Betrouwbaarheid heater Ali Express


MischaC

Well-known member
Lid geworden
3 april 2020
Berichten
258
Leeftijd
45
Hoi,

heeft iemand ervaring met een heater van Ali Express? Heb een RVS exemplaar gezien. Vraag me alleen af hoe betrouwbaar deze zijn. Word aangestuurd middels een Profilux dus bij een te hoge temperatuur (defect bimetaal) zal de stroomtoevoer afgesloten worden. Benieuwd naar ervaringen.
 

Bijlagen

  • 6BB4AED2-61B9-4F14-91FE-798901DAEDB2.png
    6BB4AED2-61B9-4F14-91FE-798901DAEDB2.png
    786.8 KB · Weergaven: 108
Ik heb ze ook wel gezien maar me er niet aan gewaagd. Ik ben bang dat ze wellicht veel afwijken of dat de betrouwbaarheid te wensen overlaat maar ik heb er dus geen ervaring mee.
 
Een verwarming die zichzelf al bewezen heeft en die je gewoon in de winkel koopt is natuurlijk niet echt een duur produkt.
Maar dit is wel een afwijkend model. Grappig. Ziet er leuk uit dat zeker. Niet perse beter dan gangbaardere modellen denk ik. Het hete metaal direkt in het water. Daarom hebben veel 'gewone' modellen een soort buitenkantbescherming.
 
Ik vertrouw niets met een stekker van ali..
Maar gezien je toch een profilux hebt kan je die ook gebruiken als temperatuur controller en gewoon titanium schego verwarmer nemen
Tuinkabouter, dat was idd mijn beste alternatief en vermoeden maar dacht vraag het toch eens. Ali dus een absolute No Go als het om stekkermateriaal gaat. ✅
 
Ali dus een absolute No Go als het om stekkermateriaal gaat. ✅
Hoeft niet altijd zo te zijn heb hier een paar prima verlichtingsbalken en doseer pompen die het prima doen.
Garantie tja das vaan een dingetje maar das ook hier soms een probleem.
Wat betreft de verwarming zou banger wezen met zon glas staaf als hier mee ivb springen behuizing.
 
Tuinkabouter, dat was idd mijn beste alternatief en vermoeden maar dacht vraag het toch eens. Ali dus een absolute No Go als het om stekkermateriaal gaat. ✅
Hier gebruik ik al jaren 6 led-balken van wish, en ook diverse stromingspompjes van wish, lang niet alles met een stekker is slecht, waar denk je bijv. waar action en dergelijke winkels hun spullen halen?
 
Hier gebruik ik al jaren 6 led-balken van wish, en ook diverse stromingspompjes van wish, lang niet alles met een stekker is slecht, waar denk je bijv. waar action en dergelijke winkels hun spullen halen?
In theorie moet alles wat door een NL winkel verkocht voldoen aan EU en NL regelgeving tov veiligheid.
Daarvoor is de importeur verantwoordelijk.
Deze moet ook terugroepacties houden als er wat mis is.

Bij Ali en wish ben JIJ zelf de importeur. Dus volledig verantwoordelijk.
En een brandverzekering kan moeilijk doen….

Dat een product er van buiten hetzelfde uitziet als een merkartikel hoeft niet te betekenen dat het er vanbinnen ook zo uit ziet.

Ik heb al verlengsnoeren gezien met aluminium geleiders van 0,1 mm dik. En de rest opgevuld met plastick.
Ziet er hetzelfde uit. Kan alleen maar max 100 watt doorheen. Ipv de normale 2300 watt.

Gevolg, brand!
 
In theorie moet alles wat door een NL winkel verkocht voldoen aan EU en NL regelgeving tov veiligheid.
Daarvoor is de importeur verantwoordelijk.
Deze moet ook terugroepacties houden als er wat mis is.

Bij Ali en wish ben JIJ zelf de importeur. Dus volledig verantwoordelijk.
En een brandverzekering kan moeilijk doen….

Dat een product er van buiten hetzelfde uitziet als een merkartikel hoeft niet te betekenen dat het er vanbinnen ook zo uit ziet.

Ik heb al verlengsnoeren gezien met aluminium geleiders van 0,1 mm dik. En de rest opgevuld met plastick.
Ziet er hetzelfde uit. Kan alleen maar max 100 watt doorheen. Ipv de normale 2300 watt.

Gevolg, brand!
Zelfs al is de binnenkant hetzelfde, ik besteed m’n kinderarbeid en uitbuiting liever uit aan een (groot)merk
 
Ik koop het er ook niet snel maar ja buiten wie verantwoordelijk is voor slechte producten denk ik dat veel zaken hier de spullen ook in China kopen en hier op het web weer aanbieden.
Ik ken zaken die dezelfde producten verkopen als die Wish of Ali verkopen en dan loop je het risico nog dat er iets misgaat. Ik heb de indruk dat er best veel niet goedgekeurd spul op de markt te koop is.
 
Ik slinger een mooie discussie aan zie ik😂. In ieder geval is me duidelijk dat Ali voor dit soort zaken niet de beste optie is. @jessicapilon (John) denk dat je idd wel gelijk hebt over de inkoop in China. Vind het ergens ook erg dubbel, door bij Ali te kopen zorg je ervoor dat er meer wereldwijd transport is, dus een hogere milieubelasting, steun je niet de lokale middenstander en dan nog hebben we het nog niet eens over wie de producten assembleert zoals @tuinkabouter al fijntjes aangeeft. Ga hier zelf toch kritischer in zijn.

@tuinkabouter het word nu idd de Titanium Schego, dank voor de tip/feedback🙏
 
Vind het ergens ook erg dubbel, door bij Ali te kopen zorg je ervoor dat er meer wereldwijd transport is,
Klopt maar ja de prijs is vaak via Ali lager en men kijkt vaak wel naar wat iets kost. Ik heb laatst een diffuser besteld via Ali want die was daar net 10 euro meen ik maar hier veelal het dubbele. Dus toen heb ik hem wel bij tante Ali besteld destijds.
 
Europa koopt bijna alle electrische spullen uit Azië, made in Holland vindt je niet meer zo snel. En of er een 1000 pakjes voor consument of groothandel per vliegtuig gaan maakt ook geen verschil op het milieu.

Daarnaast kun je je afvragen wat een keurmerk nog zegt als diezelfde groothandel bij het zelfde bedrijf besteld.

Mooie opmerking voor brandverzekering, denk niet dat je een gesmolten keurmerk terugvindt 😋
 
@BlupGup klopt wat je zegt over het al dan we niet bestellen bij Ali. Maar als iedereen er zo over denkt dan veranderd er natuurlijk niks. Iets met een beter milieu begint…..😉
 
Europa koopt bijna alle electrische spullen uit Azië, made in Holland vindt je niet meer zo snel. En of er een 1000 pakjes voor consument of groothandel per vliegtuig gaan maakt ook geen verschil op het milieu.

Daarnaast kun je je afvragen wat een keurmerk nog zegt als diezelfde groothandel bij het zelfde bedrijf besteld.

Mooie opmerking voor brandverzekering, denk niet dat je een gesmolten keurmerk terugvindt 😋
Een 'bedrijf' dat via AliExpress bestelt en hier verkoopt zonder enige vorm van kwaliteitscontrole, begeeft zich op zeer glad ijs. Die is verplicht om zich aan de geldende richtlijnen te houden, dat keurmerk (welke an sich al verplicht is) garandeert dat dat ook zo is. Als er ergens de fik in vliegt, dat ding van Ali als oorzaak wordt aangemerkt en men vervolgens bij zo'n bedrijf uit komt dat het papierwerk niet op orde heeft, dan hebben ze poppen aan het dansen. Zijn ook genoeg van die dropshippers het lijdend voorwerp bij afleveringen van BOOS, met Tim Hofman. Die pipo's doen niet aan kwaliteitscontrole, leveren troep aan hun klanten en geven geen gehoor wanneer iemand verhaal komt halen.

Er is een verschil tussen uit China inkopen via de formele wegen, dus mét kwaliteitscontrole, en iets uit diezelfde fabriek vanaf Ali kopen, dus zónder kwaliteitscontrole.

En dan heb je nog het grapje waarbij het CE-keurmerk niet het CE-keurmerk is, maar China Export. Bij die laatste staan de lettertjes heel dicht op elkaar, maar dat logootje zegt niets over kwaliteit en borging van Europese richtlijnen.
 
En dan heb je nog het grapje waarbij het CE-keurmerk niet het CE-keurmerk is, maar China Export. Bij die laatste staan de lettertjes heel dicht op elkaar,
O, ik dacht dat je het kon zien aan het streepje in het midden.
 
Europa koopt bijna alle electrische spullen uit Azië, made in Holland vindt je niet meer zo snel. En of er een 1000 pakjes voor consument of groothandel per vliegtuig gaan maakt ook geen verschil op het milieu.

Daarnaast kun je je afvragen wat een keurmerk nog zegt als diezelfde groothandel bij het zelfde bedrijf besteld.

Mooie opmerking voor brandverzekering, denk niet dat je een gesmolten keurmerk terugvindt 😋
Ja en nee. Ik koop regelmatig bij Ali maar ben me er wel van bewust dat niet alles is wat het lijkt. Bijvoorbeeld wel eens een geaard apparaat besteld maar als ik er dan een eu stekker aan wil zetten blijkt het snoer niet geaard te zijn.... De stekker wel en het ding zelf ook. Ja, het is goedkoper en vaak maakt het geen verschil maar je moet wel alles controleren en goed opletten.

Als er een EU keur op staat ga ik er van uit dat het ook werkelijk gecontroleerd is. Dat is een subtiel verschil.
 

Terug
Bovenaan