Wat is er nieuw

Betta en corydoras

Liekexx

Well-known member
Lid geworden
15 december 2019
Leeftijd
24
Hoi allemaal! Ik heb een bakkie van 60x30x30 staan. Zitten momenteel 4 corydoras rabauti in. Ik had een paar vraagjes:
• hoeveel kan corydoras kan ik in het aquarium houden?
• ik wil er een betta bij doen, maar als het niet goed gaat wil ik een aquarium achter de hand hebben voor de betta. Hoe groot zou deze moeten zijn? Op de ene sitezeggen zecompleet iets anders als op de ander
• als het samen goed gaat, op welke temp kan ik ze dan het beste houden? De Cory’s zitten nu op 22.5, mAr is dit te koud voor een betta en kunnen de Cory’s eventueel nog omhoog?
Dank jullie wel alvast!

Ps: de plantjes links moeten nog ff flink groeien zodat het een mooie bos word.

Bijlagen

• 0DCC791C-AF89-4742-84B5-E2DDE30AD24A.jpeg
    0DCC791C-AF89-4742-84B5-E2DDE30AD24A.jpeg
    79.2 KB · Weergaven: 189
Slim om vooraf na te denken over alternatieven voor je Betta vis. Ik heb zelf ook een erg brommerige betta die geen andere vis in zijn aquarium wil hebben, zelfs corydoras niet. Het kan ook goed gaan heb ik van verschillende andere forumleden vernomen.

Als backup bakje is een 20L aquarium voor alleen een betta wat mij betreft voldoende. Maar dan wel een langwerpige bak en niet een kubus. Onderstaand bakje is bijvoorbeeld prima geschikt voor een enkele betta.
https://www.aquastorexl.nl/start-20-goldfish-kit-wit.htmlOf deze:
https://www.aquastorexl.nl/aqua-20-led-wit.html
Wat betreft de temperatuur, die rabauti kunnen tot 27 graden dus ik zou voor de betta zo'n 25 graden aan houden.

Slim om vooraf na te denken over alternatieven voor je Betta vis. Ik heb zelf ook een erg brommerige betta die geen andere vis in zijn aquarium wil hebben, zelfs corydoras niet. Het kan ook goed gaan heb ik van verschillende andere forumleden vernomen.

Als backup bakje is een 20L aquarium voor alleen een betta wat mij betreft voldoende. Maar dan wel een langwerpige bak en niet een kubus. Onderstaand bakje is bijvoorbeeld prima geschikt voor een enkele betta.
https://www.aquastorexl.nl/start-20-goldfish-kit-wit.htmlOf deze:
https://www.aquastorexl.nl/aqua-20-led-wit.html
Wat betreft de temperatuur, die rabauti kunnen tot 27 graden dus ik zou voor de betta zo'n 25 graden aan houden.
Ik hoop idd dat hetgoed gaat bijelkaar. Ik heb even op mp gekeken en ik kan een mooi 40 L bakkie (40bij 27 bij 3..?) voor 40 euro krijgen inclusief de hele mikmak. (Ik wacht nog wel even want ik wil eerst nog 1/2 Cory’s erbij zodat ze een iets grotere groep vormen) Ik zal vanaf morgen de temp van de Cory’s wat opschroeven (Geleidelijk)

Bijlagen

• AFA1833F-40C5-4930-9BE3-D9D53F1347C8.png
    AFA1833F-40C5-4930-9BE3-D9D53F1347C8.png
    521.1 KB · Weergaven: 136
Ik heb in een 60cm diverse Betta s bij een groep Panda s gehad en dat zonder problemen dus je bent ook afhankelijk van het karakter denk ik van de Betta. Verder heb ik zelf Betta s altijd in een qube van 30 liter en ik weet niet of het zoveel uitmaakt of het een qube of een breder bakje is.

Ik heb in een 60cm diverse Betta s bij een groep Panda s gehad en dat zonder problemen dus je bent ook afhankelijk van het karakter denk ik van de Betta. Verder heb ik zelf Betta s altijd in een qube van 30 liter en ik weet niet of het zoveel uitmaakt of het een qube of een breder bakje is.
Ik hoop idd dat het een redelijk ‘vredige’ betta is haha.

Iets heel anders. Jouw aquarium staat wel heel link zo op dat tafeltje. Je zou het volledig moeten ondersteunen. Zoal hij nu staat kan de bak zomaar klappen en moet je dweilen.

De rabauti moest ik opzoeken, maar wat ik er zo over terug kan vinden worden deze veel te groot voor een 60 cm bak."Correct me if wrong".

Het is inderdaad afhankelijk van het karakter van de betta zelf. Die superfish home is ook prima inderdaad. En bij een 20L bakje vind ik een qube niet zo handig want die wordt wel erg small maar bij een 30 liter kan het wellicht. Ik vind een betta echter veel leuker in een langwerpige bak dan een hoge bak, en dat vinden ze zelf ook 🙂

Iets heel anders. Jouw aquarium staat wel heel link zo op dat tafeltje. Je zou het volledig moeten ondersteunen. Zoal hij nu staat kan de bak zomaar klappen en moet je dweilen.

De rabauti moest ik opzoeken, maar wat ik er zo over terug kan vinden worden deze veel te groot voor een 60 cm bak."Correct me if wrong".
Ze worden ongeveer 5.5 cm? ze zijn nu ongeveer 5 cm, ik zal niet zeggen dat ze VEEL te groot worden, maar ze worde wel te groot, maar over een tijdje neem ik een 1 meter bak. Ik vind het persoonlijk nog wel kunnen, ze zwemmen vrolijk rond enzo. Meestal zeggen ze toch lengte van vissenx10 is bakmaat? 55/60 dus. Maar zal ook aan karakter liggen. Ze zijn net een klein beetje groter als panda’s, maar ik weet niet wanner ze echt uitgegroeid zijn.

Laatst bewerkt:
Ze worden ongeveer 5.5 cm? ze zijn nu ongeveer 5 cm, ik zal niet zeggen dat ze VEEL te groot worden, maar ze worde wel te groot, maar over een tijdje neem ik een 1 meter bak. Ik vind het persoonlijk nog wel kunnen, ze zwemmen vrolijk rond enzo. Meestal zeggen ze toch lengte van vissenx10 is bakmaat? 55/60 dus. Maar zal ook aan karakter liggen. Ze zijn net een klein beetje groter als panda’s, maar ik weet niet wanner ze echt uitgegroeid zijn.
Nu ik verder zoek kom ik inderdaad valer 5.5-6 cm tegen, maar ook een keer 8. Nu verder zoek lijkt dat toch wel onwaarschijnlijk te zijn.

Nu ik verder zoek kom ik inderdaad valer 5.5-6 cm tegen, maar ook een keer 8. Nu verder zoek lijkt dat toch wel onwaarschijnlijk te zijn.
Ligt er denk ik ook aan waar ze gekweekt zijn. Ik ga uit van rond de 5.5, maar het kan ook dat ze uitschieten naar 8. Die meter bak komt er sowiez wel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan