Wat is er nieuw

Betta en platy

Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
Iemand ervaren met betta en platys samen? Zijn platys te druk voor een betta of valt dat mee?
 
Ik heb 2 betta dumbo ears vrouw met platties en guppen. Gaat goed.
 
Ik ben het eerder met Bertus eens want een Betta zoekt rust en de Platy s zijn nogal actief en ook in de hogere lagen.
 
Ik ben het eerder met Bertus eens want een Betta zoekt rust en de Platy s zijn nogal actief en ook in de hogere lagen.
over het algemeen ja klopt.

maar zelf merk ik geen raar gedrag bij ze. en ik heb ze al een jaar samen,
 
Ja bij een Betta hangt het ook vaak af van zn gedrag en misschien heb jij een makkelijk exemplaar getroffen. Soms zie je ook dat het goed fout gaat met garnalen en bij de ander gaat het weer goed.
 
Ja bij een Betta hangt het ook vaak af van zn gedrag en misschien heb jij een makkelijk exemplaar getroffen. Soms zie je ook dat het goed fout gaat met garnalen en bij de ander gaat het weer goed.

Ja na ik heb de 2 vanaf de begin. Al eigenlijk in een niet imgedraaide bak. Ja onervaren begonnen op advies van verkoper. Ja het kan makkelijk.

In tussen wel veel vissen overleden maar deze 2 gaan maar niet dood. Gelukkig ook. Zijn echt leuke vissen. Ze zwemmen mee en als ze rust willen zie je ze samen boven tussen de srijfplanten hangen.

Ze zijn makkelijk en sterk.

Maar indd ik praat over mijn eigen ervaring. Net zoals je zegt wat bij die werkt hoeft niet te werken bij een ander.
 
Over het algemeen is deze combinatie niet aan te raden.

Naast gedrag, ook omdat de levendbarenden een dieeet van voornamelijk plantaardig voedsel wensen. En de Betta juist dierlijk voedsel verlangt.

Ook verlangen deze levendbarenden hard water. Terwijl de Betta juist zachter en zuurder water verlangt.
 
Ph voor een Betta is van 6.5 tot 7,5 dus dat is voor velen wel te doen met het kraanwater. Tenzij je echt kraanwater met een lage ph hebt want dan is dat minder geschikt voor de Platy s.
 
Eigenlijk is op veel plaatsen het kraanwater wat te zacht voor veel levendbarenden. Ik voeg daarom mineralen toe om mijn hardheid omhoog te krijgen.
 
Welke waarden streef jij dan na Botia als ik vragen mag?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan