal gelijk in 🙂
Alleen in heb dan 2 bakken en zou dan graag in beide bodembewoners hebben, de cory's die ik al heb gaan dan naar de 94l en dan zoek ik iets voor de 180l, of anders om. Ze zullen nog wel aangevuld worden, net als de rasbora espei bijvoorbeeld. Maar dat doe ik pas als alles overgezet is en stabiel draait.

Voorlopig heb je eerst de Ancistrussen nog 😉

Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de bakken die je gaat houden?

Mascha&Ivo zei:
Voorlopig heb je eerst de Ancistrussen nog 😉

Haha ja 😀

De ene bak is een marina 80cm en de andere is een juwel vision 180.
Ik moet ook nog even uitvogelen hoe ik het met het indraaien doe enzo, grotendeels de inrichting van de 80cm gaat over naar de 1 meter. Dus de 1 meter kan ik dan alleen indraaien zonder inrichting... (filter kan ik niet meenemen want anders zit ik weer met de bacteri�n in de 80cm)

Plannen gewijzigd :
Vanavond komt een 2e hands trofis 1000 aquarium met extern filter en 15 corydoras panda!
(De pandas gaan eerst in mijn 80cm tot alles opnieuw in ingedraaid )
Net ook de 2 Botia lohachata weggebracht (duurde een uur om te vangen) dus die zijn weg, de vuurtetras kan ik ook kwijt, al een plek voor gevonden met andere vuurtetras.

Het houdt je wel bezig Nickey :thumbs:.

Dat is een mooi maatje 😀
Je bent in ieder geval goed bezig met je visbestanden!

Biologist zei:
Dat is een mooi maatje 😀
Je bent in ieder geval goed bezig met je visbestanden!

Heel mooi maatje!
Bedankt voor het compliment, ik denk dat vooral mijn vissen er blij mee zijn 😀

@John
Het houd me zeker bezig 😀

Nu heb ik er ook nog 3 otocinclus bij gekregen (was niet de bedoeling )
Kunnen die bij de 1 meter bak ik? Of bij de guppen?
Of zal ik een ander plekje voor ze zoeken...

Ik heb besloten de corydoras albino ook weg te doen naar een 1 meter 20 bak met andere cory's ook gaan de 3 volwassen molly's daarheen, dat worden dit de bestanden :

80cm (96l)

15 guppen
9 baby guppen
6 baby molly's
+-30 jonge ancistrus (er is weer een nest bij gekomen)
+-200 vuurgarnalen

1 meter (204 l)

1 siamese kempvis
2 blauwoogjes (1 is inmiddels dood)
5 rasbora espei
13 neon tetra
2 ancistrus
3 otocinclus
14 corydoras panda

Natuurlijk worden de rasboras bijgevuld als alles stabiel draait maar dat zie ik wel na het indraaien.

Zou het niet beter zijn om maar 1 ancistrus over te houden?

Met de snelheid waarop deze vissen kweken/fokken blijf je de hele tijd met dit probleem zitten en met 14 corydoras op de bodem erbij zit dat wel aardig vol.

Verder idd goed bezig met je bestand! Gaat de goede kant op.

Mijn ancistrus zijn 2 vrouwtjes
Mijn vader heeft een koppel, daar komen die kleintjes van. We zitten er zelf ook al te denk Hoe het moet maar het is ook wel leuk die kleintjes, we hopen ze makkelijk te kunnen verkopen en anders winkels willen vragen of ze wat willen overnemen
Ik vind het ook behoorlijk vol op de bodem in de 1m ik zal even kijken Of ik dan misschien de ancistrus of de oto's weg doe... even kijken hoe het uitvalt.

2 vrouwtjes ancistrus, de corydoras en de otocinclus moet kunnen denk ik in het grote aquarium met een mooie zandbodem.

De bodem word filterzand dus dat komt goed, het is een inrichting met schuilplaatsen, kienhout en een aantal planten (javavaren, anubias, javamos, Rotala rotundifolia en wat crypto)
Verder blijft denk ik de gele voorkant open om lekker te grondelen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan