Beste externe filter voor Nanobak op slaapkamer?

De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
150
Leeftijd
27
Een goedemorgen allemaal!

Sinds 3 dagen heb ik een nieuw bakje opgestart (45x30x30) waar ik een nano blackwater van wil maken.
Dit bakje komt te staan op een plank op nieteens 1 meter van mijn bed, dus een stil filter is een must!
Voorheen maakte ik gebruik van het Dennerle Hoekfilter, deze was erg fijn want ik hoorde hem totaal niet. Het nadeel vond ik toch het feit dat je ruimte in je (al kleine) bakje kwijtraakt door een intern filter.
Toevallig had ik nog een aliexpress HOB-filtertje thuis liggen, dus heb ik deze maar eens aangesloten. Hij werkt naar behoren, echter maakt hij veel te veel geluid voor in mijn slaapkamer.

Hieronder een foto van mijn bakje met het aliexpress filtertje:
20211224_230710.jpg


Nu vroeg ik me af wat nou een geschikt en vooral stil extern filter is voor een bakje als deze?
Op dit moment zit ik voornamelijk te kijken naar de volgende 2 filters:
- Eden 501
- Azoo Mignon 150 HOB

Heeft men ervaringen met bovenstaande filters, en zijn ze echt zo stil? Mocht iemand aanvullingen op dit rijtje hebben, hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt, en een fijne kerst gewenst!

Groet,
De Leidse Glibber
 
Dank voor de snelle reactie John!

Had inderdaad al gezien dat er meerdere leden voor dit filter hebben gekozen voor hun nanobak.
Ik ga er nog eens even goed naar kijken, en wellicht mezelf vanavond al trakteren op dit kerstcadeau.
 
Haha ja dat is namelijk wel precies waar ik juist naar op zoek ben.

Zijn er mensen die dit filter zelf hebben, en me kunnen vertellen hoe gehorig deze is?
 
Ik zit nogal in dubio, want ik lees erg verschillende dingen over de Eden 501.
De één zegt nog licht gebrom te horen, waar anderen zeggen dat deze muisstil is..
Aangezien hij dus op ongeveer een halve meter van mijn bed komt te staan, ben ik wel echt op zoek naar een zo stil mogelijk filter.

Mocht men nog andere filters aanraden, hoor ik het ook graag!
 
Terug
Bovenaan