Betta baby’s laten opgroeien


V

VidstoGlory

Guest
Hallo, ik heb nu een nest vol eitjes maar ik heb heel veel vragen.
Het mannetje zit er nu natuurlijk nog in, wanneer kan ik deze eruit halen?
Het water is nu 11,5 cm hoog, moet ik dit verlagen als het mannetje eruit is?
Kan ik er een aquaflow 50 op de laagste stand erin doen? Zo niet, hoe vaak moet ik dan verversen?
Wat kan ik de kleintjes het beste als eerste voeren? ik heb poeder en diepvriesvoer.
Ik zou het fijn vinden als jullie een soort van schema ofzo kunnen achter laten van hoe vaak ik moet voeren per dag, op welk tijdstip en wanneer ik van voer moet veranderen en welk voer dat moet zijn.

Alvast bedankt!
 
Ik heb 2x eerder gekweekt, 1e keer gelukt maar uiteindelijk allemaal dood, 2e keer alle eitjes opgegeten.
 
En ik heb nog een drijvend kweekbakje, kan ik hier de betta kleintjes in doen zodat ik ze goed kan zien, voeren, verschonen, blijft op goede temperatuur en uiteindelijk als ze wat groter zijn in een bak zodat ik er een filter in kan doen en normaal voer kan geven
 
En ik heb nog een drijvend kweekbakje, kan ik hier de betta kleintjes in doen zodat ik ze goed kan zien, voeren, verschonen, blijft op goede temperatuur en uiteindelijk als ze wat groter zijn in een bak zodat ik er een filter in kan doen en normaal voer kan geven
En dan ga ik heel gemeen zijn.
Er komt een moment dat je de jonge mannen apart moet gaan zetten. Heb je daar al plannen voor gemaakt?

Niet verkeerd bedoeld hoor maar dit is wel iets waar je rekening mee moet houden.
 
En dan ga ik heel gemeen zijn.
Er komt een moment dat je de jonge mannen apart moet gaan zetten. Heb je daar al plannen voor gemaakt?

Niet verkeerd bedoeld hoor maar dit is wel iets waar je rekening mee moet houden.
Daar heb ik rekening mee gehouden
 
Ik ben ook van plan om zo liquifry te gaan halen, is dit goed spul?
 
Ik ben ook van plan om zo liquifry te gaan halen, is dit goed spul?
Als jullie hier antwoord op kunnen geven zou dat fijn zijn ik heb de rest van de info al van winkels gekregen die wel ervaringen hebben
 
Zo'n drijfbakje heeft te weinig doorstroming om hey water goed tr houden. Je hebt van die HOB alternatieven, die zijn prima! Klein bakje maar met heel veel water erachter als je ze op een grotere bak hangy
 
Dit vind ik toch wel apart, ze leefde allemaal, ik deed ze 3x per dag voeren met liquifry no1, ik deed bijna elke dag een waterwissel van 20% en 2/3 is dood gegegaan laatste 3 dagen
 
Kan wellicht door het warme weer komen. Warm water is minder zuurstof en als je ze dan in een relatief klein bakje houdt, verversing daargelaten, kan het zijn dat ook je zuurstof gewoon op is. Dat of je vervuiling is toch te hoog geworden
 
Kan wellicht door het warme weer komen. Warm water is minder zuurstof en als je ze dan in een relatief klein bakje houdt, verversing daargelaten, kan het zijn dat ook je zuurstof gewoon op is. Dat of je vervuiling is toch te hoog geworden
K kan natuurlijk altijd opnieuw beginnen, k hoop dat deze kleintjes nog groot worden
 
Ze zijn nu allemaal overleden, ik denk ook door de hitte omdat ze wel echt dood gingen op de dag dat het heet werd, ik ben er wel echt voor de visjes geweest maar helaas. R.I.P. baby bettas:cry:
 
Kan wellicht door het warme weer komen. Warm water is minder zuurstof en als je ze dan in een relatief klein bakje houdt, verversing daargelaten, kan het zijn dat ook je zuurstof gewoon op is. Dat of je vervuiling is toch te hoog geworden
het zijn bettas, zuurstof in het water is optioneel.
Liquifry is enorme vuiligheid. Zeker in kleine bakjes met slechte filtratie kan dat snel voor problemen zorgen. Waterwissels dienen dan ook minstens elke dag 100% te zijn.

2-3x per dag is ook te weinig in frequentie, baby visjes hebben een heel kort verteringsstelsel waardoor ze alle 1 tot 2u eten moeten hebben.
Dit kan je oplossen door ze bvb microaaltjes te voeren. Die blijven zeer lang leven waardoor de visjes lang genot er van hebben.
 
Ze zijn nu allemaal overleden, ik denk ook door de hitte omdat ze wel echt dood gingen op de dag dat het heet werd, ik ben er wel echt voor de visjes geweest maar helaas. R.I.P. baby bettas:cry:
Betta's kweek je op 28-32°, de hitte zal zeker niet de oorzaak zijn.
 
Kan ik er voor de volgende keer een aquaflow 50 erbij zetten in een grotere bak, of worden ze dan opgezogen?
 
Ik ben toch langs meerdere winkels geweest en heb al met meerdere betta kwekers gesproken en die zeiden allemaal dat het door de warmte is gekomen
 

Terug
Bovenaan