Wat is er nieuw

Betere skimmer dan Eheim Skim 350?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ferry Heibrink
  • Startdatum Startdatum
F

Ferry Heibrink

Guest
Ik heb op mijn bak (700L) een Eheim Skim 350 om de oppervlakte af te zuigen.
Het probleem met dit ding is dat hij veel te klein is. Hij is praktisch elke dag verstopt en schoonmaken helpt maar heel eventjes.

Ik heb diverse dingen gedaan, zoals het schuimpje vervangen door wat anders, of helemaal weg te laten, maar dit alles helpt helemaal niets, het reservoir is gewoon veel te klein waardoor hij heel snel verstopt zit, zeker in mijn bak met veel planten waar regelmatig blad loskomt en in de skimmer terecht komt.

Ik heb eens zitten zoeken, maar qua oppervlakteskimmer is er bijna niets te krijgen heb ik het idee.

De skimmer heb ik zeker nodig. Als ik hem schoonmaak wordt het oppervlaktewater snel helder, maar zit hij verstopt, dan ontstaat er toch weer een doffe film op het water, wat met 175 watt aan Led verlichting niet echt mooi is.

Kan iemand me een goede skimmer adviseren?

Jbl topclean als je een extern filter hebt bijvoorbeeld

Bedankt voor je reactie!
Ik koppel hem echter liever niet aan het externe filter. Hier hangt al heel veel aan qua spullen en de doorvoer gaat via installation sets. Het openen en sluiten van de kap gaat al erg moeilijk door de vele doorvoeren (2 filters, waarvan 1 met 3 slangen).

Liefst zou ik iets standalone hebben, zoals de skim 350 maar dan geschikt voor een grotere bak. Als dat er niet is haal ik een 2e skim350, maar liefst heb ik wat anders.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag mij dan toch echt af wat er mis is met je bak.

Er staan al 2 filters op. Waarvan eentje een behoorlijk grote is.

Een bak die goed in balans is, heeft geen kaamlaag.

Als ik flink gerommeld heb in de bak, kan het wel eens voorkomen dat er een kaamlaagje is. Weekje een losse skimmer erbij en klaar.
Recentelijk bodem vervangen, maar geen kaamlaag gekregen.

Die van JBL is echt super. en daar kan je verschillende dingen aan verstellen.

Heb ik jaren in gebruik gehad zonder grote problemen. als je de juiste afstelling hebt. maar dat is met alles zo.

Of zelf bouwen. ben ik nu ook mee bezig, in samenwerking met interne bioloog dan wel.

Maar je kan goenoeg bouw advies vinden op het internet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan