Wat is er nieuw

Betta crowntail staart scheurt

E

Eddy

Guest
Goede avond allemaal, de staart van mijn Betta splendens crowntail is doormidden gescheurd. Ik vroeg me af of dit kwaad kan en hoe dit eventueel zou kunnen gebeurd zijn. Heeft dit te maken met stress of eventuele ziekte? Kan ik dit genezen en moet ik hem nu vitamine geven? Ik hoop hier op dit forum een antwoord op te krijgen. Alvast bedankt 🙂
IMG-20200726-WA0002.jpg
 
Ja die heeft nu twee staarten! Heeft ie er last van. Eet hij nog wel.
Was het een ongeluk of is er iets anders aan de hand.
Het is in ieder geval nu al gebeurd dus je moet ervoor zorgen dat hij in een zo goed mogelijke conditie blijft. Het zal genezen als ie fit blijft.
Goede voeding. Schoon water. Verse plantjes. Geen vervelende medebewoners.
Check de bak goed op scherpe dingetjes waar de staart eventueel aan is blijven hangen.
Heb je een foto van de bak. En alle gegevens zoals waterwaarden, grootte, medebewoners etc. Dan kunnen we kijken of er eventueel iets moet worden aangepast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddy
@Joff De vis is in goede conditie. Hij eet zoals anders en heeft zichtbaar geen last van zijn gescheurde staart (hij zwemt actief). Ik zie ook niets aan hem wat erop wijst dat hij ziek is. Hij zit alleen zonder andere vissen in het aquarium. Aquarium van 30 liter, van de waterwaarden heb ik geen gegevens. Ik heb onlangs wel een ander plantje (van plastic) in zijn aquarium gezet dus het zou wel kunnen dat hij daar aan is blijven hangen met zijn staart. Ik had ergens gelezen dat dit geen kwaad kon en dat de staart gewoon opnieuw aan elkaar ging groeien maar ik vroeg me toch af of ik hem iets zou moeten geven tegen eventuele infecties?
 
Tegenwoordig is voogle interessant om te geven. Geen medicijn maar weerstandversterker. Sommigen adviseren ook knoflook.
 
Mijn advies is, water goed houden. Oftewel regelnatig water verversen. Verder groeit dit bij een gezonde vis binnen een 2 week weer aan elkaar.(kan zelfs veel sneller!) Verder is het raadzaam te achterhalen waardoor deze staart is gespleten om herhaling te voorkomen
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddy
30 liter voor een solitaire betta is op zich prima.
Krijgt ie wel vers water.
En plastic plantjes zijn mooi maar misschien wel scherp idd. Een echt plantje of wat takjes drijvende zuurstofplantjes vind ie vast ook lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddy
@Joff @Kikkervis bedankt voor de reactie, ik denkt inderdaad dat hij blijven hangen is aan de plastic plant. Ik ga morgen naar de winkel om echte plantjes en weerstandversterker 🙂
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan