Betreft in en uitstroom filter.


W

Wendy 1979

Guest
Ik heb een externe JBL filter, de e901. Na wat op internet te surfen ben ik eigenlijk niet meer zeker of ik mijn uitstroom juist heb staan. De instroom is rechts onderaan in de hoek. De uitstroom gebeurd via een spraybar die bevestigd is links in het aquarium aan de korte zijde. Nu heb ik op internet gelezen dat je de in en uitstroom aan dezelfde kant moet zetten. Ik heb dit nu even geprobeerd, maar ik weet dus echt niet of ik goed bezig ben. De instroom is nog steeds achteraan rechts onder, de uitstroom heb ik nu ook naar rechts achteraan boven in de hoek gebracht.

Wie kan mij a.u.b hierin wat advies geven. ;)
 
Zo hij eerst zat,ZAT hij goed.
Instroom rechts.
Uitstroom boven.

Water circuleert toch wel rond.
 
Dus gewoon laten zitten zoals ik hem eerst had staan. Uitstroom rechts achter onderaan in hoek en uitstroom Links korte zijde. ;)
 
Ja,dan stroomt het naar de inzuig toe.
 
Ik zou het juist aan ��n kant doen, dan gaat het schone water rechtsboven in het aquarium, stroomt richting de tegenoverliggende ruit, buigt af naar de bodem en vervolgens gaat de stroming over de bodem, waar hij ook het bodemvervuil meeneemt naar de inlaat van de filter. Dat werk bij mij het beste en zorgt er ook voor dat bodemvuil wordt meegenomen en opgezogen, wat bij die andere manier minder het geval is.
 
Tja, ieder zijn manier,he.
Ze moet het zelf proef ondervindelijk ondervinden.
Werkt het ene niet,dan wat anders.
 
Had vroeger ook altijd de in en uitstroming apart van elkaar in elke hoek maar ben van mening dat wat Mark aangeeft veel beter werkt idd.
 
Beste heren ik heb een beetje hetzelfde probleem of nouja hetzelfde ik erger me aan het bodem vuil

Setup is als volg rechts onder in de achterwand op zon 5/6 cm van de bodem de instroom naat de pomp.
Vervolgends rechts boven boven tegen de rechter zijruit een spraybar over de gehele lengte van het raam 1a 2 cm ondet water oppervlakte enigzinds naarboven richtend voor wat oppervlakte beweging

Afm . 100*40*50 eheim pro 2 tempomat editie tot 600 ltr

Zoals mark aangeeft dus echter neemt bij hem de stroming het bodem vuil mee....

Bij mij word het door de corrys en de stroming netjes voor het raam de vervuiling afgeleverd
Nou loopt mijn bodem wel op van achter naar voor , voor een diepte werking

Nou wil ik binnenkort een grotere bak van 1.50 a 160 450ltr +-

Graag wil ik van jullie weten of ik hier iets aan kann doen zo ja wat dan en werkt dit ook bij de aankomende grotere bak


Alvast bedankt.

Rogier
 
Je kan beter even zelf een apart topic maken Dude om misverstanden te voorkomen als straks bv Wendy hier weer verder gaat met haar vragen.
 
Oke Seabait zal ik dat maar ff doen dan bedankt ^^
 

Terug
Bovenaan