Beste TL verlichtings kleuren

T

Themrx

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ik heb een Juwel aquarium rio 240 liter ik heb er momenteel 2x Juwel T5 High-Lite Nature in zitten opzich doen mijn planten het hier erg goed op alleen ben ik weer toe aan vernieuwing en dus ben ik op google gegaan en kwam ik erachter dat veel mensen dus een combi van 2 verschillende kleuren lampen hebben.... mijn vraag is welke adviseren jullie en wat is hier het voordeel van? Ik zit te denken aan 1x High-Lite Nature en 1x High-Lite Colour omdat ik denk dat dit een betere combinatie is voor mijn planten en vissen? Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen. Bedankt alvast! :thumbs:
 
Er zijn ook mensen die mooie planten hebben met alleen daglicht.
Persoonlijk vind ik de wat gelere kleur wel mooier en gebruik daar om buizen van 3000 en 4000Kelvin.
Dat is bij mij dus de Philips 830 en 840. Alleen kunnen die denk ik niet in je bak maar wellicht zijn er buizen met een vergelijkbare kleur.
Men zegt weleens dat een kleur van zo n 4000-4500K ideaal is.
 
Heb je hier een foto van misschien?
 
High-Lite Day= 9000 Kelvin (Deze heb ik nu 2x erin zitten)
High-Lite Nature= 4100 Kelvin
High-Lite Colour= 6400 Kelvin
 
jessicapilon zei:
Er zijn ook mensen die mooie planten hebben met alleen daglicht.
Persoonlijk vind ik de wat gelere kleur wel mooier en gebruik daar om buizen van 3000 en 4000Kelvin.
Dat is bij mij dus de Philips 830 en 840. Alleen kunnen die denk ik niet in je bak maar wellicht zijn er buizen met een vergelijkbare kleur.
Men zegt weleens dat een kleur van zo n 4000-4500K ideaal is.

Betekent dit dat 2 keer de High Lite Nature (bij een aquarium met 2 tl buizen zoals de Juwel Lido 120) het best/mooiste is voor je planten en vissen?
 
Die zijn 4100K als ik het zo bekijk dus dat is prima voor de planten. Ergens rond de 4000K is prima voor de planten namelijk.
Ik heb zelf 4000K en een 3000K boven de bak. Is wat gelig maar dat vind ik juist mooier dan het witte licht.
Hoe de vissen uit zullen komen hangt ook af van hoe de kleur van de vis is denk ik.
 
Ik gebruik in mijn rio 180 ,van JBL de solar ultra color 45 wat en de solar ultra tropic 45 wat
Ik ben er zeer tevreden mee en de planten groeien er goed op.

Groet John
 
Johnny Boy zei:
Ik gebruik in mijn rio 180 ,van JBL de solar ultra color 45 wat en de solar ultra tropic 45 wat
Ik ben er zeer tevreden mee en de planten groeien er goed op.

Groet John

Heb je een foto van hoe het er nu bij staat? Ben erg benieuwd!
 
In mijn foto album van af pagina 11 staan de wat beter foto's
 
Johnny Boy zei:
Ik gebruik in mijn rio 180 ,van JBL de solar ultra color 45 wat en de solar ultra tropic 45 wat
Ik ben er zeer tevreden mee en de planten groeien er goed op.

Groet John
Zelfde twee typen lampen hiero in het plantenjunglebakje. Tevreden over!
 
Mijn dank is groot voor alle reacties! Ik denk dat ik binnenkort de bak ga omtoveren tot garnalen kweek aquarium dus in 4 delen verdelen maar dit zijn nog slechts plannen..... dan is de verlichting ook niet meer zo belangrijk als er maar onderscheid is tussen dag en nacht.
 
Terug
Bovenaan