Betta en aanslag/alg

B

Blossom

Guest
Goedemorgen,

Ik heb een Betta zitten in een 40 liter bak.
Nu krijg ik steeds meer groene aanslag/alg op de ramen en inrichting. Ik maak dit regelmatig schoon, maar vroeg me toch af of het anders kan. Misschien hebben jullie nog ideeen?
Het blijkt dus na onderstaande pogingen een behoorlijke agressieve vis te zijn. Ja ik weet dat Betta's niet heel lief kunnen zijn, maar ik heb ook gehad die wel samen konden met alles.

Wat ik al heb uitgeprobeerd:

*Vuurgarnalen erin. De helft kunnen redden, de andere helft hij hij gewoon opgegeten met huid en haar :O
* Otocinclus erin, die heeft het iets meer dan een week overleefd daarna heeft hij hem toch dood gebeten.

Ik merk dat alles wat beweegd hem irriteert. Hij zit nu samen met Helena's omdat de garnaaltjes naar mn andere bak moesten verhuizen. Maar zelfs als de Helena's over het raam gaan gaat hij er tegenaan schuren omdat hij ze irritant vindt ;)
 
Dat is een agressieve vis dan. Ik heb er ook diverse maar andere vissen vallen ze in de regel niet zomaar aan hoor. Een garnaal lusten ze wel ja.

Hoe lang heb je de verlichting aan??
In een 40 liter bakje met weinig licht krijg je in de regel niet snel algen namelijk.
Ik denk dat het licht te lang aan is en ik zou het naar 9 uur terug brengen.
 
Kun je eens een foto van je aquariumpje plaatsen?

~ Ivo
 
Een foto kan handig zijn inderdaad.
Zo is er in April ook het 1 en ander duidelijk geworden naar aanleiding van een probleem.
 
Seabait zei:
Een foto kan handig zijn inderdaad.
Zo is er in April ook het 1 en ander duidelijk geworden naar aanleiding van een probleem.

Tjee, wat een geheugen zeg ;).
 
Zo'n geheugen heb ik niet, dus ik heb maar even teruggelezen ;)

Zijn de tips die toen gegeven zijn opgevolgd Blossom?

~ Ivo
 
Zo'n goed geheugen is erfelijk,mijn oma weet bv ook nog precies de details van wat er op 1 maart 1942 in haar straat afspeelde.
 
Het licht staat zo'n 12 uur per dag aan bedenk ik me nu. Misschien inderdaad een beetje veel.
Kan hij daar agressief van worden dan? Dat wist ik niet! :O

Hij is verder wel heel gelukkig want hij bouwt altijd schuimnesten.

Ik ga kijken of ik een foto kan plaatsen.

Denken jullie dat een grote garnaal wel zou kunnen??
Ik zat eerst te denken aan een Florida kreeft, die zijn zo prachtig, maar die schijnen je planten op te eten en ook je Helena's dus dat kan ook niet.
 
In 40 l. en een Betta moet je verder niets bij zetten.
Is zijn territorium, en alles wat erin gaat zal hij verjagen.

En Helemaal geen kreeft.
 
Blossom zei:
Het licht staat zo'n 12 uur per dag aan bedenk ik me nu. Misschien inderdaad een beetje veel.
Kan hij daar agressief van worden dan? Dat wist ik niet! :O
Dat zal over de algen gaan.

Blossom zei:
Hij is verder wel heel gelukkig want hij bouwt altijd schuimnesten.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Zoveel zegt het bouwen van schuimnesten niet.

Bertus zei:
In 40 l. en een Betta moet je verder niets bij zetten.
Is zijn territorium, en alles wat erin gaat zal hij verjagen.
Die zou zomaar eens een reden kunnen zijn: territorium is geclaimd alles wat er nu inkomt = indringer dus moet opzouten, of dood.

~ Ivo
 
Soms lees je wel dat het bouwen van een nest aangeeft dat de vis zich prettig voelt.
 
Dan verklaar maar hoe het kan dat onze eerste Betta op donderdagavond terwijl hij last had van wormen een schuimnest bouwde en op vrijdag morsdood was.

Wat ik hiermee wil zeggen: volgens mij wordt er veel te veel afgeleid uit dat schuimnest bouwen.

~ Ivo
 
Ok bedankt voor de antwoorden! Ik kan weer even verder :)
Ik ga op zoek naar vlotvaren om het licht wat te dempen op een bepaalde plek.
Fijn weekend allemaal!
 
drijfbamboe is ok een mooie drijver hoor. dat is dus de Hygoriza Aristata.
 
Hmm geloof dat ik die niet zo mooi vind...
Wel bedankt voor de suggestie!
 
Terug
Bovenaan